მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მოსწავლეთა სასწავლო პროცესში ჩართულობის მონიტორინგის მექანიზმი უკვე ამოქმედდა და განათლების სამინისტრომ დააწესა რეგულაციები, რომელიც სკოლებს ავალდებულებს, მოსწავლის სკოლაში ან დისტანციური ფორმით ჩატარებულ გაკვეთილებზე გამოუცხადებლობის შემთხვევაში, რეაგირება მოახდინოს.
განათლების სისტემა ყველა კანონიერ ბერკეტს გამოიყენებს მოზარდის სასწავლო პროცესში ჩასართავად. იმ შემთხვევაში, თუ გარკვეული ეტაპების გავლის შემდეგ, მოსწავლე არასაპატიო მიზეზების გამო სკოლაში მაინც არ გამოცხადდა, მას მოსწავლის სტატუსი უჩერდება.
მართალია, სტატუსის აღდგენა ხდება მაშინვე, როგორც კი მშობელი განცხადებას დაწერს, თუმცა ექსპერტებს მიაჩნიათ, რომ ეს რეგულაციები გარკვეულ საფრთხეებს შეიცავს და საინტერესოა, რას ვუპირებთ სტატუსშეჩერებულ მოსწავლეებს - ხომ არ ჩნდება მეტი საფრთხე, ისინი ქუჩაში აღმოჩნდნენ?
ამ საკითხზე განათლების მინისტრის მოადგილემ, ეკა დგებუაძემ განმარტება გააკეთა:
„განათლების სამინისტრომ მონიტორინგის სისტემა შექმნა. აქამდე 90 დღის განმავლობაში ბავშვი რომ არ დადიოდა სკოლაში, არავინ კითხულობდა, ახლა კი სკოლა ვალდებულია, მეათე დღეს წერილობითი ანგარიში წარადგინოს, სადაც გაწერილი იქნება 10 დღის განმავლობაში, რა ინტერვენცია განახორციელა დამრიგებელმა, მოიძია თუ არა ინფორმაცია“.
მაგრამ აქ ჩნდება კიდევ ერთი პრობლემა, როდესაც ქვეყანა პანდემიის მესამე ტალღის წინაშე დგას და არის საფრთხე, სკოლები კვლავ დისტანციურ რეჟიმზე გადავიდნენ, რა მოხდება იმ ბავშვების შემთხვევაში, ვისაც არ აქვს წვდომა ტექნოლოგიებთან ან ინტერნეტთან, ვერც ტელესკოლას უყურებს და ზოგადად, ვერ ერთვება ონლაინ-რეჟიმში? - ამ საკითხზე ეკატერინე დგებუაძე განმარტავს, რომ „განათლების სამინისტროს კარგად აქვს გაცნობიერებული ყველა ის გამოწვევა, რომლის წინაშეც დგას სისტემა. დისტანციური სწავლების დროს ბავშვს არ შეუწყდება მოსწავლის სტატუსი; თუ ოჯახს არ გააჩნია შესაძლებლობა, დამრიგებელი ან საგნის მასწავლებელი, ნებისმიერი ფორმით ამყარებს კომუნიკაციას; არ უნდა გაწყდეს ეს კომუნიკაცია, მინიმუმ ინფორმაცია უნდა ჰქონდეს სკოლას, ეს ბავშვები რატომ არ ერთვებიან გაკვეთილებში“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
გეგმური და არაგეგმური შემოწმებები საჯარო და კერძო სკოლებში - რა წერია დოკუმენტში
„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური