მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ბრიტანელები, რომლებიც ვაქცინაციის სრული კურსის შემდეგ კორონავირუსით მაინც დაინფიცირდნენ, Covid-19-ის მოულოდნელი სიმპტომის შესახებ საუბრობენ. საუბარი ცემინებას ეხება.
ამის შესახებ Metro ლონდონის სამეფო კოლეჯის მკვლევარებზე დაყრდნობით წერს.
დაავადების მთავარ გამოვლინებად უწინდებურად სუნის დაკარგვა, უწყვეტი ხველა და ცხელება რჩება, მაგრამ ადამიანებთან, რომლებიც აიცრნენ, ახლა უფრო ხშირად გვხვდება ცემინება, როგორც კორონავირუსის სიმპტომი.
ლონდონის სამეფო კოლეჯის მკვლევარების (KCL) აზრით, აუცრელი ადამიანებისთვის ცემინება უფრო ხშირად სურდოს ან ალერგიის ნიშნად ითვლება.
„აცრილ ადამიანებს აქვთ იგივე სიმპტომები, რაც აუცრელებს, მაგრამ მათი დაავადება მიმდინარეობს მარტივად და მოკლევადიანია. საინტერესოა, რომ ჩვენი მონაცემები აჩვენებს, რომ ადამიანები, რომლებიც აიცრნენ, შემდეგ კი Covid-19 დაუფიქსირდათ, ცემინებას კორონავირუსის სიმპტომად ასახელებდნენ, იმ ადამიანებთან შედარებით ვინც არ აცრილა. ეს მეტყველებს იმაზე, რომ ვაქცინაციის შემდეგ ხშირი მიზეზგარეშე ცემინება შესაძლოა Covid-ის ნიშანი იყოს“,- ამბობენ სპეციალისტები.
მკვლევარები აქვე დასძენენ, რომ ცემინება - ვირუსის გავრცელების მთავარი გზაა და ადამიანები უნდა დარწმუნდნენ, რომ საზოგადოებრივ ადგილებში ინფექციას არ ავრცელებენ, ანუ, PCR ტესტი ჩააბარონ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა