მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლის ანაზღაურება სამუშაო საათების მიხედვით გამოითვლება. პედაგოგთა ხელფასის დაანგარიშების წესები კანონითაა განსაზღვრული. სამუშაო საათების მიხედვით სამი ტიპის დატვირთვა არსებობს:
ნაწილობრივი დატვირთვის დროს მასწავლებელს ანაზღაურება და დანამატები უმცირდება (გარდა სადამრიგებლო დანამატისა). სრული დატვირთვის შემთხვევაში კი პედაგოგი სრულყოფილად იღებს დანამატსა და საათების მიხედვით დაანგარიშებულ ხელფასს.
მიუხედავად იმისა, რომ 18 საათი საკმარისია სრული დანამატის მისაღებად, პედაგოგთა დიდი ნაწილი ანაზღაურების გაზრდის მიზნით ცდილობს, მეტად დაიტვირთოს თავი.
კანონის მიხედვით, სრულზე მეტი დატვირთვისთვის (კვირაში 19-დან 25 საგაკვეთილო საათის ჩათვლით) მასწავლებელს ეძლევა დანამატი ყოველ დამატებით საგაკვეთილო საათზე კვირაში 5 ლარის ოდენობით. 25 საათზე მეტის აღების შემთხვევაში კი პედაგოგი დამატებით ანაზღაურებას ვერ მიიღებს.
სკოლას აქვს უფლება მასწავლებელს 25 საათზე მეტიც მისცეს, მაგრამ კანონით ანაზღაურებადია მაქსიმუმ 25 საათი.
განათლების ექსპერტთა ნაწილი ფიქრობს, რომ პედაგოგის მოტივი, მეტი ანაზღაურების მიზნით ზედმეტად დაიტვირთოს თავი, სწავლების ხარისხზე უარყოფითად აისახება.
შეგახსენებთ, რომ სტატუსის დანამატის სრულად აღებისთვის საკმარისია მასწავლებელს ჰქონდეს მინიმუმ 15 საათი კვირაში, დაწყებითი კლასების პედაგოგისთვის კი სტატუსის სრული დანამატის მისაღებად კვირაში 13-საათიანი დატვირთვაც საკმარისია.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განათლების სამინისტროსა და მისი სსიპ-ების საპროტესტი განცხადება: „ერთგულნი ვრჩებით საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსისადმი“
დირექტორმა სხვადასხვა საინტერესო საკითხთან დაკავშირებით, etaloni.ge-ს ბლიც-ინტერვიუში ისაუბრა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩვენ ვირჩევთ ჯანსაღი ცხოვრების წესს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა