სიახლეები
სიახლეები

„მე ვჩივი სასკოლო განათლების საკითხებზე - მარაზმში გადავარდნა არ არის საჭირო, მეგობრებო“
15-11-2021
-
+


კომპლექსური დავალებები მასწავლებლებისთვის მოსწავლეებისა და მშობლებისთვის დიდ თავისტკივილად იქცა. სწორედ ამ საკიტხს სოციალურ ქსელში ეხმაურება პროფესიული განვითარების ცენტრის კონსულტანტ-მასწავლებელი Natia Mangi Mania, რომლის ფეისბუქ-პოსტსაც Etaloni.ge უცვლელად გთავაზობთ:

აქა ამბავი კომპლექსური დავალებისა
ზოგს რა აწუხებს და ზოგს - რა და ყველა თავის საწუხარზე ჩივის.
მე ვჩივი სასკოლო განათლების საკითხებზე.
ახლა კომპლექსურ დავალებაზე დავიჩივლებ.
თავდაპირველად ვეცდები, ადამიანურ ენაზე ავხსნა, თუ რა არის კომპლექსური დავალება:
სკოლაში ერთ გარკვეულ თემას რომ შეისწავლიან, თემის დასრულების მერე აძლევენ კომპლექსურ დავალებას, რომელშიც მოსწავლეებმა უნდა გამოავლინონ თემის ცოდნა, შემოქმედებითი უნარი და შექმნან საკუთარი „პროდუქტი“.
ანუ კომპლექსური დავალება ვერ იქნება სხვისი შედგენილი ტესტის შევსება ან სხვისი დაწერილი სავარჯიშოს დაწერა ან რაიმე სხვისი დაწერილის მოყოლა.
კომპლექსურ დავალებას ბავშვი აკეთებს თვითონ, დამოუკიდებლად (იდეაში) და მიღებული შედეგი არის მისი გონებითა და ხელით შექმნილი, დაწერილი, აკრეფილი, დახატული თუ გაკეთებული რამ, რითაც ის საკუთარ ცოდნას ადასტურებს.
ასე ვთქვათ, მოსწავლემ საკუთარი თეორიული ცოდნა რეალობაში უნდა გადაიტანოს, ცხოვრებაში გამოიყენოს.
ერთი შეხედვით, კომპლექსური დავალების იდეა მიუღებელი სულაც არ არის. პირიქით, მისასალმებელია.
მაგრამ ამა თუ იმ მიზეზით (მიზეზების კვლევა შორს წაგვიყვანს) ზოგი კომპლექსური დავალება და მასზე მუშაობა სრულ მარაზმადაა ქცეული.
მაგალითად, ავიღოთ ეს:
მასწავლებელმა დაავალა მოსწავლეს, მეფე ერეკლეს მიულოცე დაბადების დღეო.
მოგეხსენებათ, მეფე ერეკლე კაი ხნის გარდაცვლილია.
მოსწავლე შეეცადა, შეესრულებინა დავალება და მივიღეთ აბსურდი:
ერთი მხრივ:
„ნეტავ დღეს ცოცხალი იყოო..“.
და მეორე მხრივ:
„ ჯა(ნ)მრთელობას გისურვებო...“
300 არაგველის „მოკითხვამ“ კი საერთოდ დახურა!
კი, გასამხიარულებელი და გულიდან ნაღველის გადამყრელი ნაწერი ნამდვილად არის. მაგრამ ბავშვებს დავალებას იმიტომ ხომ არ ვაძლევთ, უფროსებმა რომ გავიცინოთ და მძიმე ცხოვრება გავიხალისოთ?
რას ასწავლის ეს დავალება ბავშვს, როგორ ფიქრობთ?
რაში ეხმარება?
ცოდნის რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების ნაცვლად რეალობას საერთოდაც ხომ არ აცილებს?
არ მითხრათ, ფანტაზიას უვითარებსო.
ბავშვებს ისეთი ფანტაზია აქვთ, ფენტეზის ჟანრის მწერლებს რომ არც დაესიზმრებათ. და ფანტაზიის განვითარების სახელით არ არის საჭირო ბავშვის სამყაროსეული ხატის ამრიგად გაუკუღმართება.
მოკლედ, მარაზმში გადავარდნა არ არის საჭირო, მეგობრებო!

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს 

მედიაწიგნიერება სასკოლო განათლებაში

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტსა (KIU) და მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს (TUM) შორის თანამშრომლობა ღრმავდება

თბილისის საბავშვო ბაღებში ზამთრის არდადეგები 27 დეკემბრიდან დაიწყება

ნიმუშში შეტანილია 7 დავალება ტესტის თითოეული ნაწილიდან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას

ამჯერად, გიმნაზიის III კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“ 

აქტივობაში ისინი დიდი ენთუზიაზმით მონაწილეობდნენ

მოსწავლეებისთვის თამაში სასწავლო-შემეცნებითთან ერთად სახალისო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა

საინტერესო

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

სიახლეები
საზოგადოება