მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
2022 წლიდან ის პრაქტიკოსები, ვინც გამოცდაზე კომპეტენცია ვერ დაადასტურეს, შესაძლოა სამსახურის გარეშე დარჩნენ; სხვათა შორის, არც მაძიებლები და პროფესიაში შესვლის მსურველები არიან კმაყოფილები ტესტითა თუ მიღებული შეფასებებით... პედაგოგების ნაწილი გამოცდების გაუქმებას ახლაც ითხოვს, ნაწილი კი - გარკვეული გამონაკლისების დაშვებას, რადგან ამბობენ, რომ ნაშრომები არაკომპეტენტურმა ადამიანებმა შეამოწმეს... ასეა თუ ისე, ფაქტია - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ etaloni.ge-ს თვის მოწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, მასწავლებლის გამოცდაზე რეგისტრაცია ჯამში 28 767-მა მასწავლებელმა გაიარა, თუმცა მათგან გამოცდაზე 23 946 აპლიკანტი გავიდა. ასევე, გამოცდაზე რეგისტრაცია 1731 სპეცმასწავლებლმა გაიარა, მათგან გამოცდაზე 1650 გამოცხადდა, გამოცდა კი წარმატებით 908 აპლიკანტმა ჩააბარა. მასწავლებლობის მსურველებიდან გამოცდაზე დარეგისტრირებული იყო 18320, გამოცდაზე გავიდა 15364, ხოლო მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი 4488-მ გადალახა.
მასწავლებლების გამოცდის შესახებ Etaloni.ge-სთან საუბრობს მაია მიმინოშვილი - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ყოფილი ხელმძღვანელი და აღნიშნავს, რომ მთავარი მიზანი, რისთვისაც თავის დროზე, მასწავლებლების გამოცდები დაწესდა, ფაქტობრივად წაშლილია და შესაბამისად, ამ ტესტირებამ აზრი დაკარგა:
„ან გამოცდების შემოღების მიზანი გახლდათ სულ სხვა რამ და ის მალევე დავკარგეთ - შეთანხმება იყო, გამოცდები გაგრძელებულიყო მაქსიმუმ 2-3-4 წელი და არა მუდმივად; უნდა დაგვენახა მასწავლებლების კომპეტენცია და თუ გამოცდას ვერ ჩააბარებდნენ სხვა ინტერვენციებზე გახლდათ საუბარი და არა გამოცდით რამის გამოსწორებაზე... მაგრამ ეს გამოცდები, გამოცდებად დარჩა; შემდეგ ერთი მინისტრი შეწუხდა და „კომპეტენციის დადასტურება“ დაარქვა, თითქოს სახელის ცვლილება რამეს შეცვლიდა“, - აღნიშნავს მიმინოშვილი და დასძენს, რომ მასწავლებლების სასერტიფიკაციო გამოცდებმა რეალურად არანაირი შედეგი არ მოგვცა:
„ჯერ ვთქვათ - სასერტიფიკაციო გამოცდებმა რაიმე შედეგი მოგვიტანა? რეალურად გაუმჯობესდა სწავლის ხარისხი?! - არა და მაშინ რა მიზანს ემსახურება. მასწავლებელს აქვს აკრედიტებული უმაღლესი სასწავლებლის დიპლომი, რომელიც გვეუბნება, რომ პედაგოგმა კონკრეტული საგანი იცის და შეუძლია ასწავლოს, ჩვენ კი არ ვენდობით უმაღლეს სასწავლებელს და იმის დასამტკიცებლად, რომ პირობითად, ფიზიკის მასწავლებელმა იცის ფიზიკა - დაგვჭირდა გარე ორგანიზაცია... კი ბატონო, აღმოვაჩინეთ, რომ არ იცის, აკლია კომპეტენცია! იმის ნაცვლად, დახმარება გავუწიოთ, რაღაც ფორმით მოვთხოვოთ პასუხი უმაღლეს სასწავლებელს ან ვთხოვოთ, კიდევ ერთხელ ასწავლოს ფიზიკა, ვაძლევთ მასწავლებელს უფლებას, წელიწადში ერთხელ გავიდეს გამოცდაზე და ვინმემ ამიხსნას, ივლისში თუ ფიზიკა არ ვიცი, ერთი წლის მერე როგორ მეცოდინება?“
მაია მიმინოშვილი ასევე განმარტავს, რომ შექმნილ ვითარებას ტრენინგები თუ ვებინარები ნამდვილად ვერ უშველის და საჭიროა სისტემური მიდგომები:
„რატომ ვაყენებთ ასეთი სტრესის ქვეშ მასწავლებლებს? ხომ დავადგინეთ, რომ პრობლემა გვაქვს კომპეტენციებთან დაკავშირებით?! და ეს მხოლოდ მათი ბრალი არ არის, კომპლექსურ მიდგომაა საჭირო ვითარების გამოსასწორებლად.
უმაღლესი სასწავლებელი ის ინსტიტუციაა, რომელიც ყველაზე კარგად მოამზადებს მასწავლებელს; შექმნილ ვითარებას ვერც მოკლე თუ გრძელვადიანი ტრენინგები უშველის და ვერც წელიწადში ერთხელ, ისედაც სტრესის ქვეშ მყოფი მასწავლებლების ზედმეტად დასტრესვა“.20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე...
ანაზღაურება 2640 ლარია და საკვალიფიკაციო მოთხოვნები ცნობილია - ვაკანსიაზე განაცხადის გაგზავნისთვის ბოლო ვადა დღეს არის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ღონისძიებას უამრავი სტუმარი ესწრებოდა
16 დეკემბერს კი, მე-8 კლასის მოსწავლეებმა ინგლისური ენის მასწავლებლის სოფიო ალფაიძის ორგანიზებით ჩაატარეს ინგლისურენოვანი ღონისძიება
როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე...