მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალი დიოკნისის საჯარო სკოლის მესამე კლასის მასწავლებელი მზევინარ საგინაძე ახალი სკოლის მოდელის უპირატესობებზე საუბრობს და მოდელში მოსწავლეთა ჩართულობასა და მნიშვნელობას უსვამს ხაზსს.
პედაგოგი აღნიშნავს, რომ ახალი სკოლის მოდელში სასწავლო პორცესი ორიენტირებულია თითოეული მოსწავლის ჩართულობაზე, რასაც უკვე პროექტში ჩართული სკოლები ნათლად ხედავენ. მზევინარ საგინაძე მესამე კლასის მოსწავლეთა მიერ შესრულებულ კომპექსურ დავალებას გვთავაზობს, რომელიც სალამურას თავგადასავლის ეპიზოდის მიხედვით ჩანახატების გაკეთებას გულისხმობს.
„მოხარული ვარ, რომ მუშაობა მომიწია განათლების სფეროში იმ დროს, როცა სკოლაში ინერგება ახალი სკოლის მოდელი და ტარდება შეფასებები – მოსწავლეების აკადემიური მოსწრების, მასწავლებლის ახალი სამოქმედო გეგმების შედეგების, რითაც მასწავლებელს ეძლევა საშუალება, გააცნობიეროს თავისი და მოსწავლის ძლიერი და სუსტი მხარეები შესაბამისად დაგეგმოს თავის სამოქმედო გეგმა.
ახალი სკოლის მოდელით, მასწავლებლის მიზანია, მოსწავლემ სიღრმისეულად გაიაზროს ესა თუ ის ცნება, მასწავლებელმა მოსწავლეს შეუქმნას არა ზოგადი წარმოდგენა ამა თუ იმ თემასთან დაკავშირებით, არამედ დაეხმაროს შინაარსის სიღრმისეულ გააზრებაში. შესაბამისად, მასწავლებელს რეკომენდაცია ეძლევა, დაუთმოს ერთი ცნების დამუშავებას იმდენი დრო, რამდენსაც კლასის საჭიროებებიდან გამომდინარე თავად ჩათვლის საჭიროდ, სხვადასხვა ინტერპრეტაციით, სხვადასხვა მიდგომით, მეთოდით და აქტივობით, რათა კლასის არცერთი მოსწავლე არ დარჩეს პროცესს მიღმა. ყველა მეთოდი და სტრატეგია მიმართულია გააზრებასა, პროდუქტის შექმნასა და ცხოვრებაში მის გამოყენებაზე,ეს კი მასწავლებელმა მოსწავლეებისთვის კომპლექსური დავალებების მიცემით უნდა დააგვირგვინოს..
მე მინდა შემოგთავაზოთ, ჩემი მოსწავლეების შექმნილი პროდუქტი ნახატების სახით, მესამე კლასის პროგრამიდან სალამურას თავგადასავალი. მთავარი იდეა, სიკეთე და მეგობრობა. მეორე ნაწილში კომპლექსური დავალებების მეშვეობით მოსწავლეებს ვთხოვე, ეპიზოდების მიხედვით ჩანახატების გაკეთება.
მოსწავლეები სიხარულით აკეთებდნენ დასკვნებს ნახატების სახით“, - აღნიშნავს მზევინარ საგინაძე.
იხილეთ ფოტოები:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ