მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ახალი სკოლის მოდელი მესამე თაობის ეროვნულ სასწავლო გეგმის დანერგვაზეა ორიენტირებული, სკოლებში კომპლექსური დავალებები სრულდება. როგორც ექსპერტები ამბობენ, კომპლექსური დავალების გავლენა მოსწავლეზე ძალიან დიდია, რადგან სწავლების ახალი მეთოდი მოსწავლეზეა ორიენტირებული.
პედაგოგები, რომლებსაც კომპლექსური დავალებები მოსწონთ, ამბობენ, რომ დავალებებზე მუშაობამ თითოეული ბავშვი უფრო გაააქტიურა და მოსწავლეები უფრო მეტად არიან ჩართულები შემოქმედებით პროცესებში.
კომპლექსური დავალებების შესრულება მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენებას ნიშნავს, უფრო კონკრეტული განმარტებით კი კომპლექსური დავალებები მოსწავლის ღრმა მეხსიერებაში რჩება. ახალი სკოლის მოდელი მოსწავლის ისეთ განვითრებაზეა ორიენტირებული, რომ მოზარდმა შესასწავლი თემა არა დაიზეპიროს, არამედ ისე გაიაზროს, რომ მთელი ცხოვრების განმავლობაში გამოადგეს.
კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობით მოსწავლეები ცხოვრებას უკავშირებენ იმას, რაც თეორიულად ისწავლეს. გარდა ამისა, ამ დავალებების შერულებისას დიდი ყურადღება ექცევა სწავლის სწავლას.
პედაგოგები, რომლებიც ახალი სკოლის მოდელის ტრენინგებში ბოლო პერიოდში ჩაერთვნენ და კომპლექსურ დავალებებს ახლა ნერგავენ პრაქტიკაში, ამბობენ, რომ იდეა კარგია, თუმცა პრაქტიკაში სხვა შედეგები მიიღეს.
„კომპლექსური დავალებების დროს ბავშვები დაიღლებიან, თეორიულად კარგად ჟღერს, თუმცა პრაქტიკაში იმავე შედეგებზე ვერ გავდივარ, ასეთი ტიპის დავალებაზე ვამუშავებ ბავშვებს და მოტივაციას ვერ ვამჩნევ, ეზარებათ, დარწმუნებული ვარ, მობეზრდებათ ასე მუშაობა“,- ამბობს ერთ-ერთი საჯარო სკოლის პედაგოგი.
სხვა სკოლის მასწავლებელი კი გულწრფელად გვიამბობს, რომ მას თავად ძალიან მოსწონს ახალი სკოლის მოდელი, თუმცა დავალებებზე ბავშვების ნაცვლად მშობლები მუშაობენ.
„ბუნებისმეტყველებას ვასწავლი და როდესაც გადავწყვიტე, დაწყებითი კლასის მოსწავლეები კომპლექსურ დავალებებზე მემუშავებინა, აღმოჩნდა, რომ პატარების ნაცვლად დავალება მათმა მშობლებმა შეასრულეს. ამიტომ, ვშიშობ, რომ მომავალშიც ამ დავალებას მშობელი გააკეთებს და არა მოსწავლე, რაც ეფექტიან შედეგებს ვერ მოგვცემს“, - ამბობს პედაგოგი.
ასეა თუ ისე, ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმა ახლა ინერგება სკოლებში, შედეგებს კი წლების შემდეგ გავაანალიზებთ. როგორც ცნობილია, პროექტი, 2024 წლამდე, ყველა სკოლას მოიცავს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
NAEC-მა გამოცდის შედეგები გამოაქვეყნა - დეტალები
თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგმა - ლელა ზატუაშვილმა მათ შოთა რუსთაველის „ვეფხისტყაოსნიდან“ ნაწყვეტები წააკითხა
თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?
მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო