მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თბილისის N49 საჯარო სკოლის დირექტორობის არაერთ წელს ითვლის და თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ წარმატებული სკოლის წარმატებული ხელმძღვანელია. Etaloni.ge თბილისის N49 საჯარო სკოლის დირექტორს, ეკატერინე ცაავას წარმოგიდგენთ, რომელიც ამაყობს, რომ მის სკოლაში სტატუსიანი პედაგოგები ასწავლიან, მათ წარმატებაზე კი მოსწავლეების შედეგები ყველაზე ნათლად მეტყველებს.
ახლა, როდესაც გადაწყდა, 15 თებერვლიდან თბილისშიც იხსნება სკოლები, ქალბატონი ეკატერინე ცოტას ღელავს თანამშრომლებისა და მოსწავლეების ჯანმრთელობაზე, თუმცა აცხადებს, რომ თბილისის N49 საჯარო სკოლა მოსწავლეთა მისაღებად დღესვე მზადაა:
- მშობლებიც ღელავენ და უნდა გამოგიტყდეთ, სურვილი აქვთ, ბავშვები გადაიყვანონ დისტანციურ სწავლებაზე. განსაკუთრებით, ეს მაღალი კლასების მოსწავლეებს ეხება . ამბობენ, რომ ონლაინ-გაკვეთილები უფრო წარმატებული იყო, უკეთ ვაკონტროლებდით, დროს არ კარგავდნენ, ბიჭები ქუჩაში ნაკლებ დროს ატარებდნენ და ამ ყველაფრიდან გამომდინარე, მივესალმებით, ჩვენი შვილები სახლებში დარჩნენო.
- როგორც დირექტორი, პირადად რას ფიქრობთ ამ ყველაფერზე?
- ჩემი, როგორც ადმინისტრატორის აზრით, კომუნიკაცია არის ძალიან მნიშვნელოვანი; ჩვენი ფუნქცია მოქალაქეების ჩამოყალიბებაა, სადაც სოციალური გარემო უმნიშვნელოვანესია, მაგრამ ახლა - პანდემიის პირობებში კომუნიკაციამ ონლაინ-სივრცეში გადაინაცვლა, თან ისე, რომ ახალგაზრდებმა მეტი მეგობარი შეიძინეს, თუნდაც, უცხოეთში... ეს მარტივი საკითხი არ არის, სკოლაში დაბრუნება თან უნდათ, თან - არა. მარტივად რომ ვთქვათ, სასკოლო აქტივობები უნდათ, მომხრეები არიან, აღდგეს სასკოლო კლუბები, მაგრამ ამავე დროს, სწავლის თვალსაზრისით, ურჩევნიათ დისტანციურად დარჩნენ.
ბავშვებში სკოლაში ერთობოდნენ, სასადილოში ერთმანეთთან ურთიერთობდნენ, სხვადასხვა სასკოლო აქტივობაში მონაწილეობდნენ, ახლა კი ამ ყველაფრის გარეშე ბრუნდებიან, რაც არ მოსწონთ. მარტივად რომ ვთქვათ, სკოლაში დაბრუნება უნდათ, ოღონდ არა ამ რეგულაციებით და მე მესმის მათი. წარმოიდგინეთ, სკოლაში მხოლოდ სასწავლებლად მოვლენ, მეგობრებს დერეფანში ვეღარ შეხვდებიან რადგან გაკვეთილები სხვადასხვა დროს დაიწყება და დასრულდება, არ იქნება შეკრებები... ესაა მოტივი, სკოლაში დაბრუნების იდეით რომ არ აღფრთოვანდნენ.
- მოსწავლეებს მოსწონთ თუ არა, სასწავლო პროცესი 15 თებერვლიდან საკლასო ოთახებში განახლდება. მზადაა თქვენი სკოლა ამ გამოწვევისთვის?
- რა თქმა უნდა! სკოლა მოწესრიგებულია, დღე არ ყოფილა არ გაგვეკონტროლებინა უსაფრთხოება და თამამად შემიძლია ვთქვა - ჩვენ მზად ვართ იმისთვის, რომ მოსწავლეები დღესვე მივიღოთ.
- საუბრის დასაწყისში მითხარით, რომ დისტანციური სწავლება თქვენთან წარმატებით მიმდინარეობდა…
- პირველები ვიყავით, ვინც ონლაინ სივრცეში დავიწყეთ „Teams“-ში მუშაობა, თუმცა დამატებით რესურსებსაც ვიყენებდით.. ჩემი სკოლა არ არის დიდი, ამიტომ უზრუნველვყავით, ყველა ბავშვისთვის გაკვეთილები ყოფილიყო ხელმისაწვდომი; ყურადღება არ მოგვიკლია, მაქსიმალურად ვეხმარებოდით და ჩართულობის ხარისხიც მაღალი იყო. მე რუსულს ვასწავლი და თამამად ვიტყვი - თითოეული მოსწავლის ცხოვრებით ვცხოვრობდით.
- მასწავლებელი ხართ, სკოლას წლებია ხელმძღვანელობთ... რთული პროფესია აგირჩევიათ.
- ასე ვერ ვიტყოდი - 20 წლიდან სკოლაში ვარ და დიდი სტაჟი მაქვს; პარალელურად ვმუშაობდი უმაღლეს სასწავლებელში, მაქვს ხარისხი და მენტორი მასწავლებელი ვარ, ჩემი სკოლიდან პირველი ვიყავი, ვინც გამოცდები ჩააბარა, შემდეგ იყო კარიერული წინსვლა, გავხდი წამყვანი და პირველი ვიყავი საქართველოში, ვინც ამ საგანში მენტორი მასწავლებელი გახდა.
- ეს სტატუსი ალბათ უფრო მეტ პასუხისმგებლობას გაკისრებთ.
- თვითონ მასწავლებლობაა დიდი პასუხისმგებლობა, თორემ მე, როგორც მასწავლებელი, არ შევცვლილვარ; პასუხისმგებლობა კი იმ მხრივ გაიზარდა - მინდა, ჩემი გამოცდილება გავუზიარო კოლეგებს და მიხარია, ჩემი კოლექტივის ყველა წევრი სტატუსმინიჭებული პედაგოგია.
- რადგან კარიერული წინსვლა ახსენეთ, სქემაზეც გკითხავთ, რომელიც დღემდე განხილვის საგანია. .
- გეთანხმებით, ეს სადავო საკითხია... გამოცდა არის ის, რასაც ჩვენ ვაკეთებთ ყოველდღიურ ცხოვრებაში - თუ მოქმედი მასწავლებელი ხარ, სიახლეს მაინც ნერგავ საგაკვეთილო პროცესში, გამოცდა კი საკუთარი თავის შემოწმებაა.
თუმცა აქვე შეუძლებელია არ აღვნიშნო, არიან პედაგოგები, ყოველგვარი რეგალიების გარეშე, თუმცა საოცარი შესაძლებლობებით - ზოგიერთს არ უნდა გამოცდის ჩაბარება, აპროტესტებს... მაგრამ თუ სქემა გაძლევს საშუალებას, გამოცდილება, კომპეტენცია გამოცდაზე გასვლით დაამტკიცო და შემდეგ ამაში ხელფასი მოგემატოს, იყოს, ბატონო, რატომ არა?!
- ქალბატონო ეკატერინე, წარმატებული სკოლის წარმატებული დირექტორი ხართ?
- ალბათ, ასეა... წარმატების ერთ-ერთი საწინდარი კი, მოსწავლეთა შედეგებია, რომელიც სახეზე გვაქვს; თამამად შემიძლია თქმა - დისციპლინური დარღვევები ჩემი დირექტორობის პერიოდში არ ყოფილა.
- ეს თქვენი სიმკაცრის დამსახურებაა?
- როგორც ადმინისტრატორი მომთხოვნი ვარ, როგორც მასწავლებელი - უფრო ლოიალური... მე, როგორც ადმინისტრატორი, ვალდებული ვარ, მოვთხოვო ყველას თავისი მოვალეობის შესრულება. თუ ვერ ასრულებს, მიზეზს ვარკვევ და ვეხმარები, თუმცა ვერ ვიტყვი, რომ ხშირად მჭირდება მოთხოვნების წამოყენება. მიმაჩნია - ადამიანს უნდა აჩვენო გზა და დაეხმარო.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა