მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესში მასწავლებლებმა ტრენინგები გაიარეს, გარდა ამისა, წელს, საზაფხულო შვებულების დღეებშიც კი პედაგოგები სტატუსის შესაბამის სავალდებულო ტრენინგებს ესწრებოდნენ.
მასწავლებლებს ტრენინგების არჩევის საშუალება ჰქონდათ, ზოგმა მათგანმა ცოდნა საგანში გაიღრმავა, ნაწილი კი პროფესიული უნარებისა და ინკლუზიური განათლების ტრენინგებს დაესწრო.
აქვს თუ არა ტრენინგებზე დასწრებას რაიმე პრივილეგია? აისახება თუ არა ტრენინგებზე მიღებული სერტიფიკატი მასწავლებლის პროფესიულ წინსვლაზე?
იქამდე, სანამ მასწავლებელთა პროფესიული წინსვლის სქემაში ცვლილებები შევიდოდა და პრაქტიკოსის სტატუსი გაუქმდებოდა, პედაგოგებს ტრენინგებით კრედიტების დაგროვება შეეძლოთ. მათთვის ტრენინგებზე დასწრება სტატუსთან მიახლოების ერთ-ერთი საშუალება იყო. ტრენინგები, რომელიც პროფესიულ წინსვლაზე აისახებოდა, პრაქტიკოსებს წელსაც ჩაუტარდათ. ვგულისხმობთ 5-კრედიტიან ტრენინგებს. მასწავლებლის სახლის მიერ ორგანიზებული აღნიშნული ტრენინგებით იმ მასწავლებლებმა, რომლებსაც უფროსის სტატუსის მოსაპოვებლად 5-მდე კრედიტი აკლდებოდათ, შეივსეს და სტატუსი მოიპოვეს.
ტრენინგებზე დასწრებასა და პროფესიული განვითარების სურვილს ასევე დიდი ყურადღება ექცევა მაძიებელი პედაგოგების შეფასებისასაც. მაძიებლებს, რომლებმაც მასწავლებლის სახლის თეორიული კურსი გაიარეს, კურსის ბოლოს, გარდა განვლილი აქტივობების რეფლექსიებისა, შეეძლოთ „ესქულში“ აეტვირთათ სერტიფიკატები, რომლითაც დაადასტურებდნენ, რომ ისინი პროფესიული წინსვლით იყვნენ დაინტერესებულნი. აქვე მაძიებლებს უნდა აეტვირთათ გამოცდის ჩაბარების დამადასტურებელი ცნობაც.
რაც შეეხება სტატუსიან პედაგოგებს - უფროსებს, წამყვანებსა და მენტორებს. რა თქმა უნდა, სავალდებულო ტრენინგებსა და ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით დაგეგმილ ტრენინგებს, ისინიც დაესწრნენ, ცოდნაც მიიღეს და პროფესიულადაც განვითარდნენ, მაგრამ მათ ტრენინგებზე დასწრების გამო არანაირი პრივილეგია არ აქვთ, პედაგოგების ეს აქტივობა არც კრედიტებად აისახა და არც სტატუსის ამაღლებაში დახმარებია მათ.
ჯერჯერობით კვლავ გაურკვეველია, როგორ აიმაღლებენ სტატუსს უფროსი და წამყვანი მასწავლებლები. როგორც გარდამავალ დებულებაშია აღნიშნული, 2021 წლიდან სტატუსის ასამაღლებლად პროფესიული უნარების გამოცდა უნდა ჩატარებულიყო, თუმცა აღნიშნული გამოცდა არ ჩატარდა. სტატუსის ამაღლებით დაინტერესებული პედაგოგები გამოცდას 2022 წლის ზაფხულში ელოდებიან.
გარდამავალ დებულებაში ასევე აღნიშნულია, რომ ახალ საფეხურზე ასასვლელად მასწავლებლებს პორტფოლიოც შეუფასდებათ. აქ კი შესაძლოა, ყურადღება მიექცეს, ესწრებოდა თუ არა ტრენინგებს პედაგოგი, დაინტერესებული იყო თუ არა კვალიფიკაციის ამაღლებით. ამ ეტაპზე კი მასწავლებლებს შეუძლიათ მხოლოდ ტრენინგის გავლის დამადასტურებელი სერტიფიკატებით მოიწონონ თავი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სკოლაში ზღაპრული სადღესასწაულო განწყობა ტრიალებს
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...