მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
აჭარაში სკოლების გახსნის გადაწყვეტილებამ ბევრი კითხვა წარმოშვა: არის თუ არა სკოლები მზად მოსწავლეების მისაღებად? რამდენადაა დაცული რეგულაციები და ელით თუ არა უსაფრთხო გარემო სკოლაში დაბრუნებულ მოსწავლეებს?
ამ კითხვებს აჭარის საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ცენტრის ხელმძღვანელი, რუსუდან შავიშვილი პასუხობს:
- ამ გადაწყვეტილებას წინ უძღვოდა ეპიდსიტუაციის ძირფესვიანი კვლევა. ვირუსის გავრცელების დადებითობის მაჩვენებელი მინიმუმამდეა დასული, რამაც მოგვცა საშუალება, ჩვენი ბავშვები დაბრუნებულიყვნენ სკოლებში და სასწავლო პროცესში ჩაერთონ უფრო აქტიურად.
- რამდენადაა მზადა აჭრის სკოლები მოსწავლეთა მისაღებად? - მით უმეტეს, მაღალმთიანი სოფლების სკოლებში სველი წერილები გარეთაა, არაა მოწესრიგებული საპირფარეშოები და ისინი არ აკმაყოფილებენ სანიტარულ-ჰიგიენურ ნორმებს?
- არის სკოლები, სადაც მსგავსი სიტუაციაა, თუმცა განათლების სამინისტრო, შრომის ინსპექციასთან ერთად, უტარებდა სკოლებს მონიტორინგს... ნუ განვიხილავთ ისე, რომ ეს მხოლოდ სკოლების პასუხისმგებლობაა. ეს არის ჯაჭვი, რომლის შემადგენლობაშიცაა სკოლა, მოსწავლე და მშობელი. ესაა თანაბრად გაზიარებული - სამოქალაქო პასუხისმგებლობა, რაზეც ხშირად ვაპელირებთ; ამიტომ ბავშვი სკოლაში უნდა მივიდეს მომზადებული, უნდა იცოდეს ელემენტარული ჰიგიენური ნორმების დაცვა.
- თუ მოხერხდება ოთახების განიავება კლასში სადაც, 35 ბავშვია, ბუნებრივი ვენტილაცია, სეზონიდან გამომდინარე, პრაქტიკულად გამორიცხულია ან რამდენად მოესწრება სრული შენობის სველი წესით დამუშავება სამ საათში ერთხელ?
- უნდა მოესწროს აუცილებლად! ეს ყველაფერი გათვალისწინებულია, ტექნიკური პერსონალი არის მომზადებული და მასწავლებელს ეკისრება ამის გაკონტროლების პასუხისმგებლობა!
განათლების სისტემა მზადაა, გახსნას სასწავლო პროცესი აჭარაში - 1 თებერვალს, უკლებლივ, ყველა პირი, რომელსაც ევალება სკოლის კარის გახსნა, არის ანტიგენ-ტესტჩატარებული; საეჭვო შემთხვევის პირი სასწავლო პროცესში ვერ ჩაერთვება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა