სიახლეები
სკოლები

მუხრანის N1 საჯარო სკოლაში პროექტი - „ახალი ხედვა“ წარმატებით განხორციელდა
22-06-2021
-
+


„ახალი სკოლის მოდელის“ ფარგლებში ნიკო ბაგრატიონის (ბურის) სახელობის მცხეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ მუხრანის N1 საჯარო სკოლაში  პერიოდში წარმატებით განხორციელდა პროექტი - „ახალი ხედვა“, რომელსაც საჯარო სკოლის დირექტორი  სოფიო კუბლაშვილი ხელმძღვანელობდა.

პროექტი დაიწყო 2020 წლის 3 დეკემბერს და დასრულდა 2021 წლის 5 ივნისს.

გაწერილი აქტივობები, რომელშიც IX-XI კლასების მოსწავლეები ჩაერთვნენ, ეხმარება მოსწავლეებს შენიშნონ და აღიარონ  ამა თუ იმ ეთნიკური ჯგუფის უნიკალურობა, მათი წვლილი ჩვენი ქვეყნის მრავალფეროვან ისტორიასა თუ კულტურაში. 

განხორციელებული პროექტის შესახებ, სკოლის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციას ჩვენ უცვლელად გთავაზობთ:

„ახალი სკოლის მოდელი“ განათლების სისტემაში დაგეგმილი რეფორმის ნაწილია, რომლის მისიას პიროვნებაზე ორიენტირებულ საგანმანათლებლო გარემოს ჩამოყალიბება წარმოადგენს. აღნიშნული პროექტი ყველა მოზარდს საკუთარი პოტენციალის რეალიზების საშუალებას მისცემს და XXI საუკუნის გამოწვევებისთვის საჭირო ცოდნით შეაიარაღებს. რეფორმის ძირითადი მიზანია, უპასუხოს ამ გამოწვევებს და სკოლის მოსწავლეებში ისეთი კომპეტენციები განავითაროს როგორიცაა: კრიტიკული აზროვნება, შემოქმედებითობა, კომუნიკაციისა და გუნდური მუშაობის უნარი, ლოგიკური აზროვნება და ტექნოლოგიების მიზნობრივი გამოყენების უნარი. 

„ახალი სკოლის მოდელის“ ფარგლებში ნიკო ბაგრატიონის (ბურის) სახელობის მცხეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ მუხრანის N1 საჯარო სკოლაში 03.12.2020 – 05.06.2021 პერიოდში წარმატებით განხორციელდა პროექტი - „ახალი ხედვა", რომელსაც საჯარო სკოლის დირექტორი ქ-ნი სოფიო კუბლაშვილი ხელმძღვანელობდა.  

მუხრანი ეთნიკურად მრავალფეროვანი სოფელია. აქ ქართველებთან ერთად ცხოვრობენ აზერბაიჯანელები, ოსები, სომხები, სოფლის  მიმდებარედ კი - ასირიელები.  

სოფელში მშვიდობიანი თანაცხოვრებაა, არ შეინიშნება დაპირისპირება მოსწავლეთა შორისაც, თუმცა აზრს მოკლებული იქნება იმის მტკიცება, რომ ამდაგვარ მრავალფეროვან საზოგადოებაში გამორიცხული იყოს ძალადობა,  ცხადი თუ ფარული ბულინგი, მით უმეტეს მაშინ, როცა მოსწავლეებს მწირი ინფორმაცია აქვთ ერთმანეთის კულტურასა და ტრადიციაზე. 

ვცდილობთ რა შევქმნათ ფიზიკურად თუ ემოციურად უსაფრთხო გარემო, რომლის არსებობაზე ზრუნვაც ჩვევად უნდა გაჰყვეს სკოლის კურსდამთავრებულებს შემდგომ ცხოვრებაში, ვთვლით რომ მნიშვნელოვანია მოზარდმა თაობამ დროულად გააცნობიეროს ის, რომ ,,კულტურათა მრავალფეროვნების პატივისცემა, შემწყნარებლობა, ნდობისა და ურთიერთგაგების ატმოსფეროში წარმართული დიალოგი და თანამშრომლობა წარმოადგენს  მშვიდობისა და უსაფრთხოების საუკეთესო გარანტიას“. მეტიც, აუცილებელია მოსწავლეებმა გაითავისონ, რომ ,,კულტურული მრავალფეროვნება, წარმოადგენს რა ურთიერთგაზიარების, ნოვატორობისა და შემოქმედების წყაროს, ისევე აუცილებელია კაცობრიობისათვის, როგორც ბიომრავალფეროვნება  ‐  ბუნებისათვის.  ამ თვალსაზრისით, იგი წარმოადგენს კაცობრიობის საერთო მემკვიდრეობას და აღიარებულ და შენარჩუნებულ უნდა იქნას ამჟამინდელი და მომავალი თაობებისათვის....“   

პროექტით გაწერილი აქტივობები დაეხმარება მოსწავლეებს შენიშნონ და აღიარონ ამა თუ იმ ეთნიკური ჯგუფის უნიკალურობა, მათი წვლილი ჩვენი ქვეყნის მრავალფეროვან ისტორიასა თუ კულტურაში, რაც გახდება საფუძველი იმისა, რომ მოსწავლეებმა შეგნებულად სცენ პატივი ეთნიკურ უმცირესობებს, გაიზარდოს მიმღებლობა, იცხოვრონ ბულინგისაგან თავისუფალ გარემოში, რაც საბოლოოდ სოფელში/ქვეყანაში არსებული კულტურული მრავალფეროვნების შენარჩუნების საფუძველი გახდება. 

პროექტის მიზნები და ამოცანები: 

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ რას ნიშნავს კულტურული მრავალფეროვნება; 
ისინი ფლობდნენ ზოგად ინფორმაციას საქართველოში მცხოვრები ეთნიკური ჯგუფების შესახებ; 
მათ სიღრმისეულად გაიაზრონ  მუხრანში და მის მიმდებარედ მცხოვრები ეთნიკური უმცირესობების, მათი კულტურის , ტრადიციების   შესახებ ინფორმაცია; 
მოსწავლეებმა თავად შეძლონ ამ თუ იმ ეროვნული ტრადიციის შემოქმედებითად ჩვენება; 
გაღრმავდეს ტოლერანტობა; 
მოხდეს ფარული ბულინგის პრევენცია; 
გაღრმავდეს და სკოლის შემდგომ ცხოვრებაში შენარჩუნდეს მეგობრული დამოკიდებულებები ეთნიკურ უმცირესობებს შორის; 
მოსწავლეებში განვითარდეს დემოკრატიული კულტურის კომპეტენციები. 

სამიზნე ჯგუფები: 

IX-XI კლასების მოსწავლეები; 
საზოგადოებრივი მეცნიერებების, ქართული ენისა და ლიტერატურის, ხელოვნების კათედრა;  
მოსწავლეთა თვითმმართველობა; 
ადგილობრივი თვითმმართველობა; 
თემი. 

პროექტის - „ახალი ხედვა“ ფარგლებში დაიგეგმა და განხორციელდა სხვადასხვა შემეცნებითი და კულტურული ღონისძიებები: 
მუხრანში და მის მიმდებარე ტერიტორიაზე არსებული ეთნიკური ჯგუფების შესახებ ინფორმაციის მოგროვება (აზერბაიჯანელები, ასირიელები, ოსები, სომხები); 
დოკუმენტური ფილმების კვირეული; შთაბეჭდილებების გაზიარება; თანმდევი დისკუსია; 

შეხვედრები მუხრანში და მის მიმდებარე ტერიტორიებზე მცხოვრები ეთნიკური ჯგუფების წარმომადგენლებთან:  
„ერთი დღე ასირიელებთან“, რომლის ფარგლებში, აისორი მოსწავლეების გაცნობის მიზნით, მოეწყო სტუმრობა სოფელ ძველი ქანდის საჯარო სკოლაში და ვიზიტი მამა სერაფიმესთან; 

„ერთი დღე ოსებთან“- შეხვედრა მხატვარ ევა კუდუხაშვილთან (დისტანციურად); 

„ერთი დღე აზერბაიჯანელებთან" - ვიზიტი მუხრანში აზერბაიჯანელების დასახლებაში მცხოვრებ აზერბაიჯანელ მოსწავლეებთან; 

საინიციატივო ჯგუფის თაოსნობით პროექტის ფარგლებში სკოლის სააქტო დარბაზსა და „შატო მუხრანში“ მოეწყო შეხვედრები: ოქტაი ქაზუმოვთან (მწერალი, მთარგმნელი, ფილოლოგი); იოსებ მაზმანიანთან (უცხო ენების სპეციალისტი;  აგრარული უნივერსიტეტის ლექტორი) და რუსუდან აფციაურთან (მკვლევარი ეთნიკურ საკითხებში). 

ქართული ენისა და ლიტერატურის კათედრის ინიციატივით მოეწყო ესეების კონკურსი - „ეთნოსები ჩემი თვალით“, რომლის ფარგლებში წინასწარ გაწერილი კრიტერიუმების მიხედვით შეფასდა და გამოვლინდა სამი საუკეთესო ესე. დასკვნითი ღონისძიების -„ფარული კონვერტი“ ფარგლებში კლასებმა მოახდინეს იმ ეთნიკური ჯგუფის წარდგენა, რომელიც მონიშნული იყო დაფარულ კონვერტში არსებულ ფურცელზე.  

პროექტის საინიციატივო ჯგუფი და სკოლის მოსწავლეები მომავალი სასწავლო წლის განმავლობაში სიახლეებით დაგვიბრუნდებიან ... 

იხილეთ ფოტოები:

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მოსწავლეთა და მასწავლებელთა უსაფრთხოების მიზნით სწავლა შეწყდება - როდის განახლდება და როგორ ანაზღაურდება გაცდენილი საათები

საბავშვო ბაღებში სააღმზრდელო პროცესი 26 თებერვლამდე შეწყვეტილი იქნება - დეტალები

ვინ და როდის მოიგონა თებერვალი?

განათლების მინისტრის ბრძანება გამოქვეყნდა - რომელ დეპარტამენტს ეხება ცვლილება

ბაღებისა და სკოლებისთვის კონკრეტული ვადები განისაზღვრა - დოკუმენტი

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

წიგნის ჩუქების საერთაშორისო დღე და დიდი ზეიმი ეშტიის N1 საჯარო სკოლაში

სკოლაში არ ივიწყებენ ისეთ თარიღებს, რომლებიც გარდამტეხი აღმოჩნდა ჩვენი ქვეყნის ისტორიაში

აგანის საჯარო სკოლა წარმატებებს უსურვებს თითოეულ მოსწავლეს ცხოვრების ყველა ეტაპზე

ვიქტორინა მესამეკლასელების დამრიგებლის, ქეთევან გულიაშვილის ხელმძღვანელობით გაიმართა

ბავშვებმა კიდევ ერთხელ შეახსენეს ყველას, რომ მშობლიურ ენას დაცვა სჭირდება

საინტერესო

ვინ და როდის მოიგონა თებერვალი?

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

მასწავლებლების პროფესიული განვითარების ნაკლებობა, მოსწავლეთა ფსიქიკური ჯანმრთელობა... კიდევ რა გამოწვევები არსებობს განათლებაში

რატომ არის მნიშვნელოვანი სწორი მიდგომა? 

სიახლეები
საზოგადოება