სიახლეები
სიახლეები

„რატომ ვაყენებთ ასეთი სტრესის ქვეშ მასწავლებლებს?! ეს მხოლოდ მათი ბრალი არ არის...“ - მაია მიმინოშვილი პედაგოგების გამოცდებზე ალაპარაკდა
11-11-2021
-
+


2022 წლიდან ის პრაქტიკოსები, ვინც გამოცდაზე კომპეტენცია ვერ დაადასტურეს, შესაძლოა სამსახურის გარეშე დარჩნენ; სხვათა შორის, არც მაძიებლები და პროფესიაში შესვლის მსურველები არიან კმაყოფილები ტესტითა თუ მიღებული შეფასებებით... პედაგოგების ნაწილი გამოცდების გაუქმებას ახლაც ითხოვს, ნაწილი კი - გარკვეული გამონაკლისების დაშვებას, რადგან ამბობენ, რომ ნაშრომები არაკომპეტენტურმა ადამიანებმა შეამოწმეს... ასეა თუ ისე, ფაქტია - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ etaloni.ge-ს თვის მოწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, მასწავლებლის გამოცდაზე რეგისტრაცია ჯამში 28 767-მა მასწავლებელმა გაიარა, თუმცა მათგან გამოცდაზე 23 946 აპლიკანტი გავიდა. ასევე, გამოცდაზე რეგისტრაცია 1731 სპეცმასწავლებლმა გაიარა, მათგან გამოცდაზე 1650 გამოცხადდა, გამოცდა კი წარმატებით 908 აპლიკანტმა ჩააბარა. მასწავლებლობის მსურველებიდან გამოცდაზე დარეგისტრირებული იყო 18320, გამოცდაზე გავიდა 15364, ხოლო მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი 4488-მ გადალახა.

მასწავლებლების გამოცდის შესახებ Etaloni.ge-სთან საუბრობს მაია მიმინოშვილი - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ყოფილი ხელმძღვანელი და აღნიშნავს, რომ მთავარი მიზანი, რისთვისაც თავის დროზე, მასწავლებლების გამოცდები დაწესდა, ფაქტობრივად წაშლილია და შესაბამისად, ამ ტესტირებამ აზრი დაკარგა:

„ან გამოცდების შემოღების მიზანი გახლდათ სულ სხვა რამ და ის მალევე დავკარგეთ - შეთანხმება იყო, გამოცდები გაგრძელებულიყო მაქსიმუმ 2-3-4 წელი და არა მუდმივად; უნდა დაგვენახა მასწავლებლების კომპეტენცია და თუ გამოცდას ვერ ჩააბარებდნენ სხვა ინტერვენციებზე გახლდათ საუბარი და არა გამოცდით რამის გამოსწორებაზე... მაგრამ ეს გამოცდები, გამოცდებად დარჩა; შემდეგ ერთი მინისტრი შეწუხდა და „კომპეტენციის დადასტურება“ დაარქვა, თითქოს სახელის ცვლილება რამეს შეცვლიდა“, - აღნიშნავს მიმინოშვილი და დასძენს, რომ მასწავლებლების სასერტიფიკაციო გამოცდებმა რეალურად არანაირი შედეგი არ მოგვცა:

„ჯერ ვთქვათ - სასერტიფიკაციო გამოცდებმა რაიმე შედეგი მოგვიტანა? რეალურად გაუმჯობესდა სწავლის ხარისხი?! - არა და მაშინ რა მიზანს ემსახურება. მასწავლებელს აქვს აკრედიტებული უმაღლესი სასწავლებლის დიპლომი, რომელიც გვეუბნება, რომ პედაგოგმა კონკრეტული საგანი იცის და შეუძლია ასწავლოს, ჩვენ კი არ ვენდობით უმაღლეს სასწავლებელს და იმის დასამტკიცებლად, რომ პირობითად, ფიზიკის მასწავლებელმა იცის ფიზიკა - დაგვჭირდა გარე ორგანიზაცია... კი ბატონო, აღმოვაჩინეთ, რომ არ იცის, აკლია კომპეტენცია!  იმის ნაცვლად, დახმარება გავუწიოთ, რაღაც ფორმით მოვთხოვოთ პასუხი უმაღლეს სასწავლებელს ან ვთხოვოთ, კიდევ ერთხელ ასწავლოს ფიზიკა, ვაძლევთ მასწავლებელს უფლებას, წელიწადში ერთხელ გავიდეს გამოცდაზე და ვინმემ ამიხსნას, ივლისში თუ ფიზიკა არ ვიცი, ერთი წლის მერე როგორ მეცოდინება?“

მაია მიმინოშვილი ასევე განმარტავს, რომ შექმნილ ვითარებას ტრენინგები თუ ვებინარები ნამდვილად ვერ უშველის და საჭიროა სისტემური მიდგომები:

„რატომ ვაყენებთ ასეთი სტრესის ქვეშ მასწავლებლებს? ხომ დავადგინეთ, რომ პრობლემა გვაქვს კომპეტენციებთან დაკავშირებით?! და ეს მხოლოდ მათი ბრალი არ არის, კომპლექსურ მიდგომაა საჭირო ვითარების გამოსასწორებლად.

უმაღლესი სასწავლებელი ის ინსტიტუციაა, რომელიც ყველაზე კარგად მოამზადებს მასწავლებელს; შექმნილ ვითარებას ვერც მოკლე თუ გრძელვადიანი ტრენინგები უშველის და ვერც წელიწადში ერთხელ, ისედაც სტრესის ქვეშ მყოფი მასწავლებლების ზედმეტად დასტრესვა“.

იხილეთ ასევე:


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

დღეს, 20 აპრილს მართლმადიდებელი ეკლესია აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს აღნიშნავს

„უფლის ჯვარცმით კაცობრიობამ განაჩენი საკუთარ თავსაც გამოუტანა“...

პასქა ხატისპური არ არის - რა დატვირთვა აქვს ამ ორ სარიტუალო ნამზადს - ეთნოგრაფის განმარტება

წმინდა ცეცხლს იერუსალიმიდან საქართველოში 23:40 საათისთვის ჩამოიტანენ 

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი მარიკა გიორხელიძე.

 ჯურუყვეთის N1 საჯარო სკოლაში მუსიკალურ-ლიტერატურული საღამო გაიმართა 

„წარმატებებს ვუსურვებთ მომავალშიც ჩვენს სასახელო სპორტსმენს“

ბოდბის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეებმა „საარსებო გარემოს მოდელი“ შექმნეს 

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება