გზამკვლევი ოთხი ნაწილისგან შედგება და მოიცავს: - თანამედროვე განათლების ძირითადი პრინციპებს, ეროვნული სასწავლო გეგმას, ინდივიდუალური სასწავლო გეგმასა და ადაპტირებული კომპლექსური დავალებებისა და ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნიმუშებს.
გზამკვლევის მიზანია მასწავლებლებსა და სპეციალურ მასწავლებლებს გააცნოს სასწავლო პროცესის დიფერენცირებულად დაგეგმვის შესაძლებლობები მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის ფარგლებში. მოცემულ გზამკვლევში განმარტებულია მესამე თაობის კურიკულუმის საკვანძო სტრუქტურული ერთეულები - სასკოლო კურიკულუმი, სამიზნე ცნება, მკვიდრი წარმოდგენა, კომპლექსური დავალება და სხვა. ასევე, განხილულია აღნიშნული სტრუქტურული ერთეულების გამოყენება ინკლუზიური განათლების კონტექსტის გათვალისწინებითა და ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ფორმირებისთვის. მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმა ითვალისწინებს ინკლუზიური განათლებისა და დიფერენცირებული სწავლა-სწავლების პრინციპებს. შესაბამისად, გზამკვლევი ეფუძნება ინკლუზიური განათლების ფილოსოფიასა და ეროვნული სასწავლო გეგმის პრინციპებს. გზამკვლევის გაცნობის შედეგად, მასწავლებლებისთვის, სპეციალური მასწავლებლებისა და ინკლუზიური განათლების მხარდამჭერი სხვა სპეციალისტებისთვის ნათელი გახდება როგორ არის შესაძლებელი ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შექმნა მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის პრინციპების გათვალისწინებით იმგვარად, რომ სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლისთვის განსაზღვრული სასწავლო პროცესი სრულ ჰარმონიაში იყოს კლასში მიმდინარე პროცესებთან.