მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
პანდემიამ და ონლაინ-სწავლებამ აჩვენა, რამდენად მნიშვნელოვანია სკოლებში კომპიუტერული ტექნიკა და რაც მთავარია, მათი გამართული მუშაობა. გარდა ამისა, 2021- 2022 სასწავლო წლიდან ჟურნალი არა მატერიალური, არამედ მხოლოდ ელექტრონული სახით იქნება - ამის შესახებ შესაბამისი ბრძანება არსებობს და შესაბამისად, მასწავლებლებს კომპიუტერთან მუშაობა ყოველდღიურად მოუწევთ.
საინტერესოა, არის კი სკოლები სათანადო ტექნიკით აღჭურვილი და აქვთ იმის ფუფუნება, რომ სკოლაში არსებული რესურსის გამოყენებას შეუფერხებლად შეძლებენ? ან საერთოდ, აქვთ კომპიუტერების საკმარისი რაოდენობა?
ფაქტია - არა! ბოლო პერიოდში, საქართველოს მასშტაბით, სკოლის დირექტორებთან საუბრისას ამ პრობლემის სიმწვავე გამოიკვეთა. ზოგი მათგანი აღნიშნავს, რომ არამხოლოდ კომპიუტერების დეფიციტს განიცდიან, არამედ არსებული ტექნიკა მოძველებული და გაუმართავია, რაც, ბუნებრივია, პრობლემას ქმნის ელექტრონულად მუშაობისას - სკოლების ნაწილში, 2012-2013 წლის შემდეგ ტექნიკა არ განახლებულა და ამ მხრივ რეგიონებში გაცილებით რთული მდგომარეობაა.
მით უმეტეს, ცნობილია, რომ ახალი სასწავლო წლიდან სკოლები ელექტრონული ჟურნალის წარმოებაზე გადავლენ და ასეთ დროს, საკლასო ოთახში, მინიმუმ ერთი კომპიუტერი მაინც ხომ უნდა იყოს?
მართალია, პედაგოგები, ტექნიკის დეფიციტის გამო, მობილური ტელეფონებით სარგებლობენ, მაგრამ საკითხავია, ყველას აქვს თანამედროვე გაჯეტი, რომლის მეშვეობითაც გამართულად მუშაობას შეძლებს? პასუხი ამ შემთხვევაშიც უარყოფითია და ეს პრობლემა ჯერ კიდევ ონლაინ-სწავლებისას გამოიკვეთა - მასწავლებელთა ნაწილს სკოლებში უწევდათ მისვლა და დისტანციური გაკვეთილის ჩატარება.
ბუნებრივია, პრობლემა მწვავეა და ამიტომ Etaloni.ge განათლების სამინისტროს დაუკავშირდა. სატელეფონო საუბრისას პრესსამსახურის წარმომადგენელმა გვითხრა: „სკოლებს აღნიშნული პრობლემით ჩვენთვის არ მიუმართავთ“! თუმცა ესეც საეჭვოა, რადგან სკოლებში, განსაკუთრებით რეგიონების მასშტაბით, არამცთუ თანამედროვე ტექნოლოგიური საშუალებების, ხარისხიანი ინტერნეტკავშირის პრობლემაც მოსაგვარებელია და სირაქლემას პოზაში დგომა, საეჭვოა ისეთ ილუზიას ქმნიდეს, რომ ყველაფერი კარგადაა. ასე რომ, კითხვები კვლავ უპასუხოდ რჩება, ამასობაში კი, სასწავლო წელი კარს მოგვადგა. ვნახოთ, როგორ შეხვდებიან სკოლები და სამინისტრო ახალ გამოწვევებს, წიწილებს და კომპიუტერებსაც საქართველოში შემოდგომით ითვლიან.
ჩვენ კი უცვლელად გთავაზობთ კითხვებს, რომლებზეც პასუხი კომპეტენტურ უწყებას არ აქვს:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა