სიახლეები
რჩევები

4 მიზეზი, თუ რატომ არ ავლენენ ბავშვები ემოციებს
16-01-2018
-
+


ხშირად მშობლები ვერ ამჩნევენ ბავშვების განცდებს და არ ინტერესდებიან მათი გაბუტვის მიზეზებით.  

შედეგად მოზარდი ვერ ერკვევა საკუთარ თავსა და შეგრძნებებში.  

ბავშვების ემოციური ინტელექტის ექსპერტები დეივიდ ანტონაცა და ანტონელა დე ამუკო მშობლების ტიპურ შეცდომებზე საუბრობენ:

ბავშვებს ეუბნებიან, რომ გაბრაზება, წყენა და მოწყენა საზიანოა. ამის საპირისპიროდ, ექსპერტები გვირჩევენ, კი არ უგულებელვყოთ ბავშვის უარყოფითი ემოციები, არამედ მივცეთ მათ ნეგატივისგან დაცლის საშუალება და დამშვიდებულზე ავუხსნათ მსგავსი ქცევების არასარურველობა, მივაჩვიოთ ისინი საკუთარი ემოციების კონტროლს.

მშობლები ფიქრობენ, რომ ბავშვი ვერაფერს ხვდება, აქვთ დამოკიდებულება - „გაიზრდება და შემდეგ ავუხსნი“. ექსპერტთა თქმით, ისინი არ უნდა გაურბოდნენ შვილების მიერ დასმულ შეკითხვებს და მათზე ასაკის შესაბამისად უნდა პასუხობდნენ. დეივიდ ანტონაცის აზრით, ბავშვები ემოციური ინტელექტის შესასწავლად 4 წლიდან უკვე მზად არიან.

„ემოციები უნდა ჩაახშო-სამომავლოდ გამოგადგება“. ზოგიერთები ფიქრობენ, რომ წარმატებას ის ადამიანები აღწევენ, რომლებიც არ გამოხატავენ გრძნობებსა და ემოციებს. სინამდვილეში კი, ადამიანს განცდები ყოველთვის თანდევს. თუ ბავშვი გაურბის მის გამოხატვას, შინაგანად მაინც განიცდის და ამ მიდგომამ, შესაძლოა, ფსიქიკა სერიოზულად დაუზიანოს.

ექსპერტთა თქმით, ცხოვრებაში ყველაზე მნიშვნელოვან გადაწყვეტილებებს სწორედ ემოციური კომფორტის საფუძველზე ვიღებთ (იქნება ეს მეგობრობა, სამსახური თუ სხვა ურთიერთობები )ამდენად, ემოციის გამოხატვა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია.

„უნდა ეცადო, დაიცვა ბავშვი მოსალოდნელი შეცდომისა და იმედგაცრუებისგან“- ამ მოსაზრებასთან დაკავშირებით ექსპერტები „ოქროს შუალედის“ დაცვას გვირჩევენ. მათი თქმით, აუცილებელია, ბავშვმა მშობლების გვერდში დგომა იგრძნოს, მაგრამ ამ გზით, არ უნდა დაკარგოს თავისუფალი ქცევა და აზროვნება, საკუთარ საქციელზე პასუხისმგებლობა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

2024 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის გამარჯვებულების ვინაობა ცნობილია

იცვლება მასწავლებლის განათლებისადმი დადგენილი მოთხოვნები - მთავრობის დოკუმენტი

ინფორმაცია სპეცმასწავლებლებისთვის, რომლებსც პრაქტიკოსის სტატუსი აქვთ

რა განათლება უნდა ჰქონდეს აღმზრდელსა და თანაშემწეს - ბრძანება

რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს დამატებითი ვალდებულება განესაზღვრათ - მუნიციპალური ბიუჯეტი

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ღონისძიებაში აქტიურად ჩაერთნენ მესამე კლასის მოსწავლეებიც

წიგნიერების დღესასწაულს არაერთი კლასი გამოეხმაურა

ბავშვებმა ერთმანეთსა და დამსწრე საზოგადოებას დაუვიწყარი წუთები და ემოციები აჩუქეს

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება