მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რისკჯგუფში მყოფ მასწავლებლებს შესაძლებლობა აქვთ, შესაბამისი სამედიცინო დასკვნის საფუძველზე, სკოლის ადმინისტრაციას მიმართონ და მუშაობა დისტანციურ ფორმატში გააგრძელონ ან მოითხოვოს სხვა პედაგოგით ჩანაცვლება. რას ნიშნავს მასწავლებლის ჩანაცვლება და როგორ მოხდება ამ შემთხვევაში მათი ანაზღაურება? - აღნიშნულ კითხვებზე etaloni.ge-ს განათლების მინისტრის მოადგილემ ეკატერინე დგებუაძემ უპასუხა.
- განგვიმარტეთ, რას ნიშნავს რისკჯგუფში შემავალი მასწავლებლის ჩანაცვლება?
- ერთი შემთხვევა არის, რომ მასწავლებელს ეძლევა საშუალება, თუ მისი ჯანმრთელობის მდგომარეობა დგება რისკის ქვეშ, დისტანციურად დაორგანიზდეს მისი კონკრეტული საგანი. არის მეორე შემთხვევა, როდესაც გარკვეული პერიოდის, ერთი, ორი კვირის განმავლობაში სკოლაში შეთანხმების საფუძველზე კოლეგას აძლევს ან თხოვნით მიმართავს, გარკვეული პერიოდის განმავლობაში მან ჩაატაროს გაკვეთილი. ანუ აქაც არის საუბარი იმაზე, რომ ეძლევა სკოლას და მასწავლებელს არჩევანის საშუალება.
- მოქმედებს თუ არა პედაგოგის ანაზღაურებაზე ეს ფაქტი?
- პედაგოგი მიიღებს ჩვეულებრივად ანაზღაურებას.
- იმ შემთხვევაშიც ჩვეულ ანაზღაურებას მიიღებს თუ დავუშვათ 2 კვირის განმავლობაში მის მაგივრად სხვა პედაგოგი ჩაატარებს გაკვეთილს?
- ეს არის უკვე შეთანხმების საკითხი სკოლაში ადმინისტრაციასა და მასწავლებელს შორის. ანაზღაურებაზე პრობლემა არ იქნება თუ შეთანხმების საფუძველზე მისი კოლეგა ჩაატარებს გაკვეთილს.
- ამ შემთხვევაში კოლეგაც აიღებს დამატებით ანაზღაურებას, რომელიც დამატებით ატარებს სხვის მაგივრად გაკვეთილს და ის მასწავლებელიც, რომელიც ჩაანაცვლეს?
- ეს არის კიდევ შეთანხმების საფუძველზე. შეიძლება ახლა ჩემი მდგომარეობა ჯანმრთელობის კუთხით არის გამოწვევების ქვეშ და ასე ვთქვათ კოლეგამ მხარი დაუჭიროს და მის მაგივრად ჩაატაროს გაკვეთილი. ეს მხოლოდ შეთანხმების ნაწილია, მაგრამ თუ მასწავლებელს უნდა ის დისტანციურად ჩაატარებს გაკვეთილს.
განათლების მინისტრის მოადგილის პასუხებიდან გამომდინარე შეგვიძლია ვთქვათ, რომ მასწავლებლის ჩანაცველებასთან დაკავშირებული საკითხების დაზუსტება პედაგოგებს უშუალოდ სკოლაში მოუწევთ, რაც იმას ნიშნავს, რომ ისინი შესაძლოა თანაბარ პირობებში არ იყვნენ და ყველა სკოლაში განსხვავებულად განისაზღვროს მათი პირობები, როგორც ანაზღაურებასთან, ისე ჩანაცვლებასთან დაკავშირებით.
აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით პედაგოგებისთვის ბევრი კითხვის ნიშანი რჩება. მაგალითად, რამდენად შესაძლებელი იქნება, რისკჯგუფში მყოფმა მასწავლებელმა მოითხოვოს დისტანციური სწავლება იმ სკოლაში, სადაც მისი საგანის სხვა მასწავლებელი არ არის. როგორ დარეგულირდება ეს საკითხი მცირეკონტიგენტიან სკოლებში, სადაც ისედაც პედაგოგების დეფიციტია ან მაქსიმუმ რამდენი ხნით შეუძლია პედაგოგს დისტანციურზე გადასვლა მოითხოვოს ან ჩანაცვლება.
აქვე გაცნობებთ, რომ რისკჯუფად მიიჩნევიან, როგორც 60 წელს ზემოთ მყოფი ადამიანები, ისე გარკვეული ქრონიკული სახის დაავადების მქონე პირები. დაავადების ჩამონათვალი, რომელიც ქრონიკულად მიიჩნევა პედაგოგებს შეუძლიათ ბმულზე იხილონ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა