მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
პროექტი „მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ამაღლება პროფესიულ განათლებაში“ დასრულდა.
მას საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს მხარდაჭერითა და დიდი ბრიტანეთის საერთაშორისო განვითარების დეპარტამენტის, ბრიტანეთის საელჩოს „კარგი მმართველობის ფონდის“ ფინანსური მხარდაჭერით მსოფლიო ბანკი ახორციელებდა.
პროექტის ფარგლებში, რომელიც მიზნად ისახავდა პროფესიული განათლების მასწავლებლის მარეგულირებელი დოკუმენტების შექმნას, შემუშავდა ისეთი მნიშვნელოვანი დოკუმენტები, როგორებიცაა:
პროფესიული განათლების მასწავლებლის სტანდარტი და ეთიკის კოდექსი,
საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის კონცეფცია,
ანაზღაურების მოდელი,
პროფესიული განათლების მასწავლებლისა და პროფესიული სტუდენტის შეფასების ინსტრუმენტების პაკეტი და სხვა.
პროექტის ფარგლებში გადაიხედა და დაიხვეწა განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის მასწავლებლებთან დაკავშირებული მონაცემთა ბაზები და, ასევე, განვითარდა პროფესიული განათლების მხარდამჭერი ელექტორნული პლატფორმა vet.ge.
ამასთან, პროექტი მოიცავდა პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულებებისა და სისტემის სხვა მხარეების შესაძლებლობების გაძლიერებაზე ორიენტირებულ რიგ ღონისძიებებსაც.
პროექტის დახურვის ღონისძიება, რომელსაც სამხრეთ კავკასიაში მსოფლიო ბანკის რეგიონული დირექტორი სებასტიან მოლინეუსი, ბრიტანეთის საელჩოს „კარგი მმართველობის ფონდის“ ხელმძღვანელი ელენე ვიხმანი ესწრებოდნენ, საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილემ თამარ ქიტიაშვილმა გახსნა.
სიტყვით გამოსვლისას მინისტრის მოადგილემ თამარ ქიტიაშვილმა აღნიშნა, რომ პროექტის მთავარი ამოცანები და მიზნები ხელს უწყობს ინდუსტრიის მხრიდან სამუშაო ძალის მოთხოვნისა და მიწოდების დისბალანსის შემცირებას, რაც საქართველოს პროფესიული განათლების სისტემის ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევაა. მისი შეფასებით, აღნიშული პროექტის ფარგლებში შემუშავებული რეკომენდაციების გათვალისწინება ხელს შეუწყობს სწავლა-სწავლების პროცესის გაძლიერებას. მიღებული შედეგებით შესაძლებელი გახდება სისტემაში ახალი კადრების მოზიდვა, ხოლო არსებული მასწავლებლებისთვის პროფესიული განვითარებისთვის აუცილებელი პირობების შექმნა.
ონლაინ გამართულ ღონისძიებას ასევე ესწრებოდნენ საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს, მსოფლიო ბანკისა და პროექტის თანამშრომლები, პროფესიული განათლების ექსპერტები და დაინტერესებული მხარეების ფართო წრე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე