მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
52 058 მასწავლებლიდან 6 915 მასწავლებელს არ აქვს სრული საათობრივი დატვირთვა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ეს მასწავლებლები მიუხედავად იმისა, სტატუსი აქვთ თუ არა, ვერ იღებენ შესაბამის დანამატს.
განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის მიერ etaloni.ge-სთვის მოწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, ქვეყნას 49 344 სტატუსიანი პედაგოგი ჰყავს, საიდანაც სრული საათობრივი დატვირთვით 42 309 მასწავლებელი მუშაობს. ხოლო 7 035 მასწავლებელს, სტატუსის დანამატი არ ერიცხება. მათ შორის შედიან პედაგოგები, რომლებიც სტატუსის გარეშე მუშაობენ და პრაქტიკოსის სტატუსი აქვთ.
სრული საათობრივი დატვირთვა აქვს 1 417-ს უსტატუსო მასწავლებელს. საქართველოს სკოლებში დღევანდელი მდგომარეობით ასეთი სულ 2 714 მასწავლებელი რჩება. ესენი არიან პედაგოგები, რომლებმაც სქემაში ჩართვაზე თავიდანვე უარი თქვეს. უსტატუსო პედაგოგების სკოლაში დარჩენის მიზეზებს შორის ერთ-ერთი კვალიფიციური პედაგოგების არ არსებობაა. ამ პედაგოგთა სიაში არიან ასევე ის ადამიანებიც, რომლებსაც არ აქვთ უმაღლესი განათლება, მაგრამ დასაქმებულები არიან სკოლაში. მაგალითად, თუ პირს მუსიკალური ათწლედი აქვთ დამთავრებული, კარგი მუსიკოსია, მაგრამ არ აქვს უმაღლესი განათლების დამადასტურებელი დიპლომი და ვერ აკმაყოფილებს სტანდარტს.
8224 პრაქტიკოსი მასწავლებლიდან, სრული საათობრივი დატვირთვა 6 134-ს აქვს.
მნიშვნელოვანია იმის აღნიშვნაც, რომ განათლების სფეროს წარმომადგენლებმა, მათ შორის პარლამენტის განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტის წევრებმა არაერთხელ მიმართეს საკანონმდებლო ორგანოს ინიციატივით, რომ სტატუსის დანამატი არ ყოფილიყო საათობრივ დატვირთვაზე მიბმული და პედაგოგები, რომლებიც აიმაღლებდნენ სტატუსს სრულად მიეღოთ შესაბამისი დანამატი. სკოლების მრავალფეროვნებიდან გამომდინარე ხშირად მცირეკონტიგენტიანი პედაგოგები იჩაგრებიან, ვინაიდან სკოლაში ფიზიკურად არ არის იმის საშუალება, რომ პედაგოგს სრული საათობრივი დატვირთვა ჰქონდეთ, თუმცა აღნიშნულ ცვლილებას პარლამენტი არც ერთხელ დათანხმებია.
დეტალური სტატისტიკური მონაცემები, თუ რამდენი სტატუსიანი მასწავლებელი გვყავს, როგორ არის სტატუსის მიხედვით პედაგოგთა რაოდენობა გადანაწილებული და რამდენ მათგანს აქვს სრული საათობრივი დატვირთვა იხილეთ ცხრილში:
ამ მონაცემების გარდა, განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემამ 2021 წელს მიღებული სტატუსების შესახებაც მოგვაწოდა მონაცემები, რომლის მიხედვითაც, 2021 წელს სტატუსი მოემატა 2 მასწავლებლობის მაძიებელსა და 6 უფროსი სტატუსის პედაგოგს, მათგან ყველას აქვს სრული საათობრივი დატვირთვა.
სქემით განსაზღვრული შესაბამისი სტატუსის დანამატის სრული ოდენობა შემდეგნაირადაა გადანაწილებული:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე