„თანამედროვე სკოლას მოუწევს დისტანციური სწავლების შერეულ მოდელზე გადასვლა” - ფოთის N12 სკოლის დირექტორი მანანა ხობელია
რა დაანახა პანდემიამ, როგორ აფასებს 2020 წელს და რაზე ფიქრობს ყველაზე ხშირად ფოთის N12 სკოლის დირექტორი მანანა ხობელია. გთავაზობთ ბლიც - ინტერვიუს:
- კოვიდ პანდემიამ დაგვანახა...- ჩვენი პლანეტა ჩვენი საერთო სახლია, ამ სახლში იქნება თუ არა ჯანმრთელობა და კეთილდღეობა, თითოეულ ჩვენთაგანზე, ჩვენს სამოქალაქო პასუხისმგებლობაზეა დამოკიდებული; გარდაუვალია დისტანციური სწავლების შემოღება/განვითარება/დახვეწა საგანმანათლებლო სისტემაში.
- ონლაინ სწავლებამ გვასწავლა, რომ აუცილებელია სკოლაში...- მატერიალურ-ტექნიკური ბაზის გაუმჯობესება; პედაგოგთა პროფესიული უნარების განვითარება დისტანციური სწავლების მიმართულებით; მშობელთა ჩართულობის გაზრდა; თანამედროვე სკოლას მოუწევს დისტანციური სწავლების შერეულ მოდელზე გადასვლა მიუხედავად იმისა, იქნება პანდემია, თუ არა.
- 2020 წელს დავახასიათებდი...- როგორც ყველაზე მეტი გამოწვევების წელს, მაგრამ „ზოგი ჭირი მარგებელია“-ს პრინციპით თუ მივუდგებით, მართლაც ბევრი რამ ვისწავლეთ ჩვენ ყველამ ერთად, ბევრი რამე გადაფასდა, ბევრი მიდგომა გადაიხედა. ასე,რომ როგორც მედალს აქვს ორი მხარე, ისე, გასული წელი რთულიც იყო და სასარგებლოც.
- მასწავლებლებისგან ყველაზე ხშირად მიხარია...- როცა ვხედავ, პირველ რიგში სიყვარულს თავისი მოსწავლისადმი, თავისი საქმისადმი, და შემდეგ უკვე ამ საქმისადმი მიდგომას მაღალი პროფესიული პასუხისმგებლობით.
- მოსწავლეებისგან ყველაზე მეტად მიკვირს...- როცა მათი აკადემიური ცოდნის დონე უფრო მაღალია, ვიდრე ამ ცოდნის ტრანსფერის უნარი. ცხოვრებაში, სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრისას დაბალი აკადემიური მზაობის მოსწავლეები ხშირად უფრო სწრაფად პოულობენ გამოსავალს, ვიდრე ასე რომ ვთქვათ, „მსწავლელი“ ბავშვები.
- მშობლებს ვურჩევდი...- უფრო მეტი დრო დაუთმონ შვილებს, იყვნენ მათთვის მეგობარი, დაეხმარონ მათ სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში. დაეხმარონ სკოლას, აღზარდოს მოსწავლეებში ნებისყოფა და შრომისმოყვარეობა. მიმართონ თავიანთი ძალისხმევა იქით, რომ ბავშვებს მაღალი ზნეობის, სიკეთის, მეგობრობის, სიყვარულისა და პატრიოტიზმის მაგალითები უჩვენონ.
- ყველაზე ხშირად ვფიქრობ...- როგორ მივიყვანოთ მოსწავლე წიგნამდე, შევაყვაროთ კითხვა. რადგან ვთვლი, რომ კითხვა ყველაზე მთავარი უნარია, რომელიც მოსწავლეს დაეხმარება საკუთარი ადგილი იპოვოს საზოგადოებაში.