მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რაც ამ კვლევებიდან უნდა გაითვალისწინონ მასწავლებლებმა და ნებისმიერი პროფესიის ადამიანებმა, რომლებსაც მოხსენებით გამოსვლა ან ლექციების ჩატარება უწევთ არის ის რომ: საუბრისას შეყოვნება და მოკლე გამოვლა კომუნიკაციას აუმჯობესებს და პირიქით. ადამიანები ლაპარაკობენ დიდხანს, მაგრამ სურთ, რომ მათ ყველაფერი უამბონ მოკლედ და ლაკონურად.
თუ ხანგრძლივ ლაპარაკს საუბრის სწრაფი ტემპი ემატება, მსმენელები ამას აღიქვამენ, როგორც შფოთვას და თავადაც უფრო ნერვიულები ხდებიან, პასუხისას არც ისე თანმიმდევრულად გამოთქვამენ აზრებს და არც ისე თავაზიანად და პოზიტიურად იქცევიან. ამას ამტკიცებს კორნელის უნივერსიტეტის ბრიტანელი სპეციალისტების კვლევა.
მასწავლებლები განსაკუთრებით გამოუცდელნი, ხშირად ნერვიულობენ, რომ დრო ცოტაა, გაკვეთილის მასალა კი ძალიან ბევრი. ამიტომ ისინი გაუცნობიერებლად აჩქარებენ ტემპს და ზოგავენ პაუზებს. ამან შესაძლოა წაახალისოს მოსწავლეები ასეთივე საუბრისკენ, გაკვეთილზე დისკუსიის დროს კი თანაკლასელებთან საუბრის კულტურის შესახებაც დაივიწყონ.სპეციალისტები მასწავლებლებს ურჩევენ ახალი მასალის ახსნისას 5-15-წამიანი შესვენება გააკეთონ, თითოეულ ჯერზე, როდესაც ისინი ამის საჭიროებას ხედავენ. უმეტეს შემთხვევებში ასეთ დროს მსმენელსაც სჭირდება დასვენება. გამოცდილმა პედაგოგებმა კარგად იციან, რომ უმჯობესია თეორიის მიცემა მცირე ბლოკებად. ხანდახან ასეთი დანაწილებისას მნიშვნელოვანია არ გაწელოთ ბოლო ფრაზები. ამისთვის, მაგალითად, შესაძლებელია წინასწარ გამონათქვამების, ფრაზეოლოგიზმის, ხუმრობის მოგონება, რომლითაც თხრობას დაასრულებთ. ან დაასრულოთ, როგორც კი იგრძნობთ, რომ თხრობით დაიღალეთ და მსმენელის ყურადღება დაკარგეთ.
საუბარიც უნდა შეწყვიტოთ მოსწავლესთან, როგორც კი იგრძენით, რომ თქვით ყველაფერი მნიშვნელოვანი, მაგრამ აუცილებლად ჰკითხეთ მას: „შენ ხომ არ გინდოდა რამის დამატება?“ და გააგრძელოთ, თუ ბავშვი დაფიქრდა.
სპეციალისტები 12 დაწყებით სკოლაში დუმილის ყველა ეპიზოდს იკვლევდნენ. თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით, 15-საათიანი ჩანაწერი გადაიწერა და გაანალიზდა. ისინი დარწმუნდნენ, რომ მასწავლებლები მოსწავლეთა გამოკითხვის დროს აკეთებენ არაუმეტეს 1-წამიან დაყოვნებას, შემდეგ კი ეკითხებიან სხვა ბავშვს ან იწყებენ მინიშნებას. ასევე ხდება რომ, როდესაც საუბარი ეხება მთელი კლასის გამოკითხვას: როდესაც მოსწავლე ხელს იწევს, ერთ წამში მასწავლებელი რეაგირებს სწორედ მასზე. მაგრამ თუ ამ დროს ცოტა გავზრდით, სწორი პასუხები გაცილებით მეტი იქნება, პასუხები კი უფრო ღრმა და სრულყოფილი.
მკვლევარები მარტივ რჩევას იძლევიან: გონებაში 15-მდე დაითვალეთ, მანამ სანამ ხელის აწევას გაითვალისწინებთ. ბავშვები აზროვნებენ და რეაგირებენ განსხვავებული სისწრაფით. მაგრამ ისინიც კი, რომლებიც მიეჩვივნენ უმალვე ხელის აწევას, ღირს კარგად დაფიქრდნენ, რომ უფრო ხარისხიანად უპასუხონ. მაგრამ ეს რჩევა მხოლოდ შესწავლილი მასალის შემოწმებას ეხება.
ხოლო, თუ საუბარი ეხება ახალ მასალასთან დაკავშირებულ კითხვებს, ბავშვებს უნდა მისცეთ მთელი 1-2 წუთი მოსაფიქრებლად. მასწავლებელი ასეც უნდა ამბობდეს მას შემდეგ რაც კითხვა გააჟღერა: „დაფიქრდით და ერთ წუთში მიპასუხეთ“. სწრაფი პასუხები სწორედ, მოწმობს, რომ მოსწავლეებმა ახალი მასალა ცუდად გაიგეს.
მეცნიერები თვლიან, რომ პედაგოგმა ყურადღება უნდა მიაქციოს „გაკვეთილის პარტიტურას“: ის, როგორც მუსიკა, შედგება არა მხოლოდ ნოტებისგან, არამედ სხვადასხვა ხანგრძლივობის პაუზებისგან. ხანმოკლე მონოლოგის შემდეგაც კი, აუცილებელია მოკლე დავალების მიცემა, რომელიც სიჩუმეში წარიმართება და მხოლოდ ამის შემდეგ შესაძლებელია მუშაობა წყვილებად და ჯგუფურად.
ეს ის რჩევებია, რომლებიც აუმჯობესებს გაკვეთილის თემის გაგების ხარისხს, ინფორმაციის დამახსოვრებას და პასუხების სიღმისეულობას.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე...
ანაზღაურება 2640 ლარია და საკვალიფიკაციო მოთხოვნები ცნობილია - ვაკანსიაზე განაცხადის გაგზავნისთვის ბოლო ვადა დღეს არის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ღონისძიებას უამრავი სტუმარი ესწრებოდა
16 დეკემბერს კი, მე-8 კლასის მოსწავლეებმა ინგლისური ენის მასწავლებლის სოფიო ალფაიძის ორგანიზებით ჩაატარეს ინგლისურენოვანი ღონისძიება
როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე...