სიახლეები
სკოლები

არწივანის საჯარო სკოლის მოსწავლეები კომპლექსურ დავალებებზე ინტერესით მუშაობენ
07-04-2021
-
+


წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ არწივანის საჯარო სკოლის მოსწავლეებს კომპლექსურ დავალებებზე მუშაობა ძალიან მოსწონთ. ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში შესასრულებელ კომპლექსურ დავალებებზე პედაგოგი ნათელა კახაძე საკუთარ მოსაზრებას გვიზიარებს და გვიამბობს:

„ცოდნა არის ძალა, რომელიც საუკეთესო გზაა თავის დამკვიდრებისთვის და თვითრეალიზაციისთვის“.
მოსწავლეს ბუნებასა და ყოველდღიურ ცხოვრებაში ბევრი მნიშვნელოვანი რამ აქვს ნანახი, მაგრამ ბევრ შემთხვევაში გამოყენებას ორგანიზებას ვერ უკეთებს. პრაქტიკაც არ აქვს სხვადასხვა მიდგომების ხარჯზე მათი გამოყენების.  შიშობს შეცდომის დაშვებაზე.    
ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში შესასრულებელი კომპლექსური დავალებები სწორედ მოსწავლეებს დაეხმარება ნანახის თეორიასთან დაკავშურებაში, ანალოგიების პოვნაში და მიღებული გამოცდილების პრაქტიკაში გამოყენებაში.
გადავწყვიტე კომპლექსური დავალების შეტანა ახალი სკოლის მოდელის არაჩართულ სკოლაშიც: წალკის მუნიციპალიტეტის არწივანის საჯარო სკოლის მე-10 კლასში.   

გამოცდილებიდან გამომდინარე შემიძლია ვთქვა:

თუ ყოველდღიური სწავლების პროცესში მოსწავლეები დემოტივირებული იყვნენ,  კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის დროს აქტიურები არიან, თვითონ არის ჩართული – წინარე ცოდნაზე დაყრდნობით ახდენს ახლის კონსტრუირებას.

დავალებებზე მოსწავლე საკმაო ხანს მუშაობს, პირველ ეტაპზე მასწავლებელი ესაუბრება, რეკომენდაციებს აძლევს როგორ გააკეთოს დავალებები, რითაც ბიძგს აძლევს მოსწავლის ცოდნათა ორგანიზებას, ძველსა და ახალ ცოდნას შორის უთიერთდაკავშირებს.

ჩემი კომპლექსური დავალების მოკლე მონახაზზს გავაკეთებ:

თემა: ორგანიზმთა მოძრაობა

საკითხი:  ჯამრთელობა და დაავადება.
ყველაფრის მთქმელი:               

ორ  მნიშვნელოვან მიგნებაზე მინდა გავამახვილო ყურადღება: 1. „უძრაობას სიზარმაცე მოაქვს, მუშაობაში იბადება იდეები“ ეს არის რეფორმები. მიხაროდა, როცა ვხედავდა მოსწავლეები მსჯელობდენ, ყურადღებით აკვირდებოდენ მათ გარშემო მსგავს მაგალითებს, მაგალითად, ერთი მოსწავლე საუბრობდა აჭარის თაღოვან ხიდებზე და ხაზს უსვამდა მისი  სოფლის  „ფურტიოს ხიდს“.

  1. საკუთარ თავთან კითხვის დასმა „როგორ გაუძლო ამდენ წლებს“ მოიშველია ფიზიკა და ხელოვნება, კავშირებიდან გამომდინარე გაჩნდა სურვილი შეხვედროდნენხელოვნების დაფიზიკის მასწავლებელს, მოუსმინეს, შემდეგ გამოიტანეს დასკვნები თაღი: არამარტო არქიტექტურა, სიმძიმის გადანაწილების ცენტრი, რაც დაასესხეს ბუნებას ფეხის თაღის შესაბამისად.
    მოსწავლეები ხაზს უსვამდენ როგორ მოეწონათ სხვადასხვა  მასწავლებლის ჩართულობაზე, ერთი საკითხის ირგვლივ.

მოსწავლე აღნიშნავს: მსგავსი ადრეც გვქონდა მაგალითად ინტეგრირებული გაკვეთილებიდან, მაგრამ კომპლექსურ დავალების ხიბლია: დრო-დროში გაჩენილი იდეების ფორმურირება, ჩემეული ხედვა,

ფიქრი: სად ვნახე მსგავსი და ახლა მე რა შემიძლია  ცხოვრებაში“.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

პირველკლასელთა რეგისტრაცია კვლავ რამდენიმე ეტაპად წარიმართება 

ეროვნულ გამოცდებზე მე-11 კლასის მოსწავლეები აღარ დაიშვებიან - NAEC

ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის კულტურის ცენტრი დიდთოვლობის შედეგად დაზარალებულ თანამშრომლებს დაეხმარა

ინფორმაცია სკოლის ადმინისტრაციისთვის - მოსწავლის საგამოცდო დრო და ადგილი ბარათზეა მითითებული 

ახალი ხიბულის N2 საჯარო სკოლა წარმატებებს უსურვებს მოსწავლეს, რომელიც კვიპროსში ფეხბურთის სათამაშოდ გაემგზავრა
პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

კონკურსში სამივე  საფეხურის - დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები მონაწილეობდნენ

კლდის საჯარო სკოლა დამსახურებულ წარმატებას ულოცავს მეხუთეკლასელ მათე ბლუაშვილს, რომელმაც მათემატიკის ოლიმპიადაში ვერცხლის მედალი მოიპოვა

სულდის საჯარო სკოლაში 3 მარტის აღსანიშნავი ღონისძიება გაიმართა

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

სიახლეები
საზოგადოება