გაკვეთილი - მსჯელობა: მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს განსახილველ თემას, რომელზეც არ არსებობს
ერთმნიშვნელოვანი პასუხი და სადავო საკითხია. მოსწავლეები სხვადასხვა ჯგუფში თანამოაზრეებთან ერთიანდებიან
და დისკუსიის დასრულებამდე საკუთარ მოსაზრებას
არგუმენტებით იცავენ.
საქმიანი თამაში: გაკვეთილზე გათამაშდება ცხოვრებისეული სიტუაციები და პრობლემები, რომელთა გადაჭრის გზებსაც
მოსწავლეები მიაგნებენ.
გაკვეთილი - კონფერენცია: ამ ტიპის გაკვეთილები მაღალ კლასებში ტარდება. მოსწავლეებს წინასწარ ატყობინებენ საკონფერენციო
თემებს, კლასი ჯგუფებად იყოფა და თითოეული მათგანი იღებს საკითხს მოხსენების მოსამზადებალდ.
გაკვეთილი - შეხვედრა: გაკვეთილს მოწვეული სტუმარი ესწრება. იქნება ეს მწერალი, ვეტერანი, მოგზაური თუ სხვა.
გაკვეთილი - კონცერტი,
ინსცენირება: ამ ტიპის გაკვეთილები ლიტერატურულ საღამოებსა და უცხოენოვან დადგმებს
შეესაბამება.
ინტეგრირებული გაკვეთილი: გაკვეთილი, რომელიც რამდენიმე საგანსა და მასწავლებელს აერთიანებს. მისი მიზანი სხვადასხვა
სფეროს, სწავლებასა და ცხოვრებას შორის კავშირის პოვნაა.
გაკვეთილი - თამაში: გაკვეთილი, სადაც ბავშვები ინტელექტუალური შეჯიბრებებით სწავლობენ (მაგალითად, საქართველოს ეროვნული ინტელექტ-შეჯიბრ „ეტალონის“ მსგავსი პროექტებით) მსგავსი მიდგომა ცოდნის გაღრმავებისა და საკუთარი ერუდიციის შეფასების
საშუალებას იძლევა.
გაკვეთილი - ძიება: მოსწავლეები დასმული საკითხის ირგვლივ ჰიპოთეზას გამოთქვამენ და მასალას ეცნობიან,
გამოაქვთ დასკვნა და წარმოადგენენ ინტერპრეტირებულ შედეგს.
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“