მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ყაზბეგის მუნიციპალიტეტის სოფელ გუდაურის საჯარო სკოლის მეცხრეკლასელებმა ხელოვნურ თანამგზავრებზე საინტერესო პრეზენტაცია მოამზადეს. მოსწავლეებს იმდენად მოეწონათ საკუთარი ნამუშევარი, რომ პრეზენტაცია მეხუთე, მეექვსე და მეშვიდეკლასელებსაც წარუდგინეს.
„ფიზიკის გაკვეთილზე შევისწავლეთ, თუ როგორ მოძრაობენ დედამიწის ხელოვნური თანამგზავრები. საკითხმა ძალიან დაგვაინტერესა. სურვილი გაგვიჩნდა დამატებით მოგვეძიებინა მასალა კოსმოსის შესახებ და გაგვეკეთებინა პრეზენტაცია თემაზე „დედამიწის ხელოვნური თანამგზავრები“. პროექტის მომზადებაში მთელი კლასი ვიყავით ჩართული.
პრეზენტაცია მოვამზადეთ ციფრულ საპრეზენტაციო პროგრამა power point-ის საშუალებით. დიდი მონდომებით შევქმენით პლაკატი კოსმოსის შესახებ. ინტერნეტში მოვძებნეთ საჭირო ინფორმაცია. როცა ყველაფერი დავალაგეთ, სურვილი გაგვიჩნდა, ჩვენი ნაშრომი სხვებისთვისაც გვეჩვენებინა და განვახორციელეთ კიდეც. პრეზენტაცია მეხუთე, მეექვსე და მეშვიდეკლასელებს წარვუდგინეთ.
აღმოჩნდა, რომ კოსმოსი მათაც აინტერესებდათ. ყველა დიდი ინტერესით გვისმენდა.
პირველ რიგში. ვესაუბრეთ იმის შესახებ, თუ როგორ ხდება ხელოვნური თანამგზავრების გაყვანა ორბიტაზე. ვუთხარით რა არის პირველი, მეორე და მესამე კოსმოსური სიჩქარეები, რომ სწორედ ამ სიჩქარეებზეა დამოკიდებული თანამგზავრი იბრუნებს დედამიწის გარშემო, გავა მზის სისტემაში თუ დატოვებს ჩვენს პლანეტარულ ოჯახს. შემდეგ მოვუყევით როგორ დაიწყო ადამიანების გაშვება კოსმოსში, რომ სანამ ადამიანებს გაუშვებდნენ, მანამდე ძაღლებს და მაიმუნებს გზავნიდნენ. გავაცანით ბელკა და სტრელკა. ყოფილ საბჭოთა კავშირში მაიმუნები, რომლებიც კოსმოსში გაუშვეს სოხუმის მაიმუნსაშენიდან წაიყვანეს. ვისაუბრეთ კოსმოსურ ნაგავზე.
არ დაგვიწყებია პირველი ქართული კოსმოსური ობიექტი, რომელიც 1999 წლის 23 ივლისს გავიდა ორბიტაზე. ეს ობიექტი დაპროექტდა და დამზადდა საქართველოში ელგუჯა მეძმარიაშვილის ხელმძღვანელობით. 23 ივლისი საქართველოში აღინიშნება, როგორც პირველი ქართული კოსმოსური ობიექტის დღე. საამაყოა ისიც, რომ 1977 წელს კოსმოსურ ხომალდ „ვოიაჯერ“-ით დედამიწიდან კოსმოსში ოქროს ფირფიტები იქნა გაგზავნილი. მასზე ჩაწერილი მუსიკალური ნაწარმოებებიდან ერთ-ერთი სწორედ ქართული ხალხური სიმღერა „ჩაკრულოა“. ჩვენი პრეზენტაციის ბოლოს „ჩაკრულო“ მოვასმენინეთ მსმენელებს.
ბავშვებმა უამრავი კითხვა დასვეს. მათ ძალიან მოეწონათ ჩვენი მონათხრობი, - გვიამბობს გუდაურის საჯარო სკოლის მეცხრე კლასის მოსწავლე ანი ჩიტაძე.
იხილეთ ფოტოები:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ