სიახლეები
სიახლეები

არაფრისმომცემი კომპლექსური დავალებით ხდება ბავშვების შეფასება, მათემატიკაში თეორიის ცოდნა აუცილებელია - საგნის სპეციალისტის შეფასება
02-11-2021
-
+


2021 წლის ეროვნულ გამოცდებში, ოფიციალური მონაცემებით, აბიტურიენტების ყველაზე დიდი ნაწილი - თითქმის 18 პროცენტი, მათემატიკის გამოცდაში ჩაიჭრა. სპეციალისტები აღნიშნავენ, რომ წლიდან წლამდე ეს შედეგები უარესდება, აბიტურიენტებს კი იმ მინიმალური ზღვარის გადალახვაც უჭირთ, რაც გამოცდისთვისაა განსაზღვრული.

რატომ არის მათემატიკის გამოცდა აბიტურიენტთათვის „აქილევსის ქუსლი“ , ამის შესახებ Etaloni.ge-ს მათემატიკის საგნის სპეციალისტი მაია ნასარიძე ესაუბრა.

მისი თქმით უპირველესად პრობლემა მომდინარეობს თეორიული ცოდნის ნაკლებობიდან, რადგან სახელმძღვანელოებიდან გამომდინარე პედაგოგები მოსწავლეებისგან თეორიულ ცოდნას ნაკლებად ითხოვენ, რაც მათემატიკის შემთხვევაში დაუშვებელია:

„ნამდვილად ცუდი მდგომარეობაა, როგორც ჩანს მასწავლებლის მხრიდანაც მოთხოვნა არ არის ბავშვების მიმართ. მე ბავშვებს ვამზადებ და პირველ რიგში მათგან თეორიის ცოდნას ვითხოვ - იქნება ეს წესები, ფორმულები და ა.შ. რის გარეშეც მათემატიკა წარმოუდგენელია. პრაქტიკიდან გამომდინარე ვასკვნი, რომ ამას სკოლაში ნაკლებად თხოვენ და მჭირდება ჭიდილი მოსწავლეებთან და მათ მშობლებთანაც კი“.

სპეციალისტი აღნიშნავს, რომ მოსწავლეებს უჭირთ აზრის ჩამოყალიბება და კონკრეტული აზროვნება გაუხდათ.

„აზრს ვერ აყალიბებენ, უჭირთ მსჯელობა, კონკრეტული აზროვნება გაუხდათ. გააკეთებინებ მსგავსს - დაწერენ, განსხვავებულს ვერა, ვერ ააგებენ საკითხს შესაბამისი თეორიული მასალის გამოყენებით. ვინც რაღაც მაინც იცის სკოლაში უწერენ მაღალ შეფასებას - 9, 10 ქულას. ჩემთან რომ ბავშვები მოდიან, ზოგს ისეთს უწერია მაღალი შეფასებები, მრცხვენია, მშობლებს ავუხსნა, რატომ ვერ იღებს იგივე შედეგს. მე რომ სკოლაში მათი მასწავლებელი ვიყო, ამ ცოდნით 6 და 7 ქულიან შეფასებას ვერ ასცდებოდნენ“.

ეს პრობლემა განსაკუთრებით ბოლო 4 წლის განმავლობაში გამოიკვეთა, პანდემიამ კი ვითარება კიდევ უფრო რთულ ფაზაში შეიყვანა.

„ოთხი წელია ეს პრობლემა დაიწყო, ბოლო პერიოდში კი პანდემიის გამო, საერთოდ გაზარმაცდნენ. არაფრისმომცემი კომპლექსური დავალებით ხდება ბავშვების შეფასება, რომელსაც დამოუკიდებლადაც კი არ აკეთებენ. ცუდი მდგომარეობაა და გამოსავალიც უფრო ბუნდოვანი ხდება“, - განაცხადა მაია ნასარიძემ.

ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში რომ მოსწავლეებს პრობლემა აქვთ, ამას საერთაშორისო კვლევებიც ადასტურებს.

2019 წლის საერთაშორისო კვლევის (TIMSS) ფარგლებში გამოვლინდა, რომ საქართველომ კვლევაში მონაწილე 58 ქვეყანას შორის  მე-4 კლასის მათემატიკის მიღწევებში 482 ქულით 42-ე ადგილი, ხოლო ბუნებისმეტყველებაში მიღწევებით (454 ქულა) 45-ე ადგილი დაიკავა.

რაც შეეხება მე-8 კლასის მიღწევებს, კვლევაში მონაწილეობა 39 ქვეყანამ მიიღო. საქართველომ მე-8 კლასის მათემატიკის მიღწევებში 461 ქულით 27-ე ადგილი, ბუნებისმეტყველებაში კი 447 ქულით 33-ე ადგილი დაიკავა და ამ მაჩვენებლით მხოლოდ 6 ქვეყანაზე (ქუვეითი, საუდის არაბეთი, მაროკო, ლიბანი, ეგვიპტე და სამხრეთ აფრიკა) უკეთესი შედეგი აჩვენა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცვლილებები მასწავლებელთა სქემაში - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

თბილისის ბაღების თანამშრომლებს ხელფასი 10 პროცენტით და კიდევ 125 ლარით გაეზრდებათ

400-მდე ახალი ვაკანსია საჯარო და კერძო სკოლებში - რომელი საგნის სპეციალისტებზეა მოთხოვნა

 ავტორიზაციის საბჭო 15 იანვარს ხუთი სკოლის მონიტორინგის შედეგს განიხილავს

რომელ საგნებს უნდა მიეთითოს გაუქმება ან წაშლა და რა თარიღით უნდა ასახოთ საგანი, რომელც II სემესტრიდან ისწავლება

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

 შრომის საჯარო სკოლაში შობა-ახალი წელი იზეიმეს


სკოლაში მოსწავლეთა მოტივაციასა და განწყობაზე დირექცია და პედაგოგები აქტიურად ზრუნავენ

როგორც სკოლაში გვიყვებიან, ნაძვის ხე უნდა ყოფილიყო ნებისმიერი ნარჩენისგან, სადაც ბავშვებს უნდა გამოევლინათ შემოქმედებითი უნარები 

საინტერესო

საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება 

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

სიახლეები
საზოგადოება