სიახლეები
სიახლეები

მასწავლებელმა საგნის სტანდარტით უნდა იხელმძღვანელოს - სამინისტროს განმარტება
14-12-2021
-
+


განათლებისა და სამინისტროს მშობლებისთვის განმარტავს არის თუ არა ერთადერთი რესურსი სასკოლო სახელმძღვანელო  და შეიცვლება თუ არა სახელმძღვანელოების როლი განათლების რეფორმის ფარგლებში. 
  • არის თუ არა სახელმძღვანელო მასწავლებლის ერთადერთი რესური
  • უნდა ხელმძღვანელობდეს თუ არა პედაგოგი მხოლოდ სახელმძღვანელოთი
  • რამდენად მისაღებია, თუ მასწავლებელი სახელმძღვანელოს პარაგრაფ-პარაგრაფ არ მიჰყვება თუ ბოლომდე არ დაასრულებს
  • შეიცვალა თუ არა სახელმძღვანელოზე დატვირთვა რეფორმის ფარგლებში
სახელმძღვანელო არის ერთ-ერთი და არა ერთადერთი რესურსი. მასწავლებლისთვის ორიენტირია ეროვნული სასწავლო გეგმის საგნობრივი სტანდარტებით განსაზღვრული მიზნები/შედეგები/სამიზნე ცნებები და უნდა იხელმძღვანელოს შეფასების ინდიკატორებით, ამა თუ იმ თემის ფარგლებში კი შეუძლია თავად შეარჩიოს საკითხები, აქტივობები. მისივე გადასაწყვეტია, რამდენად გამოიყენებს გრიფირებულ სახელმძღვანელოს თავისი მიზნებიდან გამომდინარე: გაყვება პარაგრაფ-პარაგრაფ, თუ მხოლოდ ნაწილობრივ დაეყრდნობა. მას შეუძლია ნებისმიერი დამატებითი რესურსი შეიტანოს სასწავლო პროცესში. სკოლას არ აქვს უფლება, მშობელი დაავალდებულოს რაიმე დამატებითი რესურსის შეძენაში.

რა არის საგნის სტანდარტი და რატომ უნდა იხელძღვანელოს მაწავლებელმა არა იმით, რა წერია სახელმძღვანელოში, არამედ საგნის სტანდარტით.

ვინ და როდის უნდა აცნობოს მშობლებს საგნის სტანდარტის არსებობის შესახებ. რაში დაეხმარება ამის ცოდნა მშობელს

ზემოთ ნაწილობრივ უკვე გაეცა პასუხი. სტანდარტი შეიძლება მშობელს გააცნოს მისი შვილის საგნის მასწავლებელმა, ან დამრიგებელმა, ასევე კარგი იქნება, თუკი საგნის მასწავლებელი წინასწარ გააცნობს, თუ რა კომპლექსური/შემაჯამებელი დავალებები მიეცემა მას, აუხსნის, თუ რა მიზნებზე და კომპეტენციებზე გაიყვანს ეს აქტივობები მოსწავლეს.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს


როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

სკოლების ავტორიზაციის საბჭოს წევრობის კონკურსი გამოცხადდა - ვადები და დეტალები

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს 

სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ

გაკვეთილი უცხო ენის ოთხივე კომპონენტს - listening, speaking, reading and writing მოიცავდა

საინტერესო

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

ხელოვნური თოვლი და საახალწლო ვულკანი არის მარტივი, სახალისო და შემოქმედებითი ექსპერიმენტები

მიუხედავად იმისა, რომ ნაძვის ხეს სადღესასწაულო დატვირთვა აქვს, ადამიანების ნაწილს, მისი მორთვა ან ძალიან ეზარება, ან უსარგებლო დეკორაციად მიაჩნია

სიახლეები
საზოგადოება