მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
უმაღლესი განათლების დაფინანსების ახალი მოდელი 2027 წელს ისევ საპოლოტე რეჟიმში იქნება დანერგილი, 2032 წელს კი ყველა სახელმწიფო უმაღლესი სასწავლებელი ამ მოდელით იქნება დაფინანსებული. სწორედ აღნიშნული თარიღებია მითითებული 2022-2032 წლების განათლებისა და მეცნიერების ერთიანი ეროვნული სტრატეგიაში, რომლის საჯარო განხილვები სამინისტრომ უკვე დაიწყო.
დოკუმენტში ვკითხულობთ, რომ უმაღლესი სასწავლებლების დაფინანსების მოდელი დაფუძნებული იქნება შემდეგ ინდიკატორებზე: საბაზისო დაფინანსება, შედეგებზე ორიენტირებული დაფინანსება და კონკურენტული დაფინანსება, თუმცა რას მოიზარებს თითოეული მათგანი დაკონკრეტებული არ არის.
„უმაღლესი განათლების რეფორმირებული დაფინანსების მოდელი უზრუნველყოფს დაწესებულებების მდგრად განვითარებასა და სტუდენტებისთვის მაღალი ხარისხის განათლების მიწოდებას“, - აღნიშნულია დოკუმენტში, თუმცა აქვე მითითებულია, რომ რისკის მატარებელია ის გარემოება, რომ უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებები მოუმზადებლები არიან დაფინანსების ახალი მოდელის ადაპტირებისთვის.
„რეფორმის განხორციელების ერთ-ერთ მთავარ ინსტრუმენტს წარმოადგენს უმაღლესი განათლების დაფინანსების მოდელის ცვლილება შედეგებზე დაფუძნებული დაფინანსების კომპონენტით, რაც ხელს შეუწყობს ინსტიტუციური და ინდივიდუალური მიღწევების გაუმჯობესებას. 2032 წლისთვის განხორციელდება უმაღლესი განათლების სისტემის რესტრუქტურიზაცია და ოპტიმიზაცია ხარისხის უზრუნველყოფის გაუმჯობესებული მექანიზმებისა და ანგარიშვალდებულების დაბალანსებული სისტემის საშუალებით“.
2022-2032 წლების განათლებისა და მეცნიერების ერთიანი ეროვნული სტრატეგია მთავრობამ მიმდინარე წლის ბოლომდე უნდა დაამტკიცოს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
იცვლება მასწავლებლის განათლებისადმი დადგენილი მოთხოვნები - მთავრობის დოკუმენტი
ახალი სასწავლო სემესტრის დაწყების შემდეგ, თბილისისა და რეგიონების 31 საჯარო სკოლაში უკვე ჩატარდა შეხვედრა
ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა თავიანთი ნაშრომები წარმოადგინეს პროექტის პრეზენტაციაზე