მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
2021 წლის აბიტურიენტები განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს და საქართველოს პარლამენტს მიმართავენ და მოითხოვენ ვარიანტის მიუხედავად მათემატიკის 2021 წლის ტესტები რთულად გამოაცხადონ.
etaloni.ge მანიფესტს უცვლელად გთავაზობთ:
„პეტიციისა და წერილის სახით მომართვის მთავარი მოტივი „დაუნდობლად“, დაუფიქრებლად, არაადეკვატურად შედგენილი ერთიანი ეროვნული გამოცდების მათემატიკის 2021 წლის ტესტია. აბიტურიენტების უმრავლესობა მოგმართავთ თხოვნით, განიხილოთ ჩვენი შემდგომი არგუმენტები:
1) დაძაბული, მიმდინარე პანდემიური ფონი. უამრავმა ოჯახმა შემოსავალის მთავარი წყარო დაკარგა, რის გამოც ვეღარ შეძლეს ბავშვების რეპეტიტორებთან მომზადება. ისიც იცით რატომ? ლარის კურსი აღარ ჰყოფნით და დოლარებს ითხოვენ მასწავლებლები. იმედია, თქვენც დაგვეთანხმებით, რომ სკოლის სახელმძღვანელოთი და სასწავლო დაწესებულებებში მიღებული ცოდნით აბიტურიენტისთვის მსგავსი სირთულის ტესტის დაძლევა შეუძლებელია. განვითარებულ ქვეყნებში განათლებაში ფულის დაბანდება პრობლემა არაა, მაგრამ საქართველოს უჭირს, ლუკმა უჭირს ქართველ კაცს. შვილი, რა ქნას, ვერ მოამზადა გამოცდისთვის. ასეთებიც ვართ ამ რიგებში.
2) გასათვალისწინებელი იყო სკოლის სწავლების ხარისხი (რასაკვირველია ძირითადად საჯარო დაწესებულებები). თუ დავუკვირდებით დავინახავთ, რომ შეუსაბამობაშია აღნიშნულ ტესტსა და სკოლაში ნასწავლი სირთულეების ამოცანები.
3) საგულისხმოა პანდემიური მდგომარეობა: 2 წელი online სწავლება, შეჩერებული ტრანსპორტი, კომენდანტი, რომლის არსებობის გამო მასწავლებლებთან გადარბენა გვქონდა ან საერთოდ ვერც კი მივდიოდით რეპეტიტორებთან უტრანსპორტობის გამო. ეკრანს მიღმა კი არც თუ ისე მარტივია მათემატიკა აღიქვა და გაიგო.
4) აღსანიშნავია, თქვენი სურვილისამებრ დროის შემცირება და საკითხების პირდაპირპროპორციულად კლება. ზემოთქმული ფაქტების გათვალისწინების გარეშე თქვენ შემოიტანეთ ურთულესი ტესტი, რომელიც არ იყო გათვლილი დაბალ დონეზე. საგულისხმოა, რომ მსგავსი გამოცდები გათვლილი უნდა იყოს ყველა დონის ბავშვზე და არა მხოლოდ მათემატიკური სკოლის მოსწავლეებზე.
5) აუცილებელია, ხაზი გაესვას ორ, ფაქტობრივად, იდენტურ დავალებაში, ღია შეკითხვებში (ფუნქციებზეა საუბარი). შესაძლებელი იყო ერთ-ერთი ჩაგენაცვლებინათ, თუნდაც, რთული, მაგრამ ბავშვის ცოდნის გამოსამჟღავნებელი საკითხით. აღსანიშნავია ისიც, რომ წინა წლების უმეტეს ტესტში ვხვდებოდით განტოლებებით შედგენილ სისტემას და მასში მოპოვებულ მნიშვნელოვან ქულებს. წელს კი ეს საკითხიც „წაგვართვით“.
6) 2007 წლიდან მოყოლებული 2021 წლის საჩვენებელი ვარიანტის ჩათვლით არცერთი ტესტი ასეთ სირთულისა და ამოცანები სიტყვების „რახარუხით“ არ იყო შედგენილი. იყო შემთხვევები, როდესაც კითხვა იმდენად ბუნდოვნად იყო დასმული, რომ აბიტურიენტებს ნაწილს გაუჭირდა ზუსტი პასუხის დაწერა.
7) რადიკალურად იყო შეცვლილი ტესტის ფორმატი. ბარიერზე ერთი ქულის დაკლება არაფერში წაგვადგა. ტესტურ საკითხებში შევხვდით ამოცანებს, რომელთან უმრავლესობაც რთულად ამოსახსნელი იყო, გვჭირდებოდა რამდენიმე წესისა და თეორემის გამოყენება, რაც ასევე არღვევს ტესტური საკითხების ხიბლს.
ამ ყველაფრის გათვალისწინებით კი სრულად გენიჭებათ ვალდებულება განიხილოთ ჩვენს მიერ გამოგზავნილი წერილი და განურჩევლად ვარიანტისა და აბიტურიენტისა გამოაცხადოთ მათემატიკის 2021 წლის ტესტები რთულად“.
მანიფესტის სანახავად და ხელის მოსაწერად გადადით ბმულზე
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სსუ-ს რექტორმა ზურაბ ხონელიძემ და „ეტალონისა" დამფუძნებელ გოჩა ტყეშელაშვილმა შეხვედრაზე ერთობლივ გეგმებსა და თანამშრომლობაზე ისაუბრეს
„ჩემი ყოველდღიური მოტივაციაა მოსწავლეთა თვალებიდან წამოსული სითბოა, რაც მაგრძნობინებს მათ მზაობას ჩემს მოსასმენად“
მოსწავლეებმა სტუმარს მათთვის საინტერესო თემებზე კითხვები დაუსვეს და ამომწურავი პასუხები მიიღეს
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები და ღონისძიებები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას და სასწავლო პროცესში ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს