მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს გადაწყვეტილებით 2023 წლამდე მასწავლებლად დასაქმება ნებისმიერი პროფესიის ადამიანს შეუძლია. ამის შესახებ გარდამავალ დებულებაშია ნათქვამი.
სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდების მასწავლებლის პროფესიაში მოზიდვა სამინისტრომ მას შემდეგ გადაწყვიტა, რაც პედაგოგთა კარიერული წინსვლის სქემაში ცვლილებები შევიდა. პრაქტიკოსის სტატუსი გაუქმდა და ახლა, სქემის მიხედვით მხოლოდ 3 - უფროსი, წამყვანისა და მენტორის სტატუსი არსებობს.
პრაქტიკოს მასწავლებლებს კომპეტენციის დასადასტურებლად შანსი ბევრჯერ მიეცათ, ე.წ. ბოლო შანსი 2021 წლის ზაფხულში ჩატარებული გამოცდების შემდეგ (მიუხედავად მიღებული ქულებისა) კიდევ ერთი სემესტრით სკოლაში დატოვება იყო.
ათასობით მასწავლებელმა კომპეტენციის დასადასტურებელი გამოცდები ვერ ჩააბარა. სწორედ იმიტომ რომ მასწავლებლის პროფესიაში კადრების დეფიციტი არ დამდგარიყო, კანონში ცვლილება შევიდა და 2023 წლამდე პედაგოგად დასაქმება ნებისმიერი პროფესიის ადამიანს შეუძლია, მთავარია, აკმაყოფილებდეს რამდენიმე აუცილებელ მოთხოვნას.
როგორც აღვნიშნეთ, სკოლაში დასაქმების შანსი ყველა პროფესიის ადამიანს აქვს, მთავარია, შეძლოს მასწავლებლის კომპეტენციის დამადასტურებელი გამოცდის ჩაბარება. საგნის გამოცდის ჩაბარებისა და სკოლაში დასაქმების შემდეგ ისინი მასწავლებლის მაძიებლობის პროგრამაში ჩაერთვებიან, აღნიშნულ პროგრამაზე აკადემიური კურსის ფარგლებში პედაგოგიკას შეისწავლიან, პრაქტიკული კურსის ფარგლებში კი გაკვეთილებს ჩაატარებენ. პროგრამაში ჩართული პირები აკადემიური და პრაქტიკული კურსის დაძლევის მიხედვით შეფასდებიან და უფროსი მასწავლებლის სტატუსს მოიპოვებენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე