მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სკოლამდელი სააღმზრდელო დაწესებულებებისთვის კოვიდრეგულაციები განახლდა და უკვე ძალაშია. დოკუმენტში გაწერილია დაწესებულების აღსაზრდელის, მასწავლებლის, აღმზრდელის, ძიძის, ადმინისტრაციისა და სხვა თანამშრომლის COVID-19-ით ინფიცირების დადასტურების შემთხვევაში გასატარებელი ეპიდსაწინააღმდეგო ღონისძიებები.
ახალი რეგულაციებით საბავშო-ბაგა ბაღები სკოლების მსგავსად ე.წ. წერტილოვანი შეზღუდვების პრაქტიკაზე გადავლენ.
დოკუმენტის თანახმად ინფიცირებულთან ახლო კონტაქტში მყოფი ბაღის თანამშრომლები არ უნდა გამოცხადდნენ სამუშაო ადგილზე. ინფიცირებულთან შეხებაში მყოფი პირები ორ კატეგორიად: მაღალი და დაბალი რისკის კონტაქტებად დაიყოფიან.
აღმზრდელის, მასწავლებლის, ძიძის დაინფიცირების შემთხვევაში, კონტაქტირებულად ჩაითვლებიან ის აღსაზრდელები, რომლებთაც გადამდებლობის სარისკო პერიოდში (სიმპტომების დაწყებამდე 48 საათის განმავლობაში და შემდეგ უსიმპტომო მიმდინარეობის შემთხვევაში, დიაგნოსტირებამდე 48 საათის განმავლობაში) ინფიცირებულთან ჰქონდა კონტაქტი 15 წუთზე მეტი დროის განმავლობაში, 1 მეტრზე ნაკლები დისტანციით, პირბადის გარეშე ან არასწორად მორგებული პირბადით.
„მაღალი რისკის კონტაქტები ექვემდებარება თვითიზოლაციის (ან კარანტინის) რეჟიმს; მაღალი რისკის სრულად ვაქცინირებული კონტაქტები არ ექვემდებარებიან თვითიზოლაციას ან კარანტინს იმ შემთხვევაში თუ უზრუნველყოფილი იქნება ექსპოზიციიდან (ინფიცირებულთან კონტაქტიდან) მე-3 და მე-5 დღეს COVID-19-ის სწრაფი ტესტის ჩატარება, დაავადების სიმპტომებისა და პირბადის სათანადოდ გამოყენების მონიტორინგი.
დაბალი რისკის კონტაქტებს ეძლევა სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესის გაგრძელების რეკომენდაცია ინფიცირებულთან კონტაქტის ბოლო დღიდან მომდევნო 12 დღის განმავლობაში ჯანმრთელობის თვითმონიტორინგის დაცვით (სამედიცინო პერსონალის საჭიროების გარეშე); არ არის საჭირო ინფიცირებულთან კონტაქტში მყოფი თანამშრომლების ტესტირება, თუ მათ იზოლაციის ან კარანტინის პერიოდში COVID-19-ით ინფიცირების არცერთი ნიშანი არ გამოუვლინდება“, - აღნიშნულია დოკუმენტში.
შეგახსენებთ, რომ კორონავირუსის გავრცელების თავიდან აცილების მიზნით აქამდე არსებული პრაქტიკით მკაცრი რეგულაცია იყო შემუშავებული, რომლის მიხედვითაც ბაღი ერთი შემთხვევის დაფიქსირების დროსაც მთლიანად იხურებოდა. აღნიშნულ რეგულაციას დიდი ხნის განმავლობაშიც აპროტესტებდნენ მშობლები.
იხილეთ: ბაღებისთვის COVID-19-ის დაფიქსირების შემთხვევაში სამოქმედო გეგმა იცვლება - კოვიდრეკომენდაციები განახლდა
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...