მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვაბღის საჯარო სკოლის ქიმიის მასწავლებელმა ნინო ფაილოძემ მოსწავლეებთან ჩაატარა პროექტი - „Clean water is a right for everyone“.
პედაგოგმა „ეტალონს“ დეტალური ინფორმაცია მოაწოდა პროექტის შესახებ და აღნიშნა, რომ ზოგადად მოსწავლეებისთვის ძალიან მნიშვნელოვანი და საინტერესოა პროექტული სწავლება.
„პროექტული სწავლება ნებისმიერ საგანში ძალიან მნიშნელოვანი და აქტუალურია. განსაკუთრებით დიდი მნიშვნელობა აქვს საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლებისას. პროექტული სწავლება მოსწავლეს საშუალებას აძლევს განუვითარდეს : კრიტიკული აზროვნება, პრობლემის იდენტიფიცირება - მოგვარების , ურთიერთთანამშრომლობის ,თვითშეფასების და ტრანსფერის უნარ-ჩვევები. ვინაიდან მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ ცოდნის დაგროვება არამედ ამ ცოდნის ადეკვატური გამოყენება. საჭიროა მოსწავლეებს მივცეთ ისეთი ცოდნა და გამოვუმუშაოთ ისეთი უნარები, რომელთა საშუალებითაც ისინი მარტივად შეძლებენ მოულოდნელ სიტუაციაში გარკვევას და გამოსავლის პოვნას. სწორედ ამიტომ ქიმიის საგნის სწავლებისას მნიშვნელოვანია საინტერესო პროექტების შეთავაზება მოსწავლეებისათვის ,რომელიც აგრეთვე იქნება მათ ინტერესზე მორგებული. სოფელ ქვაბღის საჯარო სკოლა არის მცირეკონტიგენტიანი ,მაღალმთიანი სოფელი და ბავშვებისთვის აუცილებელი არაფორმალური სასწავლო გარემოს შექმნა და ისეთი აქტივობების შეთავაზება რომელიც გამოიწვევს მათ დაინტერესებას და მოტივაციის გაზრდას.
მიმდინარე წელს სოფელ ქვაბღის საჯარო სკოლა გაწევრიანდა - eTwinning -ის პლატფორმაზე და მეგობარ სკოლებთან ქართველ, თურქ და უკრაინელ პედაგოგებთან და მოსწავლეებთან ერთად განვახორციელეთ პროექტი: „სუფთა წყალი ყველას უფლებაა“.
პროექტი მიმდინარეობდა სამი თვის განმავლობაში და მასში ჩართული იყო IX-XII კლასის მოსწავლეები. თავდაპირველად მოსწავლეები გაეცნენ პროექტის გეგმას, რომელიც იყო დეტალურად გაწერილი და მოიცავდა ისეთ საჭირბოროტო საკითხს როგორიცაა თუ როგორ წყალს იყენებს სასმელად სოფლის მოსახლეობა. პროექტი წარმატებულად განხორციელდა, ვინაიდან გათვალისწინებული იყო სხვადასხვა საინტერესო რესურსების შექმნა, ტექნოლოგიების გამოყენება სასწავლო პროცესში და ამ უნარების განვითარების ხელშეწყობა, მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა ლოგოების და სლოგანების შექმნასა და კონკურსში, სასკოლო საზოგადოება, თემი და მეგობრები აქტიურად იყო ჩართული ხმის მიცემის პროცესში, რაც მეტ მოტივაციას მატებდა თითოეულ მონაწილეს და პროექტს კიდევ უფრო აქტუალურს ხდიდა. ბავშვებმა წარუდგინეს უცხოელ პარტნიორებს საკუთარი თავი და გააცნეს საკუთარი ქვეყანა, სოფელი, საცხოვრებელი გარემო. უცხოელი პარტნიორები თავის მხრივ გაეცნენ ქართველ თანატოლებს , წარადგინეს მათი ქვეყანა, ღირსშესანიშნაობები და მათი წეს-ჩვეულებები.
პროექტის ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული კომპონენტი ის იყო, რომ მოსწავლეებმა იმუშავეს წყვილებში, მოიძიეს ინფორმაცია წლის დაბინძურების გამომწვევ მიზეზებსა და შედეგებზე - იმსჯელეს პრობლემებზე, ჩაატარეს ქიმიური ცდები წყლის დაბინძურების დადგენის მიზნით, შეამოწმეს წყლის რამდენიმე ნიმუში ,დაადგინეს მათ შორის რომელი იყო სასმელად ვარგისი, წარმოადგინეს ცდის ოქმები და გააცნეს მათ მიერ მიღებული შედეგები თემს. დაამტკიცეს რომ სოფელ ქვაბღის სასმელი წყალი არის სასმელად ვარგისი და არ შეიცავს რაიმე სახის დამაბინძურებელს. მოსწავლეები ასევე მონაწილეობას იღებდნენ ონლაინ ფორუმებსა და შეხვედრებში, რომელიც ეწყობოდა სამოქმედო გეგმის მიხედვით, ენობრივი ბარიერის გადალახვაში გვეხმარებოდა ინგლისური ენის პედაგოგები, ხოლო ბავშვებს თავის მხრივ არ გაჭირვებია კომუნიკაცია მათ თანატოლებთან.
პროექტის დასასრულს, მოვაწყეთ ზუმის საშუალებით შემაჯამებებლი შეხვედრა სადაც განვიხილეთ თითოეული აქტივობა და რა შედეგის მომტანი იყო ის თითოეული მათგანისთვის. ბავშვებმა გამოთქვეს მათი მოსაზრება და გაგვაცნეს შთაბეჭდილებები. შეხვედრა იყო პოზიტიური ,რაც თავის მხრივ ხელს უწყობს მოსწავლეების მოტივაციის გაზრდას, მომავალშიც მსგავს პროექტებში მათი მხრიდან მონაწილეობის მიღებას და რაც მთავარია ქიმიის საგნის პოპულარიზაციას, მისი სწავლის მნიშვნელობის წინ წამოწევას და აუცილებლობას უწყობს ხელს.
მოსწავლეთა ასეთი აქტიური ჩართულობა და პასუხისმგებლობის მაღალი გრძნობის გამოვლენა ხელს უწყობს მათ დაახლოებას და მოტივაციის ამაღლებას ზოგადად სასწავლო პროცესის მიმართ და დადებითად აისახება მათ აკადემიურ მიღწევაზე“, - აღნიშნავს ქიმიის მასწავლებელი ნინო ფაილოძე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეები აქტიურად ჩაერთნენ ჯგუფურ მუშაობაში
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...