მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა მიხეილ ჩხენკელმა გაეროს ბავშვთა ფონდის ევროპისა და ცენტრალური აზიის რეგიონული დირექტორის მოადგილეს ფილიპ კორისა და ფონდის წარმომადგენელს საქართველოში ღასან ხალილს უმასპინძლა. შეხვედრაზე მხარეებმა ერთობლივი პროექტები განიხილეს და განხორციელებული ინიციატივების ფარგლებში მიღწეული შედეგები შეაფასეს.
მიხეილ ჩხენკელმა მადლობა გადაუხადა გაეროს ბავშვთა ფონდს პანდემიის პერიოდში განათლების სისტემისთვის გაწეული უდიდესი მხარდაჭერისთვის. მან განსაკუთრებით გამოყო ქვეყანაში დისტანციური სწავლების დანერგვის პროცესში UNICEF-ის თანადგომა, რამაც ხელი შეუწყო უმოკლეს დროში სისტემის ახალ რეალობასთან ადაპტირებას.
მინისტრმა ასევე გაამახვილა ყურადღება მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციული პერსონალის ვაქცინაციის ხელშეწყობის კუთხით ფონდისა და სამინისტროს ნაყოფიერ თანამშრომლობაზე. როგორც მიხეილ ჩხენკელმა აღნიშნა, სწორედ ერთობლივი ძალისხმევისა და თანმიმდევრული ღონისძიებების შედეგად ორ თვეში ვაქცინირებულ მასწავლებელთა რიცხვი 9%-დან 70%-მდე გაიზარდა. მინისტრის თქმით, დღეს სკოლა არის ყველაზე უსაფრთხო ადგილი Covid-19-ის გავრცელების კუთხით, რადგან გარდა ვაქცინაციის მაღალი მაჩვენებლისა, სისტემატურად მიმდინარეობს მასწავლებელთა ტესტირება და ინფექციის გამოვლენისთანავე ხდება მყისიერი რეაგირება.
მინისტრმა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში მოსწავლეთა კვების საკითხზეც ისაუბრა. მისი თქმით, ამ მიმართულებით მნიშვნელოვანი ქმედითი ნაბიჯები გადაიდგა – სამინისტროს ორგანიზებით შეიქმნა სპეციალური უწყებათაშორისი ჯგუფი, რომელიც მუშაობს სასკოლო კვების კონკრეტულ მოდელებზე. აღსანიშნავია, რომ პროექტს სამინისტრო უახლოეს პერიოდში წარუდგენს პრემიერ-მინისტრს.
ფილიპ კორიმ და ღასან ხალილმა დადებითად შეაფასეს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ქმედითი ნაბიჯები პანდემიის დროს. გაეროს ბავშვთა ფონდის ევროპისა და ცენტრალური აზიის რეგიონული დირექტორი მოსწავლეთა კვების საკითხსაც შეეხო და აღნიშნა, რომ ეს არის მნიშვნელოვანი კომპონენტი ინკლუზიური საგანმანათლებლო გარემოს უზრუნველსაყოფად როგორც სოციალური თვალსაზრისით, ასევე მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესების მხრივ.
მხარეები სკოლებში ციფრული ტექნოლოგიებისა და დამატებითი საგანმანათლებლო რესურსების განვითარების აუცილებლობასაც შეეხნენ. მიხეილ ჩხენკელმა აღნიშნა, რომ წამატებით მიმდინარეობს “Minecraft Education Edition”-ის დანერგვის პროცესი, რომელიც სწავლების მეთოდოლოგიას გააუმჯობესებს და ახალგაზრდებს თანამედროვე განათლების მიღების შესაძლებლობას მისცემს. მაინკრაფტი მოსწავლეებს ეხმარება ისეთი უნარების განვითარებაში, როგორიცაა გუნდური მუშაობა, კომუნიკაცია, კრიტიკული და სისტემური აზროვნება, პრობლემების გადაჭრა.
სამინისტროში გამართულ შეხვედრას ასევე ესწრებოდა გაეროს ბავშვთა ფონდის სკოლამდელი განვითარების სპეციალისტი ანა ჯანელიძე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ