სიახლეები
საინტერესო , ინტერვიუ

მეთორმეტეკლასელი კალიგრაფი და მისი დახატული ქართული სიტყვები
13-02-2018
-
+


ადამიანის შესაძლებლობებს რომ საზღვარი არ აქვს, ამაში მეთორმეტეკლასელი ნიკა ღუნაშვილის ხელოვნების ნიმუშებადქცეული ხელნაწერების გაცნობისას კიდევ ერთხელ დარწმუნდებით.

ნიკა რუსთავის N22 საჯარო სკოლაში სწავლობს. კალიგრაფიით 8 წლის ასაკში დაინტერესდა და მას შემდეგ არაერთი გასაოცარი ნამუშევარი შექმნა.

რა გეგმები აქვს ახალგაზრდა ნიჭიერ კალიგრაფს და ვინ გახდა მისი მთავარი მოტივატორი, ამის შესახებ ნიკა გვესაუბრება.

- რამ განაპირობა კალიგრაფიით გატაცება და როგორი იყო თქვენი პირველი ნაბიჯები?

- კალიგრაფიით რვა წლის ასაკში დავინტერესდი. ჩემი მთავარი მოტივაცია კალიგრაფ დავით მაისურაძის ნამუშევრები იყო. იგი შემდგომ ჩემი მასწავლებელი გახდა. მისი დამსახურებაა, რომ მე დღეს კალიგრაფი ვარ. ქართული ხელნაწერების ნახვისას გამიჩნდა სურვილი, გავმხდარიყავი კალიგრაფი და შემესწავლა ქართული ანბანის სამივე სახეობა. ქართული დამწერლობა რომ უნიკალურია, ეს უკვე ყველამ იცის და დღეს რომ ის ასეთი სახით არსებობს, ეს, გარკვეულწილად, ქართველი კალიგრაფების დამსახურებაა. მეც მინდა ვიყო ერთ-ერთი მათგანი.

- სად ეუფლებით კალიგრაფიას? 

- კალიგრაფია  შევისწავლე რუსთავში არსებულ კულტურულ საგანმანათლებლო ცენტრ „მთაწმიდელში“, სადაც ნებისმიერ მსურველს სრულიად უსასყიდლოდ შეუძლია კალიგრაფიის შესწავლა.

- რას გადმოსცემთ კალიგრაფიით, რა თემატიკაზე მუშაობთ, რა ტექნიკით?

- სიმართლე გითხრათ, კალიგრაფიით რას გადმოვცემ, ამაზე არასდროს მიფიქრია, უბრალოდ მსიამოვნებს ის, რასაც ვაკეთებ. ძველი ხელნაწერების მსგავსს ხელნაწერებს ვქმნი და ამით ვცდილობ მოვახდინო ძველისა და ახლის სინთეზი. ასევე დაახლოებით 6 თვის წინ დავიწყე კალიგრამებზე მუშაობა, რამაც საზოგადოების დიდი მოწონება დაიმსახურა. ძირითადად ვმუშაობ ტუშითა და აკრილით.

- გაქვთ თუ არა სურვილი პროფესიონალ კალიგრაფად ჩამოყალიბდეთ? სად აპირებთ ჩაბარებას და რა გეგმები გაქვს კალიგრაფიასთან დაკავშირებით?

- ვფიქრობ, მე უკვე ჩამოვყალიბდი კალიგრაფად, მაგრამ კიდევ ბევრი რამ მაქვს სასწავლი. ვაპირებ არქიტექტურის ფაკულტეტზე ჩაბარებას, მაგრამ კალიგრაფია რომ ყოველთვის იქნება ჩემი მეორე პროფესია, ამაში ეჭვი არ მეპარება.

გაეცანით ნიკა ღუნაშვილის ნამუშევრებს







































კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

მასწავლებლების დანამატები 2025 წელს ორჯერ გაიზრდება - გადაწყვეტილება უკრაინის პედაგოგებს ეხება

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება