„დირექტორის მოტივაციაა სკოლის კარებში შემოსული თითოეული მოსწავლის თვალები“ - ნინო გახარია, თბილისის N94 საჯარო სკოლის დირექტორი
რას ნიშნავს ძლიერი სკოლა? რა არის მოსწავლისთვის სამაგალითო? რა არის განვითარებისთვის მნიშვნელოვანი ან დირექტორისთვის მოტივაციის მიმცემი? - ამ და სხვა საინტერესო საკითხებზე etaloni.ge თბილისის N94 საჯარო სკოლის დირექტორის - ნინო გახარიას ბლიც-ინტერვიუს გთავაზობთ:- სასწავლო წლის დასრულება ყოველთვის...- დაკავშირებულია ბევრ ემოციასთან, საქმესთან, დამღლელ, მაგრამ ამავდროულად, სასიამოვნო პროცესებთან. სასწავლო წლის ბოლო ერთი თვე ერთგვარი შემაჯამებელი აკორდია, ამიტომაც არის ის დინამიური, საინტერესო, მრავალფეროვანი, ესაა პერიოდი, როცა დუღს სასკოლო ცხოვრება.
- ძლიერი სკოლა ნიშნავს...
- პროფესიონალი კადრების, გამართული ინფრასტრუქტურის, ლიდერი მენეჯერის, მშობელთა ჩართულობის ქმედითი მოდელისთვის მართებული სტრატეგიების, უსაფრთხო და კეთილდამოკიდებული გარემოს, ძლიერი სასკოლო კულტურისა და ანგარიშვალდებულების გამჭირვალე სისტემების ერთობლიობას.
- გამორჩეულად მახსენდება ჩვენი სკოლის...- პირველკლასელთა მიერ მოწყობილი პერფომანსი, რომელიც წელს დამოუკიდებლობის დღეს მიუძღვნეს...საოცრად ემოციური იყო საქართველოს სახელმწიფო ჰიმნის თანხლებით მათი პაწია ხელებით შექმნილი და სკოლის ეზოში სიმეტრიული მოძრაობებით გაშლილი ქართული დროშა, როგორც სიმბოლო თავისუფლების უზომო წყურვილისა.
- ოჯახის მხარდაჭერა საჭიროა...- ვინაიდან მათ მიერ მართულ საგანმანათლებლო პროცესს უდიდესი გავლენა აქვს ბავშვის განათლებაზე, მშობლის აქტიურობა ძლიერად უკავშირდება მოსწავლეთა სოციალურ-ემოციურ განვითარებას, აკადემიურ წარმატებას, სწავლის გაგრძელების მაჩვენებელს. უნდა დავამსხვრიოთ სტერეოტიპები და სკოლამაც ოჯახი მოიაზროს საიმედო პარტნიორად, აღმოფხვრას მათთან კომუნიკაციის დეფიციტი, ამისთვის კი სკოლის ადმინისტრაციას გვჭირდება ვიმოქმედოთ ეფექტური კომუნიკაციის სტრატეგიებით, მოთმინებით, კეთილგანწყობითა და ტაქტიანად.
- მოსწავლისთვის სამაგალითოა...
- ადამიანი, რომელსაც ის ბაძავს, აიდეალებს, ძალიან ხშირად კი ასეთ იდეალურ მოდელებად მოსწავლეებისთვის საკუთარი მასწავლებლები იქცევიან.
- დირექტორის მოტივაციაა...- სკოლის კარებში შემოსული თითოეული მოსწავლის თვალები, ზოგი სიყვარულით მოციმციმე, ზოგიც - სევდიანი, მოსწავლისა თუ მშობლისგან მიღებული ბარათი - ზოგი მადლიერების გრძნობით აღსავსე, ზოგიც - პირიქით, პრობლემებისა და ხარვეზების მინიშნებით დაწერილი...მოტივაციაა ჩემთვის სკოლაზე შეყვარებული მასწავლებლისა და მოსწავლის დანახვა, მათი უანგარო მსახურება, სურვილი მეტის კეთებისა როგორც ფორმალური, ისე არაფორმალური მიმართულებებითაც.
- განვითარებისთვის მნიშვნელოვანია...- გაცნობიერება იმისა, რომ მიღწეულით თვითკმაყოფილება დამღუპველია, რომ „ვნების სიმძაფრე შენებაშია და არა აშენებულით ტკბობაში“.