სიახლეები
სიახლეები

ვაქცინების უნდობლობა მნიშვნელოვნად იმოქმედებს COVID-19-ის დამარცხებაზე - Unicef ქვეყნებს სკოლებში ფსიქიკური მომსახურების გაფართოებისკენ მოუწოდებს
19-02-2021
-
+


ვაქცინებისადმი გლობალური ნდობის აღდგენა, ახალგაზრდების ფსიქიკური ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობის პრობლემების მოგვარება, დისკრიმინაციის წინააღმდეგ ბრძოლა და ციფრული საშუალებებზე არათანაბარი წვდომის გადალახვა ბავშვებისთვის ყველაზე დიდი შესაძლებლობებია, რომლებიც COVID-19-ის პანდემიამ საერთაშორისო საზოგადოებას დაანახა - ნათქვამია, გაეროს ბავშვთა ფონდის აღმასრულებელი დირექტორს ჰენრიეტა ფორეს ყოველწლიურ ღია წერილში.

როგორც ჰენრიეტა ფორე აღნიშნავს, რომ ვაქცინების მიმართ უნდობლობა მნიშვნელოვან გავლენას მოახდენს COVID-19-ის დაძლევის შესაძლებლობაზე.

„ვაქცინების შეძენის, ტრანსპორტირებისა და მიწოდების მიზნით მთავრობებთან, პარტნიორებთან და დონორებთან თანამშრომლობის პროცესში, ჩვენ ამავე დროს უნდა დავნერგოთ ნდობა ვაქცინების მიმართ, რომ საზოგადოებამ ის მიიღოს. ნდობის გარეშე, ვაქცინები მხოლოდ ძვირადღირებული ფლაკონებია ექიმის კაბინეტში“,- წერს ფორე.

ფსიქიკურ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებით კი აღნიშნავს, რომ COVID-19-ით გამოწვეული კრიზისის პირობებში ბავშვებსა და ახალგაზრდებში ფსიქიკური ჯანმრთელობის დარღვევის შემთხვევების რაოდენობა შემაშფოთებლად გაიზარდა. ის მოუწოდებს საერთაშორისო საზოგადოებას უფრო მეტი გააკეთოს ამ პრობლემის გადასაჭრელად.

„ქვეყნებმა მის დასაძლევად ისეთი მოცულობის ინვესტიციები უნდა ჩადონ, როგორსაც ის იმსახურებს. მათ მკვეთრად უნდა გააფართოონ ფსიქიკური მომსახურება, გაზარდონ ახალგაზრდების მხარდაჭერა თემებსა და სკოლებში და შექმნან მშობელთა მხარდაჭერის პროგრამები რათა მოწყვლადი ოჯახების ბავშვებმა საჭირო დახმარება და დაცვა მიიღონ“, -  წერს ის.  

ციფრული საშუალებების არათანაბარი წვდომის შესახებ ფორე აღნიშნავს, რომ გლობალურმა შეზღუდვებმა ეს პრობლემა კიდევ უფრო გაამწვავა.

2020 წელს სკოლების დახურვის პიკის დროს, მსოფლიოს სკოლის მოსწავლეების დაახლოებით 30 პროცენტს დისტანციურ სწავლებაზე ხელი არ მიუწვდებოდა - ეს სავარაუდოდ იგივე ბავშვები არიან, ვისაც ხარისხიანი განათლების მიღების საშუალება ისედაც არ ჰქონდა.

თავის ღია წერილში ფორე მოგვიწოდებს, გადავხედოთ განათლების სისტემებს და ციფრული უთანასწორობა დავძლიოთ, რათა ციფრული საშუალებები გამოყენებული იყოს განათლების გაუმჯობესებისა და მომავალში ნახტომისებური წინსვლის მისაღწევად.

„პროცესში საერთაშორისო საზოგადოებამ ხელი უნდა შეუწყოს ჩართულობას აღდგენის პროცესში, რომლის დროსაც პრიორიტეტი ბავშვების კეთილდღეობაში ინვესტირებას მიენიჭება“, - წერს ფორე.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

2024 წლის პროფესიული განათლების მასწავლებლის ვინაობა ცნობილია - პროფესიული განათლების ეროვნული ჯილდოს გამარჯვებულები გამოვლინდნენ

 პროექტი მარტის ბოლოდან ყველა საჯარო სკოლას შეეხება - დეტალები

ანაზღაურება 2336 ლარია - მანდატურის სამსახური ფისქოლოგების შერჩევას იწყებს 

სკოლის დირექტორებთან მასწავლებლის სახლმა შეხვედრა ჩაატარა

სკოლების შერჩევის 5 კრიტერიუმი ცნობილია - განაცხადის წარდგენის ვადა იწურება

პიროვნება

„მოსწავლეების ნათქვამი - „თქვენთან გავიგე მათემატიკა“ ეს ყველაფერს ნიშნავს ჩემთვის“

სკოლები

„STEM პროექტები მოზარდს ასწავლის ტექნოლოგიებს, შესძენს კრიტიკული აზროვნების უნარებს“

ღონისძიების მთავარი თემა იყო საქართველოს ისტორიულ-კულტურული მემკვიდრეობის შესწავლა

კიდევ ერთი ლამაზი და სამახსოვრო დღე შეემატა მოსწავლეთა მოგონებათა ყულაბას

სკოლაში სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხზე მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა

მათ შექმნეს კედლის გაზეთი, წარმოადგინეს საკუთარი ნააზრევი დედასთან დაკავშირებით

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება