მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული და კარიერული წინსვლის სქემაში შესული ცვლილება პრაქტიკოსი პედაგოგების ნაწილს შეეხო. მას შემდეგ რაც, მინისტრმა მიხეილ ჩხენკელმა პრაქტიკოსი მასწავლებლების მიერ გამოცდაზე მოპოვებული ერთი კრედიტიც სტატუსის მოსაპოვებლად საკმარისად ჩათვალა, პედაგოგების დიდი ნაწილი განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს რეფორმების კრახზე ალაპარაკდა. ისინი მინისტრის მიერ დაანონსებული სქემის ალტერნატიულ ვარიანტს უიმედოდ უყურებენ და ამბობენ, რომ ახალი სქემა მორიგი ექსპერიმენტი იქნება.
მასწავლებლების დიდი ნაწილი მიესალმება პრაქტიკოსების სკოლაში დარჩენას, თუმცა მინისტრის მიღებული გადაწყვეტილების შემდეგ ფიქრობენ, რომ ნებისმიერი დაგეგმილი ცვლილება კრახით დასრულდება, რადგან უწყებამ ამ ნაბიჯით უპრინციპობა გამოავლინა.
პედაგოგები etaloni.ge-სთან მსჯელობენ, თუ რატომ დაკარგა აზრი ცვლილებებმა:
„მასწავლებელთა პროფესიული და კარიერული წინსვლის სქემა იმდენჯერ შეიცვალა და იმდენჯერ მოირგეს საჭიროების მიხედვით, რომ სრულიად დაკარგა აზრი. თუ ვგეგმავთ რაღაც მიზნამდე მისვლას, ნაბიჯ-ნაბიჯ არ უნდა ვამარტივებდეთ. მესმის, ეს ყველაფერი ჩვენთვის, მასწავლებლებისთვის გაკეთდა, მაგრამ რა მივიღეთ ამით? პარალელი გავავლოთ - თუ მოსწავლე 10 ქულაზე ვერ სწავლობს, ჩვენ კი იმდენად ვუმარტივებთ დავალებას, რომ 10 მიიღოს, მაინც ვერ იღებს უმაღლეს ქულას და ვჩუქნით, ამით მოსწავლის ცოდნის დონე ან მოტივაცია გაიზრდება? - არა. დაახლოებით ასეთი რამ გააკეთა სამინისტრომ“.
„როგორც კარიერული წინსვლის სქემა აღმოჩნდა უშედეგო, ზუსტად ასეთი დასასრული ექნება მორიგ სქემასაც და „ახალი სკოლის მოდელსაც“. განა იმიტომ, რომ ჩანაფიქრია ცუდი. იმიტომ რომ სამინისტრო არაა მყარი თავის გადაწყვეტილებებში. მიუხედავად იმისა, რომ მასწავლებლებმა ტრენინგები გაიარეს, პრაქტიკულადაც დაგეგმეს და შეასრულებინეს ბავშვებს კომპლექსური დავალებები, ისინი მაინც უკმაყოფილოები არიან, ამბობენ, რომ ეს ყველაფერი უაზრობაა. ახლა რამდენიმე წელი ამ რეფორმის დანერგვაში გავა, შემდეგ - არ გამოვიდაო ამაზეც იტყვიან და დასრულდება ასე. მაშინ რატომ ვკარგავთ წლებს? ან ბოლომდე მივიდეთ მიზნამდე, ან შეგვეშვან და ნუ გადაგვღალეს ამ ტრენინგებით. მიუხედავად იმისა, რომ ნებისმიერ სიახლეს ინტერესით და მოტივაციით ვხვდები, დავკარგე ყველაფრის ხალისი, რადგან ყველა რეფორმის ბოლო ერთია - კრახი“.
„სქემის მიზანი იყო, გამოევლინა მცოდნე პედაგოგები და იმ მასწავლებლებში კი, ვინც გამოცდას ვერ ჩააბარებდნენ, გაეჩინა სტატუსის მოპოვებისა და ამაღლების მოტივაცია. დღეს მასწავლებლების ძალიან მცირე ნაწილს აქვს სტატუსის ამაღლების სურვილი, აზრი დაკარგა ყველაფერმა ჯერ კიდევ მაშინ, როდესაც ყოველ წელს უფრო და უფრო მარტივი ხდებოდა საგამოცდო ტესტი. მასწავლებლის საგნის კომპეტენციის დამადასტურებელი გამოცდა აბიტურიენტის დონეზეა შედგენილი. რეფორმებში თავად სამინისტრო არაა პრინციპული, შთაბეჭდილება გვრჩება, რომ გადაწყვეტილებებს „იქნებ ამან გაამართლოს“ პრინციპით იღებენ. ახლა აღმოჩნდა, რომ სქემა უაზრო ყოფილა (არადა კრედიტები რომ მოიგონეს, მაშინვე აშკარა იყო ეს). მინისტრის გადაწყვეტილებამ განაპირობა ის, რომ ამის შემდეგ სამინისტროს ყველა რეფორმა უშედეგო იქნება. რატომ? იმიტომ რომ მასწავლებლები თუ მიზნამდე ვერ მივლენ - მაინც ეპატიებათ“.
შეგახსენებთ, რომ განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის, მიხეილ ჩხენკელის თქმით, ექსპერტებისგან დაკომპლექტებული ჯგუფი მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის ალტერნატიულ მოდელებზე მუშაობს. მინისტრმა აღნიშნა, რომ ახალი სქემის განხილვაში მონაწილეობის უფლება ყველა მოქმედ პედაგოგს ექნება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...