სკოლაში თამაშით სწავლება ნებისმიერ საფეხურზე ეფექტური მეთოდია, რადგან ბევრად საინტერესოს და სახალისოს ხდის საგაკვეთილო პროცესს. დაწყებით საფეხურზე და მით უმეტეს პირველ კლასში, თამაშით სწავლებას სასურველ შედეგამდე მიჰყავს, როგორც მასწავლებელი, ასევე მოსწავლე და მშობელი, ვინაიდან ხელს უწყობს: შემოქმედებითი და გუნდური უნარების განვითარებას, მობილიზებას და ლოგიკური კავშირების დამყარებას კონკრეტული საკითხის მიმართ.I-II კლასში ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა მოსწავლეებისათვის წერა-კითხვის სწავლაა. ბავშვებს ურთულდებათ მარცვლებისგან სიტყვის შეკვრა, ხოლო სიტყვებისგან - წინადადებების. მათთვის ეს პროცესი მარტივად აღსაქმელი, საინტერესო და მხიარული რომ გახდეს, კარგია სხვადასხვა თამაშებისა და აქტივობების შეთავაზება, მაგალითად, როგორიცაა
„სიტყვობანა“ და
„მხიარული ბანქო“. ორივე თამაშის პრინციპი ერთია, უბრალოდ პირველი მარცვლების სიტყვებად შეკვრას ასწავლის ბავშვებს, მეორე - წინადადებების.
„მხიარული ბანქო“ აგებულია გუნდური თამაშის პრინციპზე და მიზნად ისახავს მარცვლების სიტყვებად გამთლიანებისა და მიღებული სიტყვებით წინადადებების აწყობას. პროცესი მოსწავლეებისთვის ძალიან სახალისოა და დიდი ინტერესით ელოდებიან საბოლოო შედეგს.
თამაშის დაწყებამდე, მასწავლებელი არჩევს პატარა ტექსტს და ამზადებს პატარა ფერად ფურცლებს( თუმცა, ჩვეულებრივი ფურცელიც შესაძლებელია), რომლებზეც დაწერილია მარცვლები. მარცვლებმა უნდა შეადგინონ სიტყვები, ხოლო სიტყვებმა - წინადადებები. წინადადებების შეერთებით კი პედაგოგის მიერ არჩეული ტექსტი უნდა მიიღონ მოსწავლეებმა.
მასწავლებელს შეუძლია კლასი დაჰყოს ჯგუფებად (შეგიძლიათ ტექსტიც სხვადასხვა იყოს ჯგუფებისთვის) და დაურიგოს ბანქო, იგივე ბარათები. მოსწავლეები წაიკითხავენ შედგენილ წინადადებებს და განათავსებენ თანმიმდევრობის მიხედვით, რომ ტექსტის წყობა არ დაირღვეს(მათი ვარაუდით). ბოლოს კი წაიკითხავენ მიღებულ ტექსტს.
თვალსაჩინოებისთვის სასურველია, თუ ფერად წებოვან ფურცლებს გამოიყენებთ, რადგან დროის დაზოგვის მიზნით, მარტივად ააწყონ ბავშვებმა მარცვლები. ასევე, მიღებული სიტყვები და წინადადებები შესაძლოა გადაიტანოთ ქაღალდზე ან დაამაგროთ თოკზე.
თამაშის დროს მასწავლებელი დაინახავს, თუ რამდენად ახერხებენ ბავშვები მარცვლების ამოცნობას, იცავენ თუ არა გუნდურობის წესებს და არიან თუ არა აქტიურები.
რაც შეეხება „სიტყვობანას“, იგივე პრინციპი მოქმედებს ამ შემთხვევაშიც, ოღონდ ბავშვები მარცვლებისგან ადგენენ სიტყვებს და მიღებულ შედეგს ამაგრებენ ფურცელზე ან თოკზე. შესაძლებელია მაგნიტური დაფის გამოყენებაც.
პედაგოგებმა უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ტექსტი იყოს მარტივი, საინტერესო და ადვილად გასაგები - 5-6 წინადადებიანი; მარცვლები უნდა დაყოთ მარტივად, რომ სიტყვა აღქმადი იყოს.