მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„სიყვარულის დღე“ - ლაგოდეხის მუნიციპალიტეტის სოფელ აფენის N2 საჯარო სკოლაში ქართულის მასწავლებელმა ხათუნა ფერაძემ პროექტ-გაკვეთილი ჩაატარა. გაკვეთილი საინტერესო იყო, პედაგოგმა მწერლების მოსაზრებები გააერთიანა, თუ ვინ რას ფიქრობდა სიყვარულზე და მოსწავლეები საგაკვეთილო პროცესში ინტერესით ჩართო.
„სიყვარული ადამიანში იბადება, მაგრამ მასში კი არასდროს სრულდება“, „სიყვარული, ცას ჰგავს, მას არც დასაწყისი აქვს, არც დასასრული“, „სიყვარული ისეთივე აწეწილია, როგორც ცხოვრება“ და მაინც, რა არის სიყვარული? სიყვარული ფართო მცნებაა, რომელიც ყველას სხვაგვარად ესმის და სხვაგვარად შეიგრძნობს.
როგორც ნიკოლოზ ბარათაშვილი იტყოდა, „მოკვდავსა ენას არ ძალუძს უკვდავთა გრძნობათ გამოთქმა!“. სიყვარული მრავალსახიანია - „ყველას ისე უყვარს, როგორც ძალუძს“. საკუთარი თავი, მშობლები, მეგობრები და უზენაესი ღმერთი - ყველა სხვადასხვანაირად გვიყვარს, განცდები და მდგომარეობა ამ დროს განსხვავებულია, მაგრამ საბოლოოდ, ყველას სიყვარულს მაინც სიყვარული ჰქვია. სიყვარული ქარბორბალაა - ზუსტად არავინ იცის როდის და ვინ შეუყვარდება, ანდა რომელი სიყვარული ეწვევა ზემოთ ჩამოთვლიდან, მაგრამ ის კი იციან, რომ ადრე თუ გვიან, ეს აუცილებლად მოხდება. როგორც ამბობენ, „სიყვარული რწმენას ჰგავს, მაშინ პოულობ, როცა ყველაზე ნაკლებად ელი“. „სიყვარული ლატარიია და ვინც მოიგებს - სიკვდილს მოიგებს“ - ამბობდა რემარკი. ზუსტად არ ვიცი, რას გულისხმობდა, მაგრამ სავარაუდოდ იმაზე გვაფრთხილებდა, რომ სიყვარული და იმედგაცრუება, უერთმანეთოდ არ არსებობენ. როცა უყვარდება, ადამიანს უკეთესი მომავლის იმედი აქვს და დარწმუნებულია იმაში, რომ ცუდი არაფერი შეემთხვევა, რომ მისი სიყვარული სამუდამო იქნება და მხოლოდ სიხარულსა და კმაყოფილებას მოუტანს, მაგრამ მარადიული ხომ არაფერია? აი, აქ იბადება იმედგაცრუება. „სიყვარული ყველაზე მომაკვდინებელია მომაკვდინებელ სენთაგან - კვდები მაშინაც, როდესაც გიყვარს, და მაშინაც, როცა უსიყვარულოდ ცოცხლობ“ მაშ, რაში გვჭირდება სიყვარული, იკითხავთ თქვენ, თუ ტანჯვა–წამების მოტანაც შეუძლია? - არ ვიცი. ანდაც საერთოდ, რა ვიცი სიყვარულზე? - ბევრი არაფერი. მე ვიცი, რომ ის ჩემს მკერდში ჟრჟოლავს, დაუპატიჟებლად და დაუმორჩილებლად. მე ვიცი, რომ ის არავის ინდობს - არც მდიდარს, არც ღარიბს, არც დამოუკიდებელს, არც დამოკიდებულს, არც თავდაჯერებულს, არც გაუბედავს... მე ვიცი, რომ სიყვარული გცვლის - თუ იღბლიანი ხარ, უკეთესობისკენ... მაგრამ ის, რაც ვიცი, არაა საკმარისი იმისთვის, რომ შევინარჩუნო კონტროლი, როდესაც მისი ძალის პირისპირ აღმოვჩნდები... რა ვიცი სიყვარულზე? - შეიძლება ბევრი არაფერი, მაგრამ სწორედ ამიტომაა ის ყველაფერი“, - აღნიშნავს პედაგოგი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
იანეულის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა წაიკითხეს საჯაროდ კითხვის დღესთან დაკავშირებით იგავ-არაკები წაიკითხეს და განიხილეს
ხელფასი 6570 ლარია - დირექტორის მოადგილის თანამდებობაზე კონკურსს განათლების ხარისხის განვითარების ცენტრი აცხადებს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოზარდებმა ნახეს სცენაზე გაცოცხლებული ნოდარ დუმბაძის ერთ-ერთი შესანიშნავი ნაწარმოები
ჩხორიის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა ხელოვნური ინტელექტის დახმარებით შექმნეს ვიდეო დავით აღმაშენებელზე
უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე