მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღეს მასწავლებელთა კომპეტენციის დადასტურების გამოცდა ქართულ ენასა და ლიტერატურაში (I-IV ,დაწყებითი საფეხური), მათემატიკაში, (I-IV, საბაზო ან / და საშუალო საფეხური) ბუნებისმეტყველებაში (I-IV), გეოგრაფიასა (საბაზო ან / და საშუალო საფეხური) და ისტორიაში (საბაზო ან / და საშუალო საფეხური) ჩატარდა.
გამოცდის პირველი სესიიდან გამოსული პედაგოგების ნაწილი ტესტით კმაყოფილია, ნაწილისთვის კი ტესტი რთული აღმოჩნდა. დაწყებითი საფეხურის კომბინირებულ გამოცდაზე გასული მასწავლებელთა უმრავლესობა აღნიშნავს, რომ ქართული ენისა და ლიტერატურის ნაწილი განსაკუთრებით რთული იყო. პრაქტიკოსი და უფროსი მასწავლებლები მიიჩნევენ, რომ ეს გამოცდები მასწავლებლებისთვის მხოლოდ სტრესია და სტატუსით არ უნდა განისაზღვრებოდეს მათი კომპეტენცია.
„რთული იყო გამოცდა...უფროსი მასწავლებელი ვარ და ვფიქრობ, ჩვენ იმდენ ტრენინგებს გავდივართ, რომ ამ ყველაფერს დამატებული გამოცდები ჩვენს ფსიქოლოგიაზე მოქმედებს. გადამზადება აუცილებელია, მაგრამ მასწავლებლებისთვის ეს გამოცდები ფსიქოლოგიური წნეხია. ყველა მასწავლებელია ვინც სკოლაში მივიდა სასწავლებლად და ამ შემთხვევაში მის სტატუს არ აქვს მნიშვნელობა“.
„პრაქტიკოსი მასწავლებელი ვარ და გამოცდის სირთულე ყველასთვის ინდივიდუალურია, ჩემს შემთხვევაში ქართული იყო ოდნავ რთული, თუმცა არანაკლებ - მათემატიკა. საერთოდ, ვფიქრობ სტატუსის ასამაღლებელი გამოცდა საერთოდ არ უნდა იყოს. არაერთი შემთხვევა გვქონია, როცა პედაგოგს წამყვანის სტატუსი ჰქონია, თუმცა ის ვერ შემდგარა პედაგოგად. მასწავლებელი ეს არ არის თარგი, რომ გამოჭრა, მერე გამოცდა ჩააბარებინო და ამით დაამთავრო ყველაფერი. სულ სხვა რამაა პედაგოგობა, ბევრად მნიშვნელოვანი ნიუანსებისგან შედგება. ჩვენ ბავშვი გვაბარია, რომელიც უნდა აღვუზარდოთ საზოგადოებას. მასწავლებელი, რომელიც კრედიტების მოგროვებაზე და სტატუსის ამაღლებაზე ორიენტირებული, მას ბავშვი მეორეხარისხოვანი რჩება. ამიტომ ეს გამოცდები ჩემთვის მიუღებელია“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს
„ჩემი ყოველდღიური მოტივაციაა მოსწავლეთა თვალებიდან წამოსული სითბოა, რაც მაგრძნობინებს მათ მზაობას ჩემს მოსასმენად“
სკოლაში თვითმმართველობის თავმჯდომარის აქტიურობა ახარებთ