სიახლეები
სიახლეები

როგორ იწერება ნიშანი ახალი ესგ-ს მიხედვით საშუალო საფეხურზე
19-10-2021
-
+


მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, განსაზღვრულია, თუ როგორ უნდა შეფასდნენ მოსწავლეები საშუალო საფეხურზე.

„შეფასება, ისევე, როგორც სწავლა-სწავლება, ეფუძნება კონსტრუქტივისტულ საგანმანათლებლო პრინციპებს. სწავლება და შეფასება ერთი და იგივე მედლის ორი მხარეა. გამომდინარე აქედან, ამ შემთხვევაშიც მთავარი აქცენტი ე.წ. კომპლექსურ დავალებებზე კეთდება. კომპლექსურ დავალებებს ეფუძნება როგორც განმსაზღვრელი, ისე განმავითარებელი შეფასება. გამომდინარე იქედან, რომ დანერგვის სტრატეგიად არჩეულია ცნებებზე დაფუძნებული მიდგომა, განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებისთვის გამოიყენება SOLO ტაქსონომიის პრინციპების საფუძველზე შექმნილი შეფასების რუბრიკა, რომელიც ამოწმებს მოსწავლის მხრიდან სამიზნე ცნებების გააზრების ხარისხს“ - აღნიშნულია დოკუმენტში. 

რაც შეეხება განმსაზღვრელ შეფასებას, საშუალო საფეხურზე გამოყენებული იქნება ორი ტიპის განმსაზღვრელი შეფასება: ერთი ქულით (გაძლიერებული არჩევითი კურსები) და მეორე - ჩათვლით (სავალდებულო ინტეგრირებული კურსები, სავალდებულო პროექტები, მოკლევადიანი კურსები). ჩათვლის მისაღებად საჭიროა მოსწავლემ სულ ცოტა ეროვნული სასწავლო გეგმის შედეგების ტაქსონომიის (იხ. SOLO ტაქსონომიის ცხრილი ზემოთ) მეოთხე დონის ფლობა დაადასტუროს თითოეულ სამიზნე ცნებასთან მიმართებით. მაგ. თუკი მოსწავლე არჩევითი კურსის ფარგლებში სამ თემას სწავლობს, სამივეს შემთხვევაში ორიენტირება ხდება ერთსა და იმავე სამიზნე ცნებაზე. საკმარისია, თუკი მოსწავლე თუნდაც ერთი თემის ფარგლებში კომპლექსური დავალებით დაადასტურებს ცნების ფლობას მიმართებით დონეზე.

მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლო პროგრამების განვითარების პროცესში მასწავლებლის მხარდასაჭერად საჭიროა გადაიდგას შემდეგი ნაბიჯები:

ა) მათთვის შეთავაზებულ იქნას ფაქტობრივი ცოდნის გაღრმავებაზე ორიენტირებული კურსები სავალდებულო და გაღრმავებული არჩევითი კურსების მიხედვით;

ბ) მომზადდეს ციფრულ პლატფორმებზე (მაგ. ედექსის ტიპის) დაფუძნებული სასერტიფიკაციო მოდულები;

გ) შეთავაზებულ იქნას LMS პლატფორმა, რომელიც საკლასო ოთახის მენეჯმენტს და მოსწავლეთა მიღწევების გაანალიზებას გააადვილებს.

გარდა ამისა, სახელმწიფო მასწავლებელს უნდა სთავაზობდეს მხარდაჭერაზე ორიენტირებული პროფესიული განვითარების სისტემას, რომელიც ხელს შეუწყობს მისი შინაგანი მოტივაციის გაღვივებას და პედაგოგის ყურადღებას გადართავს სასწავლო პროგრამების განვითარებასა და მოსწავლეების მიღწევების ანალიზზე.

 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

 ავტორიზაციის საბჭო 15 იანვარს ხუთი სკოლის მონიტორინგის შედეგს განიხილავს

რომელ საგნებს უნდა მიეთითოს გაუქმება ან წაშლა და რა თარიღით უნდა ასახოთ საგანი, რომელც II სემესტრიდან ისწავლება

ქართული დროშა სიძველით მსოფლიოში მეორე ადგილზეა 

რეგისტრაცია დაიწყო - განრიგი და ტესტების ნიმუშები

სკოლებსა და ბაღებში სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესი ხვალიდან განახლდება

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეებმა 2024 წელი გააცილეს და ახალი 2025 წლის შემობრძანება იზეიმეს

საახალწლო ზარ-ზეიმმა მთელი სკოლა მოიცვა

აღნიშნული სპექტაკლით მოსწავლეებმა დამსწრე საზოგადოებას მიულოცა ახალი 2025 წელი 

საინტერესო

საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება 

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

სიახლეები
საზოგადოება