მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
2022 წელს აბიტურიენტებისთვის დაგეგმილია სიახლე ქართული ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო ტესტებში. აპლიკანტებს სამი დავალების შესრულება მოუწევთ: I. ტექსტის რედაქტირება; II. წაკითხულის გააზრება და III. წერითი დავალება. ტესტში შესული ცვლილებებსა და მიზეზებზე შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ქართული ენისა და ლიტერატურის ჯგუფის ხელმძღვანელმა ნანა ლოლაძემ ისაუბრა:
„მომავალი წლისთვის აბიტურიენტებს 2 ცვლილება ელით, ერთი გახლავთ წაკითხულის გააზრება, რომელიც გარკვეული მოდიფიკაციით დაბრუნდა, წლების განმავლობაში იყო ეს დავალება და რამდენიმე წლის წინ ამოვიღეთ გამოცდიდან. რატომ დაბრუნდა? - წაკითხულის გააზრების უნარი უმნიშვნელოვანესია, რომელიც ახალგაზრდას უნდა ჰქონდეს. ეს ფიქსირდებოდა ზოგადი უნარების გამოცდაზე, მართალია საინფორმაციო ტექსტების მიხედვით იყო და არა მხატვრულის, მაგრამ გადაფარვა რომ არ ყოფილიყო, მაშინ უარი ვთქვით ქართული ენასა და ლიტერატურის გამოცდაში ამ დავალებაზე. უკვე რამდენიმე წელია, რაც ზოგადი უნარების გამოცდა არ არის სავალდებულო, ამიტომ დავაბრუნეთ ეს კომპონენტი სავალდებულო გამოცდის ფორმატში.
მეორე და კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი ცვლილება გახლავთ, განსხვავებული წერითი დავალება. ეს გახლავთ კომპლექსური დავალება - ლიტერატურული ესე. ძალიან დიდი ხნის განმავლობაში მივდიოდით ამ დავალებისკენ, ვამზადებდით აბიტურიენტებს იმისთვის რომ ეს შეგვეთავაზებინა. ბოლო წლებში აშკარად გამოიკვეთა, რომ ჩვენი ახალგაზრდების უმეტესობა მშვენივრად ახერხებდა მხატვრული ტექსტის ანალიზში ამ პრობლემატიკის ჩასმას ზოგად კონტექსტში და თანამედროვეობასთან დაკავშირებას. მეორე მხრივ - არგუმენტირებული ესეს დავალების შესრულებისას პრობლემაზე მსჯელობისას ისინი ეფუძნებოდნენ, ჩვენს მდიდარ მხატვრულ ლიტერატურას და მივხვდით, რომ უკვე მომზადდა ნიადაგი, რათა ეს დავალება შეგვეთავაზებინა“.
იხილეთ: მათემატიკისა და ისტორიის გარდა აბიტურიენტებს სხვა საგნის არჩევის უფლებაც ექნებათ - რა სიახლეები შევიდა ეროვნულ გამოცდებზე
„ეს კოსმეტიკური ცვლილებაა და უკან ვბრუნდებით“ - მაია მიმინოშვილი 2022 წლის ეროვნულ გამოცდებზე
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
KIU და ნეაპოლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი ერთობლივ საგანმანათლებლო პროგრამებს განახორციელებენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეების ნამუშევრები მრავალფეროვანი და საინტერესო გახლდათ, მნახველთა დიდი მოწონებაც დაიმსახურა და რეალიზებაც წარმატებით მოხერხდა
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი გასვლითი აქტივობები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებასა და მოტივაციის ამაღლებას ხელს უწყობს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა