სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისას რა პროდუქტი შევაქმნევინოთ მოსწავლეს - მთავარი, რის მიხედვითაც დავალების პირობა უნდა ჩამოყალიბდეს
12-12-2021
-
+


კომპლექსური დავალება ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმის ერთ-ერთი მთავარი შემადგენელი ნაწილია. დავალებაზე მუშაობის დროს მოსწავლე ქმნის პროდუქტს, რომელშიც წარმოაჩენს, რა გაიგო შესწავლილი მასალიდან და როგორ გაიაზრა. თუ ძველ ეროვნულ სასწავლო გეგმაში დავალება დამახსოვრებისთვის იყო გათვლილი, ამჯერად, კომპლექსური დავალება სიღრმისეულ გააზრებას მოითხოვს, მოსწავლე მუშობის დროს აერთიანებს თავის ცოდნას, ცხოვრებისეულ ფაქტებთან აკავშირებს და საკუთარ ნააზრევს წარმოაჩენს.

მოგეხსენებათ, ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები სტანდარტითაა განსაზღვრული. სწორედ ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები არის მთავარი კომპლექსური დავალების პირობის შედგენისას. მათ უნდა დაეფუძნოს დავალების პირობა.

კომპლექსური დავალების ფარგლებში მოსწავლის მიერ შექმნილი შემოქმედებითი პროდუქტი შეიძლება იყოს:

  • დისკუსია;
  • დებატები;
  • ლიტერატურული სამსჯავრო, ლიტერატურული სალონი;
  • პრეზენტაცია, ზეპირი მოხსენება/ზეპირი გამოსვლა;
  • პრობლემური საკითხის წარმოდგენა იმიტირებული სიტუაციის (მინისპექტაკლის, როლური თამაშის და სხვ.) საშუალებით;
  • ნაწარმოების ინსცენირება;
  • ანალიტიკური წერითი ნამუშევრები (მაგ., ტექსტის ანალიზი; ორი ტექსტის შედარებითი ანალიზი, პერსონაჟის დახასიათება, პერსონაჟების შედარებითი დახასიათება);
  • თხრობითი ტექსტის შედგენა (რეალურ ან/და წარმოსახვით გამოცდილებაზე);
  • დამარწმუნებელი ტექსტების შედგენა (არგუმენტირებული ესე, სარეკლამო, სარეკლამო-საინფორმაციო ტექსტი, წერილი რედაქციას, რედაქტორს);
  • ახსნა-განმარტებითი/საინფორმაციო ტექსტის შედგენა;
  • პროექტი/კვლევა (თემაზე, ტექსტის იდეაზე, კონკრეტულ პრობლემაზე/ საკითხზე);
  • წერილობითი რეზიუმეს შედგენა (ნაცნობი ტექსტის);
  • ტექსტის შეცვლა: გავრცობა-შევსება, ახალი პერსონაჟ(ებ)ის შემოყვანა, დასასრულის შეცვლა, თხრობის გაგრძელება, წინარე ისტორიის აღდგენა, ტექსტის გადაწერა სხვა ჟანრში;
  • წერილი ავტორს, პერსონაჟს; ერთი პერსონაჟის წერილი მეორის მიმართ;
  • წარმოსახვითი ინტერვიუ ავტორთან, პერსონაჟთან;
  • ანოტაციის, რეკომენდაციის შედგენა (მაგ., წიგნის, ფილმის);
  • წერილობითი ტექსტების შედგენა თვითგამოხატვის მიზნით (მაგ. ჩანახატი, ნოველა, პირადი გამოხმაურება/შთაბეჭდილება);
  • ალტერნატიული ფორმის ტექსტების შედგენა თვითგამოხატვისთვის, პირადი დამოკიდებულების წარმოჩენისთვის (მაგ. ნახატი, პოსტერი, კოლაჟი, გრაფიკა, ვიდეორგოლი, მუსიკალური კლიპი შესწავლილი ტექსტების საფუძველზე) და სხვა

ჩამოთვლილი ნიმუშებით თუ ვიმსჯელებთ, კომპლექსური დავალება საკმაოდ მრავალფეროვანია და ნებისმიერ მოსწავლეს შეუძლია თავისი უნარ-ჩვევებისა და ცოდნის წარმოჩენა. მთავარია, დავალება ზუსტად მოერგოს შესწავლილ მასალას და ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებს.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

2024 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის გამარჯვებულების ვინაობა ცნობილია

იცვლება მასწავლებლის განათლებისადმი დადგენილი მოთხოვნები - მთავრობის დოკუმენტი

ინფორმაცია სპეცმასწავლებლებისთვის, რომლებსც პრაქტიკოსის სტატუსი აქვთ

რა განათლება უნდა ჰქონდეს აღმზრდელსა და თანაშემწეს - ბრძანება

რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს დამატებითი ვალდებულება განესაზღვრათ - მუნიციპალური ბიუჯეტი

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებმა მასწავლებლებთან ერთად წაიკითხეს და გაიაზრეს ზღაპრები

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება