„გავუფრთხილდეთ ერთმანეთის სიცოცხლეს“ - ლიანა ქოჩიშვილი, ატოცის საჯარო სკოლის დირექტორი
25-02-2021
დაკოპირებულია
-
+
რა გამოწვევების წინაშე დააყენა კოვიდ-პანდემიამ და რა ასწავლა ონლაინ სწავლებამ; რაზე ფიქრობს ყველაზე ხშირად და როგორ აფასებს 2020 წელს - აღნიშნულ საკითხებზე etaloni.ge-სთვის მიცემულ ბლიც-ინტერვიუში ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ ატოცის საჯარო სკოლის დირექტორმა, ლიანა ქოჩიშვილმა ისაუბრა.
- კოვიდ-პანდემიამ დაგვანახა...
- ერთმანეთისადმი მეტი პასუხისმგებლობა - დავიცვათ ერთმანეთის ჯანმრთელობა; გავუფრთხილდეთ მოსწავლეთა, ახლობლებისა და თანამშრომლების სიცოცხლეს. დაგვანახა, თუ როგორი საჭირო ყოფილა ურთიერთობა.
- ონლაინ სწავლებამ გვასწავლა...
- დავიცვათ მოსწავლეთა ჯანმრთელობა, მათი სიცოცხლე დისტანციის დაცვით; ტექნოლოგიების გამოყენების აუცილებლობა.
- 2020 წელს დავახასიათებდი...
- ბოლო წლებს შორის ყველაზე რთული წელი, სასწავლო პროცესში იყო გარკვეული ხარვეზები: პერიოდულად გვიწევდა დისტანციურზე გადასვლა, კვლავ საკლასო ოთახებში დაბრუნება, რაც უარყოფითად აისახებოდა სწავლა-სწავლების ხარისხზე.
- მასწავლებლებისგან ყველაზე ხშირად მიხარია...
- ჯანმრთელობა; მაღალი პასუხისმგებლობა; პროფესიიდან გამომდინარე, თავს რომ წარმატებით გაართმევენ დაკისრებულ მოვალეობას.
- მოსწავლეებისგან ყველაზე მეტად მიკვირს...
- მოსწავლეებისგან ყველაზე მეტად მიკვირს, გულგრილი დამოკიდებულება ყველას და ყველაფრის მიმართ; როცა ვერ აცნობიერებენ, თუ როგორ საზოგადოებაში უნდათ ცხოვრება. შესაძლებლობის გამოყენება.
- მშობლებს ვურჩევდი...
- მშობლებს ვურჩევდი, ნუ იქნებიან პასიურები საკუთარი შვილების აღზრდაში; იყვნენ შვილებთან მეგობრულ დამოკიდებულებით; მეტი კომუნიკაცია სკოლასთან.
- ყველაზე ხშირად ვფიქრობ...
- ქვეყნის მომავალზე, ისეთ საქართველოზე სადაც ყველას და ყველაფერს თავისი ადგილი ექნება. აქედან გამომდინარე, განათლების სისტემა ისე აეწყობა, როდესაც მასწავლებელს მოსწავლის გარდა საზრუნავი არ ექნება და მისი პროფესიული განვითარება, პირველ რიგში, აუცილებლად მოსწავლეთა სწავლის შედეგებზე აისახება. ვფიქრობ და ჩემი ყოველდღიური საზრუნავია: სკოლის განვითარება; სასწავლო პროცესის მართვა; მასწავლებელთა პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა. სკოლის ანგარიშვალდებულების სისტემის გამჭირვალობა, საჯაროობა, მშობლებთან და საზოგადოებასთან კეთილგანწყობილი ურთიერთობა.
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“