სიახლეები
სიახლეები

„კომპლექსური დავალებებით, მოსწავლეების ნაცვლად, ქოუჩებმა მასწავლებლები შეაფასონ“
19-11-2021
-
+


განათლების რეფორმის ფარგლებში მასწავლებლების, მოსწავლეებისა და მშობლებისთვის სასწავლო პროცესის ახალ გამოწვევად კომპლექსური დავალებები იქცა. ნაწილი მიესალმება, ნაწილი კი თვლის რომ უმიზნო შრომაა და რეალურად შედეგის მომტანი არ არის. 

„კომპლექსური დავალებების“ შესახებ ილიას სახელმწიფო უნივერისტეტის ლექტორმა არჩილ გამზარდიამ სამინისტროს წარმომადგენლებთან შეხვედრის შემდგომ გამოაქვეყნა ინფორმაცია, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ.

„კომპლექსური დავალებების“ მცირე მეგზური მასწავლებლებისა და მშობლებისათვის:

დღეს მქონდა შეხვედრა განათლების სამინისტროს ექსპერტთან ნიკო სილაგაძესთან, ეროვნული სასწავლო გეგმების სამმართველოს ხელმძღვანელთან მარიამ ჩიქობავასთან, განათლების სამინისტროს სხვა წარმომადგენლებთან.
ვისაუბრეთ ზოგადად, განათლების სისტემაზე, სახელმძღვანელოებზე, ყველაზე მეტი დრო დავუთმეთ ე.წ. „კომპლექსურ დავალებებს“.

საერთო ჯამში, იდეა მშვენიერია, შეუძლია სათანადო კომპეტენციების და უნარების განვითარება მოსწავლეებში, ცხადია, კარგად თუ განხორციელდება, თუმცა, სწორედ ამ განხორციელებასთან გვაქვს სამუშაო.

დავზუსტდით, რომ:

1. კომპლექსური დავალებები არ არის დავალებები მოსწავლისათვის, მითუმეტეს მშობლებისათვის.

2. კომპლექსური დავალებები უნდა აწარმოოს მასწავლებელმა მოსწავლეებთან, მუდმივ რეჟიმში, სადაც ერთმანეთზეა დაშენებული არსებული საგაკვეთილო პროცესი, რომელიც კომპეტენციების მხრივ ავითარებს მოსწავლეებს. ეს პროცესი კომპლექსურად სკოლამ უნდა წარმართოს, მასწავლებლების ორგანიზებით და მუშაობით და არაა საშინაო სამუშაო, არამედ სასკოლო სამუშაო.

3. კომპლექსურ დავალებებზე მასწავლებლებმა მუდმივად უნდა იმუშაონ მათი ცალკეული ნაწილების შესრულების კუთხით, ასევე საკლასო ფორმატში უნდა დამუშავდეს, ჩამოყალიბდეს და განხორციელდეს.

4. მშობლის ჩართულობა კომპლექსურ დავალებებში არის თანამშრომლობითი და არა საშემსრულებლო. მშობელი მეთვალყურეა და არა დავალების გამკეთებელი.

5. მოსწავლეების ნიშნით შეფასება ამ დავალებებით სავალდებულო არაა (სავალდებულოა მხოლოდ განმავითარებელი უკუკავშირი), თუ არ თვლიან მშობლები და მასწავლებლები შეფასებას საჭიროდ, არც იყოს შეფასებადი კრიტერიუმი. აქვე, მასწავლებლებმა მსგავსი გადაწყვეტილებები უნდა შეათანხმონ მშობლებთან ნაცვლად დამოუკიდებელი გადაწყვეტილებებისა.

6. საჭიროა აქტიური მუშაობა საჭირო მასწავლებლებთან, რომ ეს პროცესი მასწავლებლისთვის არ იყოს ზედმეტი, რთული, სტრესული და არ გადასდონ თავის და უნებურად ეს სტრესი მოსწავლეებს.

მე გარკვეული იდეები მივაწოდე სამინისტროს, რომელზეც სამინისტრო იმსჯელებს და იმედია, გაითვალისწინებს, კერძოდ, გარდამავალ ეტაპზე.

სანამ ეფექტურად დაფუძნდება რეფორმა:

(1) ამ დავალებებს არ ერქვას „დავალება“, რადგან ეს ტერმინი ინტერპრეტაციებს ქმნის, შესაძლოა ეს კვალიფიკაცია შეიცვალოს და დაერქვას სასკოლო საგნობრივი პროექტი საკლასო აქტივობის ფორმატში ან სხვა მსგავსი დისკურსით.

(2) საწყის ეტაპზე ამოვარდეს მოსწავლეების შეფასებითი კომპონენტები კომპლექსურ დავალებებში, ნაცვლად ამისა სპეციალური ქოუჩების მეშვეობით ანუ დახმარებით, შეფასდნენ მასწავლებლები, რაც მათ დახელოვნებაში დაეხმარებათ, ასევე გაკეთდეს დრო და დრო მოსწავლეების კმაყოფილების შეფასება კომპლექსურ დავალებებთან მიმართებაში, რომ ვნახოთ, რამდენად ჰარმონიულად და სასურველად ახერხებს მასწავლებელი კომპლექსური დავალებების დაფუძნებას და განხორციელებას მოსწავლეებში.

კიდევ ბევრ დეტალზე გავცვალეთ აზრები, გავაგრძელებთ აქტიურ თანამშრომლობას, ცხადია, მოსწავლეების ინტერესებიდან გამომდინარე. აქვე დიდი მადლობა სამინისტროს, რომელიც ჩემს კრიტიკას თანამშრომლობით შეხვდა.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს 

მედიაწიგნიერება სასკოლო განათლებაში

ნიმუშში შეტანილია 7 დავალება ტესტის თითოეული ნაწილიდან

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

KIU და ნეაპოლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი ერთობლივ საგანმანათლებლო პროგრამებს განახორციელებენ

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეების ნამუშევრები მრავალფეროვანი და საინტერესო გახლდათ, მნახველთა დიდი მოწონებაც დაიმსახურა და რეალიზებაც წარმატებით მოხერხდა 

მათ დაამზადეს კედლის გაზეთი, პლაკატები, პოსტერები და ელექტრონული რესურსი აღნიშნულ თემაზე

აღსანიშნავია, რომ მსგავსი გასვლითი აქტივობები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებასა და მოტივაციის ამაღლებას ხელს უწყობს

საინტერესო

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

სიახლეები
საზოგადოება