სიახლეები
საინტერესო

მასწავლებლის მომზადების 1-წლიანი პროგრამა თუ მაძიებლობის კურსი? - დადებითი მხარეები და სირთულეები
27-06-2021
-
+


სკოლაში დასაქმების მსურველებს განათლების სამინისტრო პროფესიული წინსვლისთვის არჩევანს სთავაზობს - უნივერსიტეტში გაიარონ მასწავლებლის მომზადების 60-კრედიტიანი პროგრამა ან სკოლაში დასაქმების პარალელურად ჩაერთონ მაძიებლობის პროგრამაში.

რა განსხვავებაა ამ ორ პროგრამას შორის და რომელს უფრო უწევენ რეკომენდაციას ახალბედა მასწავლებლები?

მასწავლებლის მომზადების 60-კრედიტიანი  პროგრამა პედაგოგების მსურველთათვის მოკლე დროში უფროსის სტატუსის მინიჭების საშუალებაა. პროგრამის გავლა შეუძლია მასწავლებლობის მსურველს, რომელსაც საგნის (რომლის სწავლებაც სურს სკოლაში) გამოცდა წარმატებით აქვს ჩაბარებული. პირი, რომელიც 60-კრედიტიან პროგრამას გაივლის, სკოლაში უფროსის სტატუსით შევა. პროგრამა ერთწლიანია. სტუდენტები აღნიშნულ კურსზე მასწავლებლის პროფესიისთვის აუცილებელ თეორიულ ცოდნას შეისწავლიან, ესაა სწავლება და შეფასება, ფსიქოლოგია, მეთოდიკა, ინკლუზიური განათლება და ა.შ. პროგრამის ფარგლებში, სტუდენტები სკოლებში მოკლევადიან პრაქტიკასაც გადიან, წლის ბოლოს კი კურსის წარმატებით დასრულების შემთხვევაში შესაბამის დიპლომს იღებენ. სწავლება ინტენსიურია, თუმცა უნივერსიტეტები ცდილობენ, ლექციების დრო დასაქმებული სტუდენტებისთვის ხელსაყრელი იყოს.

რაც შეეხება მაძიებლობის პროგრამას, ეს სკოლაში უკვე დასაქმებულ მასწავლებლებს შეეხება. მათ, ვინც სქემაში არ არიან და სტატუსის მოპოვება სურთ. პროგრამაში მაძიებელი დირექტორის დახმარებით ერთვება, მასწავლებლის სახლის წარმომადგენელი კი მას შესაბამის დახმარებას უწევს, რომ დაძლიოს პროგრამით გათვალისწინებული თეორიული და პრაქტიკული ნაწილი.

პროგრამა უფასოა და მისი კიდევ ერთი უპირატესობა ისაა, რომ მაძიებელი თავად გეგმავს სწავლის პროცესს, სწავლების ფორმატი ძირითადად ონლაინ რეჟიმშია.

თუ 60-კრედიტიან პროგრამაზე ჩასარიცხად აუცილებელი პირობაა მასწავლებლის საგნის გამოცდის ჩაბარება, მაძიებლობის კურსი საშულებას აძლევს უკვე დასაქმებულებს, რომ ორი წლის განმავლობაში დაადასტურონ კომპეტენცია.

etaloni.ge დაინტერესდა, რამდენად კმაყოფილები არიან ახალბედა მასწავლებლები აღნიშნული პროგრამებით და რა სირთულეებს შეხვდნენ სწავლის პროცესში?

„თბილისის ერთ-ერთ საჯარო სკოლაში ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგად ვმუშაობ, მასწავლებლის მომზადების ერთწლიანი 60-კრედიტიანი კურსი გავიარე და შემდეგ დავსაქმდი. პროფესიით ფილოლოგი ვარ, თუმცა რადგან დიპლომში მასწავლებელი არ მიწერია, კურსის გავლა ამიტომ დამჭირდა. საგნის გამოცდა ჩაბარებული მქონდა, თუმცა 60-კრედიტიანი პროგრამის გავლამდე სკოლებში გასაუბრებებზე უშედეგოდ დავდიოდი, ალბათ, დირექტორებს მაძიებელი არ სურდათ და ამიტომ. მასწავლებლის მომზადების ერთწლიანი პროგრამის გავლის შემდეგ უფროსის სტატუსით შევედი სკოლაში. ამ პროგრამის დადებითი მხარე, ალბათ, ისაა, რომ საფუძვლიანად სწავლობ თეორიას, რომელიც აუცილებლად გამოგადგება სკოლაში. რაც შეეხება სირთულეს, გასაუბრების დროს კონკურსი დიდი იყო და ბევრი მსურველი დარჩა ჩარიცხვის მიღმა - ეს პირველი სირთულეა, უშუალოდ სწავლების დროს კი ყოველდღიურად ლექციებზე დასწრებაა რთული, როდესაც მუშაობ“.

„მასწავლებლად რამდენიმე წელია ვმუშაობ, სქემაში არ ვიყავი ჩართული, შესაბამისად, სტატუსიც არ მქონდა. უფროსის სტატუსის მოსაპოვებლად მაძიებლობის პროგრამაში ჩავერთე, მართალია, პანდემიის გამო იმაზე დიდი დრო დამჭირდა სტატუსის მოსაპოვებლად, ვიდრე ვგეგმავდი, თუმცა ჩემთვის ხელსაყრელი ეს პროგრამა უფრო იყო, ვიდრე 60-კრედიტიანი. 45 წლის ვარ, ოჯახი მყავს და ინტენსიურად ლექციებზე დასწრებას ვერ მოვახერხებდი, მაძიებლობის კურსით კი თეორიული და პრაქტიკული ნაწილი სკოლაშივე შევისწავლე და მასწავლებლის სახლის წარმომადგენლის დახმარებით დავძლიე პროგრამა, იანვარში უფროსის სტატუსი მომენიჭა. ამ პროგრამის დადებით მხარედ მიმაჩნია, რომ შენზე მორგებულია სწავლება, თან მუშაობ სკოლაში და თან სწავლობ. პროგრამაში ჩართულისთვის აუცილებელია, რომ მასწავლებლის კომპეტენცია დაადასტურო მაქსიმუმ 2 წლის ვადაში, ეს ერთგვარი სტრესია, რადგან თუ გამოცდას ვერ ჩააბარებ, ყველაფერი წყალში გეყრება“.

„ქიმიას ვასწავლი თბილისის საჯარო სკოლაში. მასწავლებლის მაძიებლობის პროგრამაში ვიყავი ჩართული. შარშან, მოულოდნელად დაწყებული პანდემიის გამო, სავალდებულო აქტივობები ვერ გავიარე, შესაბამისად სტატუსი ვერ მოვიპოვე. შემოდგომაზე 60-კრედიტიან პროგრამაზე ჩავაბარე. მაძიებლობის პროგრამა 2020-2021 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში დავასრულე, იანვარში კი სტატუსი მომენიჭა, თუმცა მასწავლებლის მომზადების ერთწლიან პროგრამაზე სწავლა უნივერსიტეტში არ შემიწყვეტია, რადგან ძალიან კარგად ისწავლება ის თეორიული ნაწილი, რაშიც პედაგოგი უნდა ერკვეოდეს. ორივე პროგრამა საინტერესოა, თუმცა მასწავლებლობის მსურველებს, სკოლაში დასაქმებამდე 60-კრედიტიანი კურსის გავლას ვურჩევდი, რადგან პირდაპირ უფროსის სტატუსით შევლენ სკოლაში. სწავლებაც ინტენსიური და საინტერესოა“.

ასევე დაგაინტერესებთ: 

როგორ დავსაქმდეთ სკოლაში? - რჩევები მაძიებლებს

როდის დაიწყება მიღება მასწავლებლის 60 კრედიტიან პროგრამაზე? - ხშირად დასმული კითხვები და პასუხები


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

ბაღების, სახელოვნებო და სპორტული სკოლების პერსონალს ანაზღაურება გაეზრდება

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის რექტორი, პროფესორი გიორგი ხუბუა სამუშაო ვიზიტით გერმანიაში იმყოფებოდა

„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს

ეროვნული გამოცდების ტესტის ფორმატთან დაკავშირებით ინფორმაცია NAEC-მა გაავრცელა 

პიროვნება

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

„ჩემი მოტივაციაა მოსწავლეებში სწავლის სურვილის გაღვივება, მეგობრული თანამშრომლობა, სიკეთის კეთება“ 

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“

„მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არიან მეგობრულები, აქვთ აქტიური კომუნიკაცია ერთმანეთთან და მასწავლებლებთან“

სკოლები

პატარებმა შემოდგომის თემაზე ლექსები წაიკითხეს და მუსიკალური ნომრები შეასრულეს
 ასტრიდ ლინდგრენის დაბადების დღისადმი მიძღვნილი აქტივობა - „ყველა ბავშვს აქვს უფლება წიგნი იყოს მისთვის სასწაულივით“ 

აქტივობა თითოეული მოსწავლისთვის საინტერესო აღმოჩნდა

პატარებმა წვიმა მუსიკალურად აამღერეს, იმღერეს, იცეკვეს და იმხიარულეს
საინტერესო

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“

6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში

მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა 

სიახლეები
საზოგადოება