მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
კომპეტენციის დადასტურებას მასწავლებლებს კარიერული წინსვლის სქემა ავალდებულებს. საჭიროა საგნის და ზოგადი უნარების გამოცდის ჩაბარება, ასევე სხვადასხვა აქტივობები, თუმცა ისეთი გამონაკლისებიც არსებობს, როდესაც პირს სტატუსი საგნის გამოცდის გარეშე ენიჭება. ეს „გამონაკლისი“ კი განათლების მაგისტრის ხარისხი გახლავთ, რომელიც მომავალ მასწავლებლებს გარკვეულწილად, პრივილეგირებულ მდგომარეობაში აყენებს, თუმცა საინტერესოა, რა სტატუსი ენიჭებათ ასეთ დროს - უფროსის თუ წამყვანის?
როგორ ირკვევა, მასწავლებლის მომზადების ინტეგრირებული 300 კრედიტიანი საბაკალავრო-სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამის დასრულების შედეგად მინიჭებული განათლების მაგისტრის აკადემიური ხარისხის დამსახურებით, პედაგოგს უფროსის სტატუსი ენიჭება.
ხოლო წამყვანობისთვის აუცილებელია გაიაროს კომპლექსური შეფასება, რაც თავის მხრივ შემდეგ კომპონენტებს მოიცავს:
ა) პროფესიული უნარების გამოცდის წარმატებით ჩაბარება;
ბ) მასწავლებლის პრაქტიკული საქმიანობის შეფასება, რომელიც მოიცავს:
ბ.ა) გარე დაკვირვებასა და მასწავლებლის მიერ თემატური ერთეულის ფარგლებში განხორციელებულ გაკვეთილის შემდგომ რეფლექსიას (თვითშეფასებას);
ბ.ბ) სასკოლო საზოგადოების წევრებთან გასაუბრებას (ინტერვიუირებას) და პორტფოლიოს შეფასებას.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“