მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ამჯერად Etaloni.ge კასპის N4 საჯარო სკოლის დირექტორს, ქეთევან ხითარიძეს წარმოგიდგენთ, რომელიც პოზიტიური დამოკიდებულებით მუდმივად ცდილობს, სკოლაში მოსულ თითოეულ ადამიანს ცხოვრება გაულამაზოს კასპის N4 საჯარო სკოლაში სასწავლო პროცესი რეკომენდაციების დაცვით მიმდინარეობს. ქალბატონი ქეთევანი კი ბლიც-ინტერვიუში იმაზე საუბრობს, როგორ დაძლიეს კოვიდ-პანდემიის გამო წარმოქმნილი გამოწვევები საქართველოს საგანმანათლებლო სისტემაში - ურთიერთთანამშრომლობითა და გუნდურობით.
- კოვიდ-პანდემიამ დაგვანახა...
- რომ ცხოვრება მოულოდნელობებით სავსეა. იმავდროულად, სიცოცხლე და ჯანმრთელობა უფრო მეტად დასაფასებელი გახდა. დაგვანახა გლობალური სამყაროს ერთიანობა. პანდემიის დროს თანამედროვე სკოლა უამრავი გამოწვევების წინაშე დადგა. ასევე დაგვანახა ონლაინ-პლატფორმით სწავლებისთვის რამდენად მზად იყო სასკოლო თემი. დაგვარწმუნა ქართველი მასწავლებლების პროფესიონალიზმში. თითქმის გვაიძულა, ახალი ელექტრონული პლატფორმებით ჩაგვეტარებინა ონლაინ გაკვეთილები და მოსწავლეები აქტიურად ჩაგვერთო სწავლა- სწავლების პროცესში.
- ონლაინ-სწავლებამ გვასწავლა...
- ის, რომ ვირტუალურ სწავლებას აქვს როგორც უპირატესობა, 0ასევე ხარვეზებიც. ონლაინ სწავლებისას მწვავედ იგრძნობა საგაკვეთილო დისკუსიის არსებობა მოსწავლეები ინტერნეტის ხარვეზის გამო, ვერ ახერხებენ ჩართვას. სასიკეთოა ის, რომ მშობლები და ოჯახის წევრები უსმენენ თითოეული საგნის მასწავლებლის მიერ ჩატარებულ გაკვეთილს. გაიზარდა მათი ჩართულობა მოსწავლის სასწავლო პროცესში. ხდება ტექნოლოგიების სიღრმისეული შესწავლა და იზოგება დროის მენეჯმენტი. ერთდროულად, შესაძლებელია რამდენიმე საქმის კეთება.
- 2020 წელს დავახასიათებდი...
- მოულოდნელობებით სავსე წლად, როდესაც აუცილებელი გახდა ინოვაციური ხერხებით განათლების მიღება, ფორსმაჟორულ სიტუაციაში სწრაფი ადაპტირება და რეაგირება.
- მასწავლებლებისგან ყველაზე ხშირად მიხარია...
- როდესაც ურთიერთთანამშრომლობით, გუნდურობით და ჯანსაღი კრიტიკით ვძლევთ პრობლემებს და ვაღწევთ დასახულ მიზანს. რა თქმა უნდა, რაც ეხება სკოლისა და მოსწავლეების კეთილდღეობას.
- მოსწავლეებისგან ყველაზე მეტად მიკვირს...
- თავისუფალი, თამამი კომუნიკაციები უფროსებთან, რომელიც საბჭოთა სკოლაში არ გვქონდა. მათი სწრაფი, ლოგიკური აზროვნება, მზაობა და მოტივაცია ახალი სკოლის მოდელის საგაკვეთილო პროცესში დასანერგად.
- მშობლებს ვურჩევდი...
- ურთიერთთანამშრომლობით გადავჭრათ ის პრობლემები, რომელიც გვხვდება მოზარდებში და არა ისე, როგორც მათ მიაჩნიათ შვილების აღზრდაში „გაგარტყამენ, შემოარტყი“.მისცენ შვილებს დამოუკიდებლად აზროვნების საშუალება და აკონტროლონ სწავლის ხარისხი.მეტი კომუნიკაცია ჰქონდეთ დამრიგებლებსა და დირექციასთან.
- ყველაზე ხშირად ვფიქრობ...
- სკოლაში მოსული მოსწავლეებისთვის ყოველი დღე იყოს დღესასწაული და საკლასო სივრცე უსაფრთხო,ხალისიანი,მათი წარმატების გარანტი.ამიტომ თითოეული მასწავლებლის მზრუნველობამ, მკაფიო განმავითარებელმა შეფასებამ და ობიექტურად მიღებულმა ქულამ მოსწავლეს უნდა მისცეს საზოგადოებაში დამკვიდრების შესაძლებლობები და თვითშეფასების მაღალი უნარი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე