მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ახალი სასწავლო წლისთვის ვაკანსიები ბევრ სკოლაში გამოცხადდა. მასწავლებლობის მსურველები აღნიშნავენ, რომ ზოგიერთი სკოლის დირექტორი გადაწყვეტილებას ახალი კადრის აყვანაზე ერთპიროვნულად იღებს. ალბათ, ბევრს გსმენიათ მსგავსი ფრაზები: „რა აზრი აქვს გასაუბრებას? მაინც წინასწარ იციან, ვის მიიღებენ“, „დირექტორები გადაწყვეტილებას სუბიექტურად იღებენ“, „როდესაც ადგილი თავისუფლდება, დირექტორები უკვე დასაქმებულ მასწავლებლებში ანაწილებენ საათებს“ და ა.შ.
რამდენად სამართლიანია დირექტორებისგან მსგავსი გადაწყვეტილებები? აქვს თუ არა კანონით ამ ყველაფრის უფლება სკოლის ხელმძღვანელს?
არსებობს დოკუმენტი - მასწავლებლის საქმიანობის დაწყებისა და შეწყვეტის წესი, სადაც გაწერილია კანდიდატისადმი დადგენილი სპეციალური საკვალიფიკაციო მოთხოვნები, კონკურსის ეტაპები და კონკურსის ჩაშლის/შეწყვეტის საფუძვლები.
კონკურსის გამოცხადება
ა) შესაბამისი სკოლის დასახელებას;
ბ) ღია კონკურსის წესით შესავსები მასწავლებლის ვაკანტური თანამდებობის დასახელებას და საგნის/კლასის მითითებას;
გ) კანდიდატის მიმართ წაყენებულ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს;
დ) ინფორმაციას სამუშაო საათების შესახებ;
ე) ინფორმაციას სავარაუდო შრომის ანაზღაურების შესახებ;
ვ) შესაბამისი სკოლის საკონტაქტო ინფორმაციას;
ზ) სამუშაოს დაწყების თარიღს;
თ) განცხადების წარდგენის ბოლო ვადას;
ი) სხვა ინფორმაციას სკოლის გადაწყვეტილებით.
კონკურსის გამოცხადების შემდეგ, სკოლა რეზიუმეებს გადაარჩევს და მისთვის სასურველ კანდიდატებს დაუკავშირდება. მეორე ეტაპი გასაუბრებაა. კომისია გადაწყვეტილების მიღებიდან ათი კალენდარული დღის ვადაში, თითოეულ კანდიდატს ელექტრონულად ან/და წერილობით აცნობებს მის მიმართ მიღებული გადაწყვეტილების შესახებ.
ობიექტური მიზეზის არსებობის შემთხვევაში, სკოლა უფლებამოსილია, შეწყვიტოს გამოცხადებული კონკურსი ნებისმიერ ეტაპზე, კანდიდატისათვის კომისიის საბოლოო გადაწყვეტილების გაცნობამდე.
ამავე დოკუმენტში წერია, რომ სკოლის შეუფერხებელი მუშაობის უზრუნველსაყოფად, გადაუდებელი აუცილებლობის არსებობისას, დირექტორი უფლებამოსილია მოწვეული ან/და შემცვლელი მასწავლებლები დაასაქმოს სკოლაში კონკურსის გარეშე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას
ამჯერად, გიმნაზიის IIIბ კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“
დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...