მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოს სკოლებში მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვა მიმდინარეობს. როგორ განათლების სამინისტროს ანგარიშში ვკითხულობთ 2020 წლის შემოდგომის სემესტრში არაერთმა გაუთვალისწინებელმა ფაქტორმა იჩინა თავი. მაგალითდ, მასწავლებლებს უჭირთ ერთმანეთისგან გამიჯნონ მიმდინარე და შემაჯამებელი განმავითარებელი კომენტარები, სკოლის დირექტორების ნაწილი კი არ იღებს სათანადო პასუხისმგებლობას სკოლის თემის განვითარებაზე ორიენტირებულ პროექტებთან დაკავშირებით.
ანგარიშის თანახმად პრობლმები გამოვლინდა შემდეგი 4 მიმართულებით: კომპლექსური დავალების კლასში განხორციელება მასწავლებლების მხრიდან, განმავითარებელი შეფასების წარმოება, კვლევის შედეგების (სასკოლო კულტურის კვლევა, მოსწავლეთა მიღწევები) შესწავლა, სასკოლო კურიკულუმის შექმნა-განვითარება.
კომპლექსური დავალების კლასში განხორციელება მასწავლებლების მხრიდან
„მიუხედავად მკაცრი მოთხოვნისა, ქოუჩების დიდმა ნაწილმა პირველ ნაბიჯად არ დაისახეს პროცესების კომპლექსური დავალების შეტანით დაწყება. ამის გამო, ბევრ სკოლასა და საგანში პირველი კომპლექსური დავალებები ნოემბრის თვეში განხორციელდა. ამის შედეგია ის, რომ ზოგიერთი მასწავლებელი მხოლოდ ერთი კომპლექსური დავალებით შემოიფარგლა. სწავლა-სწავლების დისტანციურ რეჟიმში გადასვლასთან დაკავშირებით ტექნოლოგიური თუ სხვა ტიპის სირთულეების დამატებასთან ერთად, მასწავლებლებს გაუჭირდათ კომპლექსური დავალებების შესაბამისად დანერგვა“, - ვკითხულობთ ანგარიშში.
რაც შეეხება შინაარსობრივ მხარეს, როოგრც ანგარიშშია აღნიშნული აქ პრობლემა შეიქმნა შეფასების კრიტერიუმების სამიზნე ცნების მკვიდრ წარმოდგენებთან დაკავშირებისა და სასწავლო პროცესში კომპლექსური დავალების ადგილის მართებულად განსაზღვრის მიმართულებით.
განმავითარებელი შეფასების წარმოება
„განმავითარებელი შეფასების კომპონენტთან დაკავშირებით ინსტრუქციები დაქსაქსულად მივიდა სკოლაში, რამაც ამოცანის არაერთმნიშვნელოვანი აღქმა გამოიწვია“, - ვკითხულობთ დოკუმენტში.
აქვე აღნიშნულია, რომ მასწავლებლებს უჭირთ ერთმანეთისგან გამიჯნონ მიმდინარე და შემაჯამებელი განმავითარებელი კომენტარები, უჭირთ, რომ განმავითარებელი შეფასება მიმართონ გრძელვადიანი მიზნისკენ (სამიზნე ცნებისკენ). ასევე ისინი საკმარისად კარგად ვერ ხედავენ კომპლექსური დავალების პოტენციალს განმავითარებელი შეფასების საქმეში და უჭირთ განმავითარებელი შეფასების წარმოება/შემაჯამებელი კომენტარის ჩამოყალიბება.
კვლევის შედეგების (სასკოლო კულტურის კვლევა, მოსწავლეთა მიღწევები) შესწავლა
ამ მიმართულებით პროცედურულ პრობლემებში გამოვლინდა, რომ პანდემიური სიტუაციის გამო გაჭირდა შეხვედრების გამართვა სასკოლო საზოგადოების წევრებს შორის, სკოლის დირექტორების ნაწილი კი არ იღებს სათანადო პასუხისმგებლობას სკოლის თემის განვითარებაზე ორიენტირებულ პროექტებთან დაკავშირებით.
რაც შეეხება მიმართულების შინაარსობრივ პრობლემებს, ანგარიშის თანახმად ჭირს სასკოლო პროექტებისთვის ორიგინალური იდეების ჩამოყალიბება, რომლებიც ერთდროულად პრიორიტეტულ თემებზე და სკოლის, როგორც ორგანიზაციის, განვითარებაზეც იქნება ორიენტირებული.
სასკოლო კურიკულუმის შექმნა-განვითარება
დოკუმენტში არნიშნულია, რომ დაგვიანდა სამინისტროს მხრიდან სრულყოფილი ნიმუშების მიწოდება სკოლებისთვის. ფრაგმენტული მაგალითებით კი მთლიანობითი სურათის დანახვა გაჭირდა, ხოლო მასწავლებლებს უჭირთ სასწავლო პროცესის დაგეგმვისას მთავარ მაორგანიზებლად სამიზნე ცნებების და ეროვნული სასწავლო გეგმის შედეგების აღქმა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე...
ანაზღაურება 2640 ლარია და საკვალიფიკაციო მოთხოვნები ცნობილია - ვაკანსიაზე განაცხადის გაგზავნისთვის ბოლო ვადა დღეს არის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ღონისძიებას უამრავი სტუმარი ესწრებოდა
16 დეკემბერს კი, მე-8 კლასის მოსწავლეებმა ინგლისური ენის მასწავლებლის სოფიო ალფაიძის ორგანიზებით ჩაატარეს ინგლისურენოვანი ღონისძიება
როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე...