სიახლეები
სიახლეები

„ხშირად მასწავლებლები უშვებენ შეცდომებს...“ - მარიამ ჩიქობავა კომპლექსურ დავალებებზე
07-12-2021
-
+


ზოგადი განათლების რეფორმამ დიდი გაუგებრობა და უამრავი კითხვისნიშანი გააჩინა, განსაკუთრებული უკმაყოფილება კი კომპლექსურმა დავალებებმა გამოიწვია. სიახლე არ მოსწონთ მშობლებს, ბავშვებს, მასწავლებლებს... თუმცა კომპლექსური დავალებები რეფორმის თანმდევია და შეგუება ყველას მოუწევს. ზოგადი განათლების დეპარტამენტის ხელმძღვანელის მოადგილე, მარიამ ჩიქობავამ კი კიდევ ერთხელ განმარტავს კომპლექსური დავალებების არსს და საუბრობს, თუ რა შეცდომებს უშვებენ ხშირად პედაგოგები:

„განათლების რეფორმა კომპლექსური პროცესია და ის გულისხმობს, პირველ რიგში, საკლასო ოთახში ცვლილებებს; ზოგადი განათლების მიზანია, აღვზარდოთ კრიტიკულად, შემოქმედებითად მოაზროვნე ადამიანი, რომელსაც ექნება პასუხისმგებლობის გრძნობა, კომუნიკაციური უნარები;  ამ მიზანს ემსახურება ყველა საგანი და ეს მიზნები უნდა იყოს ეტაპობრივად მიღწეული. სასწავლო გეგმა განსაზღვრავს, რა უნდა ისწავლოს მოსწავლემ, როგორ უნდა მოხდეს ამ მიზნების მიღწევა, მაგრამ შემდეგ უკვე თითოეული სკოლა, თითოეული მასწავლებელი განსაზღვრავს მიზნებს, კლასის საჭიროებიდან გამომდინარე,

რაც შეეხება კომპლექსურ დავალებას, ეს არის შუალედური სწავლის მიზანი. თითოეულ საგანში არის სხვადასხვა მსხვილი თემა; დავალება ჰქვია, თორემ ეს არის სწავლა-სწავლების პროცესი, რომელიც მოიცავს 6-7 გაკვეთილს (გააჩნია კლასის მზაობას); უბრალოდ, ყველა მოსწავლემ წინასწარ იცის, რა საკლასო აქტივობები ჩატარდება, საშინაო დავალებად რა მიეცემა, რას განიხილავენ კლასში და საბოლოოდ,  პროდუქტის სახით უნდა წარმოადგინოს. კომპლექსური დავალება გვიჩვენებს, რაც მასწავლებელმა ასწავლა, გაიგო თუ არა მოსწავლემ... კომპლექსური დავალება ჰქვია და ხშირად მასწავლებლები შედიან შეცდომაში -  მოსწავლეს პირდაპირ აძლევენ დავალებას და მერე უკვე ბავშვებმა აღარ იციან, რა ქნან, ყველა საკითხი ყველა პარაგრაფი პედაგოგმა მოსწავლესთან ერთად უნდა დაამუშაოს“;

აქ უნდა განისაზღვროს მშობლის როლიც. როგორც ჩიქობავა განმარტავს, თუ დავალება რთულია ან ზედმეტად ემარტივება ბავშვს, მასწავლებელს უნდა აცნობოს - „კომპლექსური დავალების პირობა უნდა მოერგოს მოსწავლის შესაძლებლობებს და ამიტომ მნიშვნელოვანია, მშობლებს ჰქონდეთ სწორი კომუნიკაცია  მასწავლებლებთან“.

მარიამ ჩიქობავამ ასევე ყურადღება გაამახვილა იმაზე, რომ პედაგოგებთან სამინისტრო ატარებს ერთგვარ ტრენინგებს - ქოუჩინგს და შექმნილია 24 მხარდამჭერი ჯგუფი.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

წმინდა ცეცხლს იერუსალიმიდან საქართველოში 23:40 საათისთვის ჩამოიტანენ 

რომელ დღეებში არ გადაიხდით თანხას მგზავრობაში - სააღდგომოდ ტრანსპორტი თბილისში გახანგრძლივებული დროით იმუშავებს

გაწვიმდება თუ არა აღდგომას - პროგნოზი რეგიონების მიხედვით 

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი მარიკა გიორხელიძე.

 ჯურუყვეთის N1 საჯარო სკოლაში მუსიკალურ-ლიტერატურული საღამო გაიმართა 

„წარმატებებს ვუსურვებთ მომავალშიც ჩვენს სასახელო სპორტსმენს“

ბოდბის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეებმა „საარსებო გარემოს მოდელი“ შექმნეს 

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება