მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
უკვე მრავალი წელია, რაც საქართველოს ეროვნული ინტელექტ-ჩემპიონატი „ეტალონი“ მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებასა და ცოდნის გაღრმავებაზე აქტიურად ზრუნავს. მიუხედავად იმისა, რომ პროექტი პანდემიის გამო, დისტანციურ რეჟიმში ტარდება, ამას მოსწავლეთა დაინტერესებასა და ჩართულობაზე არ უმოქმედია. როგორც სკოლებში ამბობენ, „ეტალონში“ მონაწილეობის შემდეგ მოსწავლეებს თვითგანვითარების უფრო და უფრო მეტი სურვილი უჩნდებათ. ჩემპიონატი მთელ საქართველოს მოიცავს და მუნიციპალიტეტების მიხედვით მიმდინარეობს. 17 ნოემბერს კონკურსის პირველი ეტაპი კასპელი მოსწავლეებისთვის ჩატარდა.
კონკურსის პირველი ეტაპის შედეგების მიხედვით შეირჩა 74 მოსწავლე, რომლებიც ერთმანეთს „კასპის ეტალონი მოსწავლის“ ტიტულისთვის შეეჯიბრებიან.
კასპის სკოლების დირექტორებმა Etaloni.ge-სთან პროექტის მიმდინარეობისა და მნიშვნელობის შესახებ ისაუბრეს.
მაია ბროლაძე, კასპის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალციხის საჯარო სკოლის დირექტორი:
„ეტალონი“ ძალიან კარგი საგანმანათლებლო პროექტია, რომელიც პირადად მე ძალიან მომწონს. ჩვენი სკოლა მცირეკონტინგენტიანია, ბევრი მოსწავლე არ გვყავს, ამიტომაც, მართალია, ჩართულთა რაოდენობა დიდი არაა, თუმცა, თუ ამ ფაქტორს გავითვალისწინებთ, დაინტერესება მაინც მაღალია. ვფიქრობ, რომ „ეტალონი“ მოსწავლეების განათლების დონის ამაღლებას ემსახურება, სწორედ ამიტომაც, მას ძალიან ვგულშემატკივრობ. მოსწავლეებისთვის ტესტირების დისტანციური ფორმატიც მოსახერხებელი იყო, მით უმეტეს პანდემიის პირობებში. ჩვენი სკოლიდან მოსწავლეები ყოველ წელს აქტიურად მონაწილეობენ. „ეტალონში“ მონაწილეობით ბავშვები სერიოზულ გამოცდილებას იღებენ, ინტერესდებიან, რომ უფრო მეტი ისწავლონ, რათა მომდევნო წელს უფრო მაღალი ქულა მიიღონ. ახლა მეშვიდეკლასელები მეკითხებოდნენ, მომავალ წელს მაინც ხომ შევძლებთ მონაწილეობის მიღებასო. ეს კი სწორედ დაინტერესებასა და მოტივაციაზე მეტყველებს. მათ ინტერესი უჩნდებათ, რომ მონაწილეობა მიიღონ და საკუთარი თავის განვითარებაზე იმუშაონ.
ირმა უზნაძე, კასპის მუნიციპალიტეტის სოფელ იგოეთის საჯარო სკოლის დირექტორი:
ჩვენი სკოლიდან საქართველოს ეროვნულ ინტელექტ-ჩემპიონატ „ეტალონში“ 12-მა მოსწავლემ მიიღო მონაწილეობა. მათგან მეორე ეტაპზე ორი მეათეკლასელი გადავიდა. ზოგადად, მოსწავლეები კმაყოფილები იყვნენ. ჩემი აზრით, „ეტალონი“ ძალიან კარგი და მისასალმებელი პროექტია. მასში მონაწილეობით მოსწავლეებს თავიანთი ცოდნის გამოვლენის შესაძლებლობა ეძლევათ, ემატებათ მოტივაცია და ეს საკუთარ თავში დარწმუნებისა და თვითგანვითარების საშუალებაა. ჩვენი სკოლის მოსწავლეები ინტელექტ-ჩემპიონატში მონაწილეობით ყოველთვის დაინტერესებული იყვნენ, ამაზე ის ფაქტიც მეტყველებს, რომ ისინი გასულ წლებშიც აქტიურად მონაწილეობდნენ.
შახალ ისმაილოვი, კასპის მუნიციპალიტეტის სოფელ ფერმის საჯარო სკოლის დირექტორი:
„ეტალონი“ ძალიან კარგი პროექტია, ჩვენ მხოლოდ მივესალმებით მას. ბავშვები მასში მონაწილეობით უფრო მეტ ცოდნას იღებენ. ჩემი სკოლიდან ჩემპიონატში მონაწილეობა, გარკვეული პრობლემები გამო, მხოლოდ ერთმა მოსწავლემ მოახერხა. დანარჩენებსაც უნდოდათ მონაწილეობის მიღება და გული დასწყდათ, ამას კი, იმედია, მომავალ წელს გამოვასწორებთ. „ეტალონი“ მოსწავლეებს ცოდნის მიღებაში ეხმარება. ძალიან მნიშვნელოვანი პროექტია, მით უმეტეს ჩვენთვის - ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელთათვის. მოსწავლეები ამით სახელმწიფო ენასაც უკეთ შეისწავლიან. გუშინ სიგელი რომ მიიღო იმ ბავშვმა, რომელიც „ეტალონში“ მონაწილეობდა, სხვებიც დიდი ზარზეიმით შეხვდნენ. გასულ წლებში ჩვენი ბავშვები მეორე ეტაპზეც გადავიდნენ და კასპში იმყოფებოდნენ, სადაც ბატონი გოჩა ტყეშელაშვილიც ბრძანდებოდა.
დარეჯან ჭიხინაშვილი, კასპის მუნიციპალიტეტის სოფელ ლამისყანის საჯარო სკოლის დირექტორი:
ჩემს სკოლას იმის მოტივაცია აქვს, რომ საქართველოს ეროვნულ ინტელექტ-ჩემპიონატ „ეტალონში“ აქტიურად მონაწილეობდეს. ჩვენ მუნიციპალიტეტის გამარჯვებული მოსწავლეც გვყავდა, რომლის დამსახურებითაც ძალიან ბევრი სიკეთით ვისარგებლეთ. ამიტომ, მოტივაციაც არის და არიან კიდეც ჩართულები. ნებისმიერი ასეთი აქტივობა ბავშვების განათლების დონეზე აისახება და მოტივაციას უქმნის. მოსწავლეები ელოდებიან ხოლმე „ეტალონის“ დაწყებას და წინასწარაც ემზადებიან.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა