მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ვაქცინებისადმი გლობალური ნდობის აღდგენა, ახალგაზრდების ფსიქიკური ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობის პრობლემების მოგვარება, დისკრიმინაციის წინააღმდეგ ბრძოლა და ციფრული საშუალებებზე არათანაბარი წვდომის გადალახვა ბავშვებისთვის ყველაზე დიდი შესაძლებლობებია, რომლებიც COVID-19-ის პანდემიამ საერთაშორისო საზოგადოებას დაანახა - ნათქვამია, გაეროს ბავშვთა ფონდის აღმასრულებელი დირექტორს ჰენრიეტა ფორეს ყოველწლიურ ღია წერილში.
როგორც ჰენრიეტა ფორე აღნიშნავს, რომ ვაქცინების მიმართ უნდობლობა მნიშვნელოვან გავლენას მოახდენს COVID-19-ის დაძლევის შესაძლებლობაზე.
„ვაქცინების შეძენის, ტრანსპორტირებისა და მიწოდების მიზნით მთავრობებთან, პარტნიორებთან და დონორებთან თანამშრომლობის პროცესში, ჩვენ ამავე დროს უნდა დავნერგოთ ნდობა ვაქცინების მიმართ, რომ საზოგადოებამ ის მიიღოს. ნდობის გარეშე, ვაქცინები მხოლოდ ძვირადღირებული ფლაკონებია ექიმის კაბინეტში“,- წერს ფორე.
ფსიქიკურ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებით კი აღნიშნავს, რომ COVID-19-ით გამოწვეული კრიზისის პირობებში ბავშვებსა და ახალგაზრდებში ფსიქიკური ჯანმრთელობის დარღვევის შემთხვევების რაოდენობა შემაშფოთებლად გაიზარდა. ის მოუწოდებს საერთაშორისო საზოგადოებას უფრო მეტი გააკეთოს ამ პრობლემის გადასაჭრელად.
„ქვეყნებმა მის დასაძლევად ისეთი მოცულობის ინვესტიციები უნდა ჩადონ, როგორსაც ის იმსახურებს. მათ მკვეთრად უნდა გააფართოონ ფსიქიკური მომსახურება, გაზარდონ ახალგაზრდების მხარდაჭერა თემებსა და სკოლებში და შექმნან მშობელთა მხარდაჭერის პროგრამები რათა მოწყვლადი ოჯახების ბავშვებმა საჭირო დახმარება და დაცვა მიიღონ“, - წერს ის.
ციფრული საშუალებების არათანაბარი წვდომის შესახებ ფორე აღნიშნავს, რომ გლობალურმა შეზღუდვებმა ეს პრობლემა კიდევ უფრო გაამწვავა.
2020 წელს სკოლების დახურვის პიკის დროს, მსოფლიოს სკოლის მოსწავლეების დაახლოებით 30 პროცენტს დისტანციურ სწავლებაზე ხელი არ მიუწვდებოდა - ეს სავარაუდოდ იგივე ბავშვები არიან, ვისაც ხარისხიანი განათლების მიღების საშუალება ისედაც არ ჰქონდა.
თავის ღია წერილში ფორე მოგვიწოდებს, გადავხედოთ განათლების სისტემებს და ციფრული უთანასწორობა დავძლიოთ, რათა ციფრული საშუალებები გამოყენებული იყოს განათლების გაუმჯობესებისა და მომავალში ნახტომისებური წინსვლის მისაღწევად.
„პროცესში საერთაშორისო საზოგადოებამ ხელი უნდა შეუწყოს ჩართულობას აღდგენის პროცესში, რომლის დროსაც პრიორიტეტი ბავშვების კეთილდღეობაში ინვესტირებას მიენიჭება“, - წერს ფორე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე