მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ უფლისციხის საჯარო სკოლა საბაზო საფეხურისაა. აღსანიშნია, რომ მცირეკონტინგენტიანი სკოლის 16 პედაგოგიდან 6 წამყვანი, ხოლო - დანარჩენი უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მქონეა. სკოლის დირექტორი, თინა ფანჯველიანი 2020-2021 სასწავლო წლის გამოწვევებზე და სკოლაში არსებულ აქტუალურ საკითხებზე გვესაუბრა.
თინა ფანჯველიანი: 2020-2021 სასწავლო წელი დიდი გამოწვევებით დაიწყო, მაგრამ სკოლამ ღირსეულად გაართვა თავი. ყველა რეგულაციის დაცვით შევხვდით ახალ სასწავლო წელს. გარკვეული სირთულეების დაძლევაში აქტიურად იყვნენ ჩართულები: პედაგოგები, მშობლები, მოსწავლეები, ადგილობრივი მუნიციპალიტეტი... უნდა აღვნიშნო, სკოლის საკუთრებაში არსებული წყლის ჭაბურღილი დაზიანდა და წყალი არ გვქონდა. ეს საკითხი მოკლე პერიოდში მოგვიგვარა ადგილობრივმა მუნიციპალიტეტმა.
- ქალბატონო თინა, დისტანციურ სწავლებაზე არ გადასულხართ?
- სასწავლო წელი, როცა დაიწყო ონლაინ სწავლებაზე არ ვიყავით, რადგან ამის საჭიროება არ იყო. ცოტა მოგვიანებით, რამდენიმე პედაგოგს დაუდასტურდა კოვიდინფექცია და მერე გადავიდა სკოლა ორი თვით ონლაინ რეჟიმზე. მეორე სემესტრი ისევ სკოლაში განვაახლეთ, უბრალოდ ჰიბრიდულ მოდელზე მოგვიწია მუშაობა - 2 ბავშვი გადავიდა დისტანციურ სწავლებაზე.
- რთული იყო ჰიბრიდულ მოდელზე მორგება?
- მარტივი ნამდვილად არ ყოფილა, იმიტომ, რომ გაკვეთილების უშუალოდ სკოლაში ჩატარებაც გვიწევდა და პარალელურად, ონლაინ რეჟიმშიც ვიყავით ჩართულები. პრობლემას იყო მასწავლებლების დრო და რეჟიმი, რადგან ის ვინც სკოლაში მუშაობდა, შემდეგ დისტანციურად უწევდა გაკვეთილების ჩატარება. სირთულე გახლდათ ისიც, რომ სოფელში ბავშვებს არ ჰქონდათ ინტერნეტთან წვდომა და მასწავლებლებს ალტერნატიული გზების მოძიება სჭირდებოდათ, რათა არც ერთი ბავშვი დარჩენილიყო საგაკვეთილო პროცესის გარეშე. თუმცა, ყველაფრის მიუხედავად უნდა გითხრათ, რომ კარგად გავართვით თავი არსებულ მდგომარეობას. თან ჩვენი სკოლა ხომ საბაზო საფეხურისაა, სულ 70 მოსწავლე გვყავს და ამანაც განაპირობა რიგი გართულებების გარეშე, დაგვესრულებინა სასწავლო წელი. მცირეკონტინგენტიან სკოლებს თავისი დადებითი სპეციფიკა გაგვაჩნია.
- ეს რაში გამოიხატება?
- ყველა მოსწავლის შესახებ შეგვიძლია ნებისმიერი ინფორმაციიის მოძიება და ეს ყოველდღიურ რეჟიმში ხდება - თითოეულ მოსწავლესთან ახლო ურთიერთობის შესაძლებლობა გვაქვს. ჩვენი სკოლა ერთი დიდი ოჯახია, სადაც ყველამ იცის ერთმანეთის პრობლემების შესახებ და ერთობლივად წყვეტენ მათ. თუმცა, მსგავსი სკოლები სხვებთან შედარებით არათანაბარ პირობებში ვართ ხოლმე.
- რას გულისხმობთ „არათანაბარ პირობებში“ ?
- ფინანსურ მხარეს. აქტივობების ჩასატარებლად ფინანსური მხარდაჭერაა საჭირო, ამ მხრივ კი პრობლემები გვექმნება ხოლმე. მაგალითისთვის, გვაქვს კომპიუტერების გარკვეული მარაგი, რომლებიც 10-12 წლის უკანაა მიღებული და აღარ არის მწყობრში. წლევანდელმა წელმა კიდევ უფრო დაგვანახა, თუ რაოდენ მნიშვნელოვანია გამართული ტექნიკა სკოლებში. თავად, რომ გვქონდეს შესაბამისი ფინანსები შევავსებდით არსებულ დანაკლისს, მაგრამ დამოკიდებულები ვართ სამინისტროზე.
- როცა ჰიბრიდული მოდელით სარგებლობდით, ტექნიკის გაუმართაობა გარკვეულ პრობლემებს წარმოქმნიდა...
- კი, ბატონო. თან „ახალი სკოლის მოდელზე“ გადასვლა იგეგმება და ეს საკითხი აქაც შეგვაფერხებს. ეს წელი ვსარგებლობდით, როგორც მატერიალური ჟურნალით, ასევე - ელექტრონულით, თუმცა სექტემბრიდან მხოლოდ ელექტრონულ ჟურნალზე გადავდივართ და აქაც იგივე პრობლემას გადავაწყდებით.
- რამდენად მარტივი აღმოჩნდა მასწავლებლებისთვის ელექტრონულ ჟურნალზე გადასვა?
- უპრობლემოდ მოერგნენ ამ ცვლილებას - უცებ გაერკვნენ ყველაფერში. ელექტრონული ჟურნალი მასწავლებლის სიზუსტეს და სრულ მობილიზებას მოითხოვს - შეცდომის დაშვების უფლება არ აქვს. ამ მიმართულებით მომწონს ეს რეფორმა და პოზიტიურად ვარ განწყობილი. თან ჩვენს სკოლაში საკმაოდ კვალიფიცირებული პედაგოგები გვყავს, ჯამში 16, 6 - წამყვანი, ხოლო დანარჩენი უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მქონეა.
- რამდენად დაძლიეს ბავშვებმა სასწავლო პროგრამა?
- რომ გითხრათ ეს გამოწვევა უპრობლემოდ გადავლახეთ-მეთქი, არ ვიქნები მართალი. საკმაოდ გაუჭირდათ ბავშვებს, განსაკუთრებით დაწყებითი კლასის მოსწავლეებს. მართალია ცხრილი რეკომენდაციების გათვალისწინებით გვქონდა შედგენილი, თუმცა მაინც იყო გარკვეული პრობლემები. მშობლები აქტიურად იყნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესის ხარისხიანად წარმართვაში და მათი დახმარებით გადავლახეთ ეს პერიოდი. ისე, აქტიურად არიან მოსწავლეები ჩართულები izrune.ge-ს შემოთავაზებულ ტესტებში და კარგი შედეგებიც აქვთ - რამდენიმემ ოქროს დიპლომიც მიიღო.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა