სიახლეები
სკოლები

არწივანის საჯარო სკოლის მოსწავლეები კომპლექსურ დავალებებზე ინტერესით მუშაობენ
07-04-2021
-
+


წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ არწივანის საჯარო სკოლის მოსწავლეებს კომპლექსურ დავალებებზე მუშაობა ძალიან მოსწონთ. ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში შესასრულებელ კომპლექსურ დავალებებზე პედაგოგი ნათელა კახაძე საკუთარ მოსაზრებას გვიზიარებს და გვიამბობს:

„ცოდნა არის ძალა, რომელიც საუკეთესო გზაა თავის დამკვიდრებისთვის და თვითრეალიზაციისთვის“.
მოსწავლეს ბუნებასა და ყოველდღიურ ცხოვრებაში ბევრი მნიშვნელოვანი რამ აქვს ნანახი, მაგრამ ბევრ შემთხვევაში გამოყენებას ორგანიზებას ვერ უკეთებს. პრაქტიკაც არ აქვს სხვადასხვა მიდგომების ხარჯზე მათი გამოყენების.  შიშობს შეცდომის დაშვებაზე.    
ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში შესასრულებელი კომპლექსური დავალებები სწორედ მოსწავლეებს დაეხმარება ნანახის თეორიასთან დაკავშურებაში, ანალოგიების პოვნაში და მიღებული გამოცდილების პრაქტიკაში გამოყენებაში.
გადავწყვიტე კომპლექსური დავალების შეტანა ახალი სკოლის მოდელის არაჩართულ სკოლაშიც: წალკის მუნიციპალიტეტის არწივანის საჯარო სკოლის მე-10 კლასში.   

გამოცდილებიდან გამომდინარე შემიძლია ვთქვა:

თუ ყოველდღიური სწავლების პროცესში მოსწავლეები დემოტივირებული იყვნენ,  კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის დროს აქტიურები არიან, თვითონ არის ჩართული – წინარე ცოდნაზე დაყრდნობით ახდენს ახლის კონსტრუირებას.

დავალებებზე მოსწავლე საკმაო ხანს მუშაობს, პირველ ეტაპზე მასწავლებელი ესაუბრება, რეკომენდაციებს აძლევს როგორ გააკეთოს დავალებები, რითაც ბიძგს აძლევს მოსწავლის ცოდნათა ორგანიზებას, ძველსა და ახალ ცოდნას შორის უთიერთდაკავშირებს.

ჩემი კომპლექსური დავალების მოკლე მონახაზზს გავაკეთებ:

თემა: ორგანიზმთა მოძრაობა

საკითხი:  ჯამრთელობა და დაავადება.
ყველაფრის მთქმელი:               

ორ  მნიშვნელოვან მიგნებაზე მინდა გავამახვილო ყურადღება: 1. „უძრაობას სიზარმაცე მოაქვს, მუშაობაში იბადება იდეები“ ეს არის რეფორმები. მიხაროდა, როცა ვხედავდა მოსწავლეები მსჯელობდენ, ყურადღებით აკვირდებოდენ მათ გარშემო მსგავს მაგალითებს, მაგალითად, ერთი მოსწავლე საუბრობდა აჭარის თაღოვან ხიდებზე და ხაზს უსვამდა მისი  სოფლის  „ფურტიოს ხიდს“.

  1. საკუთარ თავთან კითხვის დასმა „როგორ გაუძლო ამდენ წლებს“ მოიშველია ფიზიკა და ხელოვნება, კავშირებიდან გამომდინარე გაჩნდა სურვილი შეხვედროდნენხელოვნების დაფიზიკის მასწავლებელს, მოუსმინეს, შემდეგ გამოიტანეს დასკვნები თაღი: არამარტო არქიტექტურა, სიმძიმის გადანაწილების ცენტრი, რაც დაასესხეს ბუნებას ფეხის თაღის შესაბამისად.
    მოსწავლეები ხაზს უსვამდენ როგორ მოეწონათ სხვადასხვა  მასწავლებლის ჩართულობაზე, ერთი საკითხის ირგვლივ.

მოსწავლე აღნიშნავს: მსგავსი ადრეც გვქონდა მაგალითად ინტეგრირებული გაკვეთილებიდან, მაგრამ კომპლექსურ დავალების ხიბლია: დრო-დროში გაჩენილი იდეების ფორმურირება, ჩემეული ხედვა,

ფიქრი: სად ვნახე მსგავსი და ახლა მე რა შემიძლია  ცხოვრებაში“.


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

გაეცანით ე.წ. უფასო ფაკულტეტების სიას - 2024-2025 სასწავლო წელი 

როდის ეცოდინებათ აბიტურიენტებს აპელაციის შედეგები? 
განაცხადების მიღება მიმდინარე წლის 2 აგვისტოს დაიწყება და 8 აგვისტოს ჩათვლით გაგრძელდება

„გარდაიცვალა მესამე კლასის მოსწავლე გიორგი დოლიძე“ - ბათუმის წმინდა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის სკოლა სამძიმრის წერილს ავრცელებს

სტრატეგიის გეგმაში გაწეერილია სკოლებსა და ბაღებში ინკლუზიური განათლების ხელშეწყობის პროგრამა

პიროვნება
სკოლები

„გარდაიცვალა მესამე კლასის მოსწავლე გიორგი დოლიძე“ - ბათუმის წმინდა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის სკოლა სამძიმრის წერილს ავრცელებს

საინტერესო

ამგვარად, გონება ვარჯიშდება, ფანტაზიას გასაქანი ეძლევა და ბავშვები ახალ-ახალ რაღაცებს სწავლობენ

აღსანიშნავია, რომ რაც gen z გააქტიურდა, მათი ლექსიკით მეტყველება უფროსებმაც დაიწყეს

სიახლეები
საზოგადოება